PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Yasal mevzuata hakimdir. | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 18 | 60.00 |
2 |
Muhakeme yapma yeteneği kazanmıştır. | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 16 | 53.33 |
3 |
Okuma, anlama, kendini ve olayı ifade etme yeteneklerini geliştirir. | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 12 | 40.00 |
4 |
Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 17 | 56.67 |
5 |
Hukukun temel ilkelerine hakimdir. | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 19 | 63.33 |
6 |
Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 5 | 14 | 46.67 |
7 |
Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir. | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 14 | 46.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Bir hukuki problemi tanımlar. | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 13 | 43.33 |
2 |
Probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder. | 0 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 12 | 40.00 |
3 |
Yargı içtihatlarını ve doktrini takip eder. | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 | 18 | 60.00 |
4 |
Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder. | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 19 | 63.33 |
5 |
Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır. | 1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 1 | 16 | 53.33 |
6 |
Yüksek mahkeme kararlarını takip eder. | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 13 | 43.33 |
7 |
Yargısal içtihadları somut olaya uygular. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 16 | 53.33 |
8 |
Nitelikli hukuk toplantılarını ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 14 | 46.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Mesleğini kişisel olarak ve grup içerisinde ekip çalışmasına uyumlu olarak yerine getirir. | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 16 | 53.33 |
2 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir. | 4 | 2 | 4 | 5 | 1 | 5 | 21 | 70.00 |
3 |
Hukuki süreci sonuna kadar her aşamasında özenle yürütür. | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 16 | 53.33 |
4 |
Sorumluluğu altında çalışanları ve ekibini organize etme becerisine sahiptir. | 1 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 19 | 63.33 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 | 1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 18 | 60.00 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanmaktadır. | 1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 19 | 63.33 |
3 |
Hukuk alanındaki gelişmeleri ve yargı kararlarını takip etmektedir. | 1 | 4 | 1 | 5 | 2 | 2 | 15 | 50.00 |
4 |
Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir. | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 4 | 16 | 53.33 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 17 | 56.67 |
2 |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dile hakimdir. | 4 | 1 | 5 | 2 | 4 | 3 | 19 | 63.33 |
3 |
Sivil toplum kuruluşlarında rol alan bir toplum insanıdır. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 17 | 56.67 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 14 | 46.67 |
2 |
Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır. | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 17 | 56.67 |
3 |
Hukuki sorunların evrensel boyuttaki çözüm yöntemlerine ve alternatif uyuşmazlık çözme yöntemlerine hakimdir. | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 16 | 53.33 |
4 |
Muhakeme yapabilme ve karar alabilme yeteneğine sahiptir. | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 16 | 53.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30 | 29 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 79 | 67 | 88 | 94 | 81 | 78 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |