PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 |
Hastaların genel fiziksel ve sağlık durumlarını değerlendirebilecek, ağız sağlığı ile ilgili uygun teşhis ve tedavi bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 44 | 80.00 |
2 |
Temel tıp bilimleri konusundaki bilgilerini Diş Hekimliği ile ilişkilendirir. | 4 | 4 | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 33 | 60.00 |
3 |
Ağız sağlığını teşvik etmek, geliştirmek ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerine hakimdir. | 4 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 4 | 28 | 50.91 |
4 |
Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları ağız ve diş sağlığı konusunda eğitecek bilgiye sahiptir. | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 14 | 25.45 |
5 |
Diş sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahele edebilecek bilgiye sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 0 | 31 | 56.36 |
6 |
Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme, teşhis, tedavi geliştirme ve sevk etme yetisini gösterir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 4 | 28 | 50.91 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 |
Diş sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahele edebilecek düzeyde bilişsel beceri gösterir. | 4 | 5 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 27 | 49.09 |
2 |
Ağız ve diş sağlığı ile ilgili sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 3 | 5 | 4 | 0 | 0 | 31 | 56.36 |
3 |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar. | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 24 | 43.64 |
4 |
Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre durumunu değerlendirme, teşhis, tedavi ve gerektiğinde sevk etme yetisine sahiptir. | 4 | 5 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 4 | 30 | 54.55 |
5 |
Diş sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahele eder. | 5 | 5 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 4 | 32 | 58.18 |
6 |
Hastaların ağız ve diş sağlığı durumunu değerlendirerek bir plan doğrultusunda tedavi uygular. | 5 | 5 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 31 | 56.36 |
7 |
Hastanın koruyucu tedavi gereksinimine göre tedavi uygular. | 5 | 5 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 4 | 32 | 58.18 |
8 |
Hastanın koruyucu tedavisini, düzenli bir şekilde kontrol ederek gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 4 | 32 | 58.18 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 |
Hastaların genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 29 | 52.73 |
2 |
Dental tedavinin muhtemel komplikasyonlarını öngörerek gereken önlemleri alır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 29 | 52.73 |
3 |
Dental tedavinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 3 | 3 | 0 | 20 | 36.36 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | T | % |
1 |
Bütün klinik işlemlerde evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini takip eder. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 27.27 |
2 |
Diş Hekimliği alanındaki tüm güncel gelişmeleri takip ederek kendisini geliştirir. | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 37 | 67.27 |
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinmelerini belirleyerek bu doğrultuda kendilerini geliştirmelerini sağlar. | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 14.55 |
4 |
Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları ağız ve diş sağlığı konusunda eğitir. | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 | 20 | 36.36 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | T | % |
1 |
Toplumun ağız ve diş sağlığı konusunda bilinçlenmesine katkı sağlar. | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 12 | 21.82 |
2 |
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 14 | 25.45 |
3 |
Kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderirken özel bakım gerektiren hastalarla ilgilenir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 20 | 36.36 |
4 |
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 13 | 23.64 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | T | % |
1 |
Hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili tüm tedavi prensiplerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 39 | 70.91 |
2 |
Kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderir. | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 20 | 36.36 |
3 |
Diş dizilerinin, çenelerin, oral mukozanın ve salgı bezlerinin ağız hastalıklarının ayırıcı tanı ve teşhis yöntemini geliştirilip uygun şekilde tedavi veya sevk eder. | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 15 | 27.27 |
4 |
Maksillofasiyal radyolojiyi güvenli ve etkili bir şekilde uygular. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 8 | 14.55 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 29 | 25 | 19 | 18 | 7 | 14 | 7 | 5 | 7 | 23 | 22 | 14 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 114 | 92 | 85 | 31 | 53 | 30 | 17 | 31 | 104 | 98 | 61 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |