English

02020 ENGLISH LANGUAGE and LITERATURE -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Assist. Prof. Dr. GAMZE SABANCI UZUN


E-mail :

Ext. : 20108
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :
Assist. Prof. Dr. FİLİZ ÇELE


E-mail :

Ext. : 20102
CV :

Prof. Dr. HATİCE GÖNÜL UÇELE

E-mail :
Ext. : 20205
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) GILLIAN MARY ELIZABETH ALBAN

E-mail :
Ext. : 20106
CV :

Assist. Prof. Dr. BURCU GÜLÜM TEKİN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. GAMZE SABANCI UZUN

E-mail :
Ext. : 20108
CV :

Assist. Prof. Dr. ÖZ ÖKTEM

E-mail :
Ext. : 20107
CV :

Assist. Prof. Dr. TİMUÇİN BUĞRA EDMAN

E-mail :
Ext. : 20104
CV :

Research Assist. GÖKSU GÜZELORDU

E-mail :
Ext. : 20509
CV :

Research Assist. SEDA FİKRİYE YILMAZ

E-mail :
Ext. :
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. HÜSEYİN BESİM AKIN

E-mail :
Ext. : 23302
CV :

Prof. Dr. MAHMUT ARSLAN

E-mail :
Ext. : 20701
CV :

Prof. Dr. NECAT BİRİNCİ

E-mail :
Ext. : 20504
CV :

Prof. Dr. TÜRKAY BULUT

E-mail :
Ext. : 26101
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) GILLIAN MARY ELIZABETH ALBAN

E-mail :
Ext. : 20106
CV :

Assist. Prof. Dr. BURCU GÜLÜM TEKİN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. DİLEK ÖZALP

E-mail :
Ext. : 26513
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ ÇELE

E-mail :
Ext. : 20102
CV :

Assist. Prof. Dr. GAMZE SABANCI UZUN

E-mail :
Ext. : 20108
CV :

Assist. Prof. Dr. HASAN VOLKAN ORAL

E-mail :
Ext. : 24509
CV :

Assist. Prof. Dr. MURAT LÜLECİ

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Assist. Prof. Dr. ÖZ ÖKTEM

E-mail :
Ext. : 20107
CV :

Assist. Prof. Dr. TİMUÇİN BUĞRA EDMAN

E-mail :
Ext. : 20104
CV :

Instructor (Ph.D.) ALPER FİDAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DENİZ KARACA

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor FUAT BOZYEL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN

E-mail :
Ext. : 20505
CV :

Instructor ÜMMEHAN KAĞIT

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.