PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 |
1 |
Odyometri alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Odyometri alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 |
1 |
Normal ve patolojik olan anatomik oluşumları tanımlayabilme | 5 | 4 | 4 | 4 | 17 | 85.00 |
2 |
Yenidoğan işitme taramasında kullanılan testleri uygulama becerisine sahip olma | 4 | 5 | 3 | 4 | 16 | 80.00 |
3 |
İşitmenin değerlendirilmesi amacı ile saf ses odyometrisi (gerekli olduğu durumlarda maskeleme yöntemini kullanarak hava yolu, kemik yolu, işitme eşiklerinin belirlenmesi); konuşma odyometrisi (konuşmayı anlama eşiği testi, konuşmayı ayırt etme testi ve tedirgin edici ses yüksekliği testi); yüksek frekans odyometrisi (odyolog tarafından belirlenen genel durumlarda); immitansmetrik (timpanometri, akustik refleks) test yöntemlerini uygulama becerisine sahip olma | 5 | 4 | 3 | 4 | 16 | 80.00 |
4 |
İşitme cihazına uygun kulak kalıbı ölçülerini alabilme ve uygun görülen cihazın ayarlarını yapabilme becerisine sahip olma | 4 | 3 | 5 | 4 | 16 | 80.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 |
1 |
Diğer meslek gruplarıyla iş birliği içinde çalışma | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
2 |
Bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütme | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
3 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | T | % |
1 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, alanındaki gelişmeleri takip edebilme | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | T | % |
1 |
Mesleki ve sosyal hayatında olumlu iletişim kurabilme | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
2 |
Alanıyla ilgili temel ve mesleki gelişmeleri takip edecek bir yabancı dil edinme | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | T | % |
1 |
Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilme | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
2 |
Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunma | 4 | 4 | 4 | 5 | 17 | 85.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 14 | 14 | 14 | 14 | 14 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 53 | 51 | 50 | 66 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |