PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Türkçenin tarih ve coğrafyaya göre gösterdiği farlılıkları bilir ve bu değişik zaman ve mekanlardaki eserleri tanır. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 21 | 70.00 |
2 |
Türk edebiyatının çeşitli türlerinin gelişim seyrini ve özelliklerini izler. | 3 | 0 | 2 | 4 | 3 | 3 | 15 | 50.00 |
3 |
Dil bilimi ve edebiyat biliminin temel kavramları ve terimleri hakkında bilgi kazanır. | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 20 | 66.67 |
4 |
Yeni dil ve edebiyat teorilerini tanır. | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 23 | 76.67 |
5 |
Çeşitli ülkelerde yapılmış alanıyla ilgili çalışmalı tanır. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 25 | 83.33 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanının belli başlı eserlerini gerek dil bilim yöntemleri ve gerek edebiyat kuramları açısından tahlil eder, yorumlar. | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 20 | 66.67 |
2 |
Türk kültürünü oluşturan unsurları ve bu unsurların sözlü-yazılı ürünlerdeki yansımalarını çeşitli araştırma metotlarını uygulayarak belirler. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 20 | 66.67 |
3 |
Türk edebiyatı ile birlikte dünya edebiyatının belli başlı eserlerini gerek dil bilim yöntemleri, gerek edebiyat kuramları açısından değerlendirir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 23 | 76.67 |
4 |
Türk dilinin tarihî ve çağdaş lehçelerine ait, farklı farklı alfabelerle kaleme alınmış yazılı metinlerini okur, çeviriyazıya ve Türkiye Türkçesine aktarır ve inceler. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 23 | 76.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 24 | 80.00 |
2 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 21 | 70.00 |
3 |
Alanı ile ilgili sosyal ve kültürel etkinlikleri planlayıp, yürütür. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 20 | 66.67 |
4 |
Ekip çalışmasını yürütebilecek liderlik ruhu ve yetkinliği kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 25 | 83.33 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanıyla ilgili bilimsel yöntemlerle sanat görüşlerini, yazılı metinlerle sözlü ürünleri inceleme ve çözümleme sürecinde etkin olarak kullanır. | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 0 | 16 | 53.33 |
2 |
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 18 | 60.00 |
3 |
Öğrenme ve öğrendiğini ürüne dönüştürme sürecini yönetir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 23 | 76.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Aynı zamanda bir sanat dalı olan edebiyatın toplum üzerinde yaratabileceği olumlu etkilerini gerek meslek hayatına, gerek sosyal hayata aktarır. | 4 | 3 | 2 | 4 | 0 | 0 | 13 | 43.33 |
2 |
Farklı dinleyici gruplarına alanıyla ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgi verir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 21 | 70.00 |
3 |
Alanıyla ilgili bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 22 | 73.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır. | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 20 | 66.67 |
2 |
Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 23 | 76.67 |
3 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 22 | 73.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22 | 22 | 21 | 22 | 22 | 21 | 20 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 84 | 73 | 73 | 85 | 74 | 69 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |