PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere erişme ve bunları kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 28 | 93.33 |
2 |
İngiliz Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim süreci, edebiyat tarihinin dönemlerinden yazar, akım ve yapıtlar hakkında yeterli derin bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 27 | 90.00 |
3 |
Dilin sistematik yapısı, işleyişi ve dönüşümleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 23 | 76.67 |
4 |
Temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini, dil, edebiyat ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 28 | 93.33 |
5 |
Amerikan kültürü, edebiyatı ve tarihi ve ona ilişkin temel terim ve kavramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 26 | 86.67 |
6 |
Türkçe’de sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisine ve diğer Avrupa dillerinden biri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 28 | 93.33 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İngiliz ve Amerikan edebiyatı, kültür ve tarihini derinlemesine yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Rönesans ve tarihin diğer dönemlerine ilişkin edebi metinleri ve klasik, neo-klasik, modernizm ve modernizm sonrası gibi sanat anlayışların eleştirel bir yaklaşımla analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 27 | 90.00 |
4 |
Edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin incelemelerine uygular. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 27 | 90.00 |
5 |
Bilgi ve materyal toplamak, incelemek, düzenlemek ve sunmak için güdümlü araştırma becerilerini kullanır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 27 | 90.00 |
6 |
Etkin bir biçimde argüman oluşturmak için mantıksal düşünme, eleştirel sorgulama ve retorik becerileri kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
7 |
Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürün anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi kazanır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 27 | 90.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İngiliz edebiyatı alanında ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 26 | 86.67 |
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözer. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
İngiliz dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri günceller. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 26 | 86.67 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Dil eğitimi ve öğretimi konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 29 | 96.67 |
4 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 21 | 70.00 |
2 |
İngilizce alanındaki bilgileri izleyerek meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 28 | 93.33 |
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 26 | 86.67 |
4 |
İngiliz edebiyatı alanında düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alanındaki uzman olan kişilerle paylaşır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 27 | 90.00 |
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel ve etik değerlerinin gelişmesine katkıda bulunur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
3 |
Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 26 | 86.67 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | 24 | 24 | 24 | 24 | 24 | 24 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 111 | 109 | 112 | 111 | 108 | 104 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |