PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Türk dili ve edebiyatının tarihî gelişimini ülkeler ve ekollere göre ana çizgileriyle anlatır. |
   2 |
Türk edebiyatının tarihî dönem ve alanlarındaki tanınmış şahsiyetlerini ve eserlerini ilk örneklerden günümüze kadar tanıtır. |
   3 |
Dil ve edebiyat kuramlarının diğer disiplinlerle ilişkisini anlatır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Türk dilinin ve edebiyatının çeşitli dönem ve alanlardaki eserlerini Türk kültür tarihi bakımından değerlendirir. |
   5 |
Alanının saha ve ekollerini, tarihî derinliği ve coğrafî genişliği içinde değerlendirir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Türk dili ve edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların kaynakçasını yazılı, basılı ve sanal ortamlarda izler. |
   2 |
Alanıyla ilgili bir eseri veya süreci tanımlar, yorumlar ve karşılaştığı sorunları çağdaş yöntemlerle çözer. |
   3 |
Alanıyla ilgili eserleri karşılaştırmalı dil ve edebiyat yöntemlerine göre inceler. |
   4 |
Araştırma ve inceleme sürecinde Türk dili ve edebiyatı alanının kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. |
   5 |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili problemleri saptar, tanımlar ve onlara çözüm önerisi getirir. |
   6 |
Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçlarını açıklar. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   7 |
Türk dilinin tarihî ve çağdaş lehçelerine ait, farklı farklı alfabelerle kaleme alınmış yazılı metinlerini okur, çeviriyazıya ve Türkiye Türkçesine aktarır ve inceler. |
   8 |
Türk dilinin ve edebiyatının sözlü-yazılı, manzum ve mensur metinlerini gerek dil bilim yöntemleri ve gerek edebiyat kuramları açısından tahlil eder. |
   9 |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili problemlere uygun analiz ve modelleme yöntemleri seçer ve uygular. |
   10 |
Alan uygulamalarındaki çağdaş araçlarla birlikte bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
   11 |
Seçilen konuya yönelik bir araştırma tasarlar, gerekli verileri toplar ve sonuçları tahlil eder. |
   12 |
Hazırladığı projenin ve yaptığı araştırmanın verilerini arşivler. |
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmaları bireysel olarak yürütür. |
   2 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
   3 |
Alanı ile ilgili kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
   4 |
Meslek ahlâkı ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Belge Sunma
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Hayat boyu öğrenme, çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik gibi güncel konuları araştırır. |
   2 |
Öğrenme ve öğrendiğini ürüne dönüştürme sürecini yönetir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili çeşitli konularda yazılı bir metin hazırlar. |
   2 |
Yazılı bir metni dil ve anlatım bakımından kontrol eder. |
   3 |
Farklı dinleyici gruplarına alanıyla ilgili konularda sözlü olarak bilgi verir. |
   4 |
Bir sanat dalı olan edebiyatın toplum üzerinde yaratabileceği olumlu etkilerini gerek meslek hayatına, gerek sosyal hayata aktarır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır. |
   2 |
Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır. |
   3 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
   4 |
Millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlere saygılıdır; ülkesi, milleti ve insanlığa karşı görev ve sorumluluklarını yerine getirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|