Türkçe

50110 ODYOMETRİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1231
1 Odyometri alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma555520100.00
2 Odyometri alan terminolojisini etkin kullanabilme555520100.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1231
1 Normal ve patolojik olan anatomik oluşumları tanımlayabilme54441785.00
2 Yenidoğan işitme taramasında kullanılan testleri uygulama becerisine sahip olma45341680.00
3 İşitmenin değerlendirilmesi amacı ile saf ses odyometrisi (gerekli olduğu durumlarda maskeleme yöntemini kullanarak hava yolu, kemik yolu, işitme eşiklerinin belirlenmesi); konuşma odyometrisi (konuşmayı anlama eşiği testi, konuşmayı ayırt etme testi ve tedirgin edici ses yüksekliği testi); yüksek frekans odyometrisi (odyolog tarafından belirlenen genel durumlarda); immitansmetrik (timpanometri, akustik refleks) test yöntemlerini uygulama becerisine sahip olma54341680.00
4 İşitme cihazına uygun kulak kalıbı ölçülerini alabilme ve uygun görülen cihazın ayarlarını yapabilme becerisine sahip olma43541680.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1231
1 Diğer meslek gruplarıyla iş birliği içinde çalışma33351470.00
2 Bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütme33351470.00
3 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.33351470.00
Öğrenme Yetkinliği 1231 T %
1 Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, alanındaki gelişmeleri takip edebilme33351470.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1231 T %
1 Mesleki ve sosyal hayatında olumlu iletişim kurabilme33351470.00
2 Alanıyla ilgili temel ve mesleki gelişmeleri takip edecek bir yabancı dil edinme33351470.00
Alana Özgü Yetkinlik 1231 T %
1 Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilme33351470.00
2 Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunma44451785.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 1414141414--
İlişki Ağırlığı53515066--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.