Türkçe

01080 ÖZEL EĞİTİM -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin özellikleri konusunda bilgi sahibi olan, onların bireysel ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim verebilecek, Türk eğitim sistemi ve özel eğitim yönetmelikleri konusunda yetkin ve bu doğrultuda çalışabilecek öğretmenler yetiştirmektir.
2Özel Eğitim öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerilerine sahip 21. yüzyılın öğretmenlerini yetiştirmektir.
3Alanında ulusal saygınlığa erişmiş bir bölüm olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş öğretmenler yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır.
4Özel Eğitim gerektiren çocuklarının çok yönlü gelişimini destekleyecek öğretmen profili oluşturmaktır.
5Özel Eğitim alanındaki bilimsel ve uygulama düzeyindeki çalışmalarıyla bu alanda çalışan kurum ve kuruluşlara örnek teşkil etmektir.
6Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanat alanlarındaki gelişmeleri özel eğitim alanına uyarlayarak toplumsal destek sağlamaktır.
Hedef
1Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme,
2özel eğitim gereksinimi olan öğrencinin eğitim yaşantısının sürekliliği ve özel eğitime ilişkin hak ve sorumlulukları konusunda ailelere rehberlik edebilme ve onlarla birlikte çalışabilme,
3 özel eğitim gereksinimi olan öğrencilere eğitim sunarken, özellikle bilimsel dayanaklı yöntemlere dayalı uygulamaları verimli şekilde kullanabilme,
4 özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitimsel, sosyo-duygusal gereksinimlerini karşılayabilmek amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlayıp uygulayabilme, özel eğitim gereksinimi olan çocukların yanı sıra normal gelişim gösteren çocukların da gelişimsel özellikleri hakkında gerekli bilgilere sahip olma,
5özel eğitim gereksinimi olan öğrencinin ve akranlarının öğretimsel etkinliklere katılım düzeyini azaltan ve sunulan eğitimin etkililiğini düşüren davranış problemlerini ortadan kaldırma veya en aza indirme, kaynaştırma uygulamalarını verimli ve etkili bir şekilde yürütebilme, özel eğitim gereksinimi olan öğrencinin eğitim - öğretimiyle ilgili mevzuat konusunda sınıf öğretmenini, alan öğretmenini, okul yöneticilerini bilgilendirme ve öğrencinin gelişiminin desteklenmesi konusunda disiplinler arası işbirliği yapabilme,
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.