Türkçe

10420 MAKİNE -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.03225431954.29
2 Üretimde kullanılacak temel malzeme bilgilerini bilir.52032321748.57
3 Talaşlı-talaşsız üretim yöntemlerini bilir, en uygun üretim yöntemini seçer.42052321851.43
4 Makine resmi çizim ve tasarım kurallarını bilir, istenilen özelliklere uygun şekilde makine parçalarını ve bir sistemi tasarlar ve analiz eder.35433302160.00
5 Alanı ile ilgili makine elemanlarının, makinenin ve teçhizatın hakkında bilgi sahibidir.43030321542.86
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da sürecini gerçekçi kısıtlar altında tasarlar.20023351542.86
7 Üç boyutlu düşünebilme yeteneği kazanır.05543402160.00
8 Mekanik sistem hareketlerinin kontrol yöntemlerini bilir..40030431440.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123
1 Uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanır.54040442160.00
2 Üniversal takım tezgahlarının çalışma sistemlerini bilir.40050431645.71
3 Bilgisayar denetimli takım tezgahlarının çalışma sistemilerini bilir.04450532160.00
4 Bilgisayarda tasarımı yapılan iş parçasını, üniversal takım tezgahında işler.00030521028.57
5 Hidrolik-pnömatik sistemlerde kullanılan malzemeleri ve sembolleri bilir.30000441131.43
6 Bilgisayar denetimli tezgahlarda üretim programı hazırlar.03050541748.57
7 Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.24342532365.71
8 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanır.05230431748.57
9 Malzemeyi tanır, uygun malzemeyi seçer ve bu malzemenin statik ve dinamik dayanımlarını hesaplar.02040441440.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123
1 Tasarım ve üretim aşamasında karşılaştığı problemlerin çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır.05340552262.86
2 Takım çalışmasına yatkınlık kazanır.03040441542.86
3 Özgün düşünebilme konusunda yetkinlik kazanır.05343432262.86
Öğrenme Yetkinliği 1234123 T %
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincine sahiptir.33333442365.71
2 Bilgisayar destekli üretim ve bilgisayar destekli tasarım konusundaki gelişmeleri takip eder.05030351645.71
3 Plastik şekillendirme konusundaki yenilikleri takip eder.00040531234.29
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123 T %
1 Çevre koruma, iletişim teknikleri, kalite sistem standartları konusunda bilgi sahibidir.20020431131.43
2 Temel seviyede İngilizce ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir.000003038.57
3 Girişimcilik hakkında bilgi sahibidir.00030431028.57
Alana Özgü Yetkinlik 1234123 T %
1 Üretim planlar, görev dağılımı yapar ve denetler, kalite standartlarına uygun üretim yapılmasını sağlar.32343452468.57
2 Bilim ve teknolojideki gelişmelerle kendini sürekli olarak yeniler.03043331645.71
3 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.00030431028.57
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 2913191027112926--
İlişki Ağırlığı446832963211488--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.