Türkçe

95363 BESLENME VE DİYETETİK (DOK) - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Beslenme ve Diyetetik doktora eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgi ve beceriyi kavrar ve uygular
   2 Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş, bilimsel gelişmelere uyarlar ve kalite konusunda bilgi sahibi olur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Beslenme ve Diyetetik alanında ulusal ve uluslararası sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
   2 Toplumun beslenme problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.
   3 Beslenme ve Diyetetik doktora programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.
   4 Beslenme ve Diyetetik alanına yönelik verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Bilg.Des. Sunum
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
  • Proje Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Beslenme ve Diyetetik alanına özgü tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler.
   2 Beslenme ve Diyetetik alanında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle mesleki açıdan kendini yeniler.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Beslenme ve Diyetetik doktora eğitimini küresel ve toplumsal çerçeve içerisinde düşünebilme becerisi kazanır.
   2 Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir
   3 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerileri kazanır
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Web Tab. Öğrenme
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Mesleki etik ve sorumluluk anlayışı kazanır
   2 Beslenme ve Diyetetiğin sağlığı iyileştirmek için yapabileceği katkıyı savunur.
   3 Beslenme ve Diyetetik Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
  • Okuma
  • Proje Hazırlama
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.