PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere erişme ve bunları kullanabilme becerisine sahip olur. |
   2 |
İngiliz Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim süreci, edebiyat tarihinin dönemlerinden yazar, akım ve yapıtlar hakkında yeterli derin bilgiye sahip olur. |
   3 |
Dilin sistematik yapısı, işleyişi ve dönüşümleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini, dil, edebiyat ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları açıklar. |
   5 |
Amerikan kültürü, edebiyatı ve tarihi ve ona ilişkin temel terim ve kavramları açıklar. |
   6 |
Türkçe’de sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisine ve diğer Avrupa dillerinden biri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
İngiliz ve Amerikan edebiyatı, kültür ve tarihini derinlemesine yorumlar. |
   2 |
Rönesans ve tarihin diğer dönemlerine ilişkin edebi metinleri ve klasik, neo-klasik, modernizm ve modernizm sonrası gibi sanat anlayışların eleştirel bir yaklaşımla analiz eder. |
   3 |
Çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterir. |
   4 |
Edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin incelemelerine uygular. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Bilgi ve materyal toplamak, incelemek, düzenlemek ve sunmak için güdümlü araştırma becerilerini kullanır. |
   6 |
Etkin bir biçimde argüman oluşturmak için mantıksal düşünme, eleştirel sorgulama ve retorik becerileri kullanır. |
   7 |
Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürün anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi kazanır. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
İngiliz edebiyatı alanında ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
   2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözer. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
İngiliz dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri günceller. |
   2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanır. |
   3 |
Dil eğitimi ve öğretimi konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
   4 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Okuma
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
   2 |
İngilizce alanındaki bilgileri izleyerek meslektaşları ile iletişim kurar. |
   3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
   4 |
İngiliz edebiyatı alanında düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alanındaki uzman olan kişilerle paylaşır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Okuma
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Edindiği bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanır. |
   2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel ve etik değerlerinin gelişmesine katkıda bulunur. |
   3 |
Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Seminer
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Belge Sunma
|