Türkçe

01040 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Alanında ulusal saygınlığa erişmiş bir bölüm olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş öğretmenler yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır.  
2Okul öncesi öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerilerine sahip 21. yüzyılın öğretmenlerini yetiştirmektir.
3Okul öncesi dönem çocuklarının çok yönlü gelişimini destekleyecek öğretmen profili oluşturmaktır.
4Okul öncesi alanındaki bilimsel ve uygulama düzeyindeki çalışmalarıyla bu alanda çalışan kurum ve kuruluşlara örnek teşkil etmektir.
5Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanatsal alandaki gelişmeleri okul öncesi alanına uyarlayarak toplumsal desteği sağlamaktır.
Hedef
10-72 ay arası çocuklarının sosyal, duygusal, bilişsel, özbakım, dil ve fiziksel gelişimlerine yardımcı olacak bir ortam sağlayarak eğiten örnek eğitimciler yetiştirmektir.  
2Anne-babalara, çocuk büyütme konusunda rehberlik eden, insan/çocuk hakları, demokrasi ve farklı kültürel değerlere saygı gibi hususlarda bilgili ve bilinçli öğretmenler yetiştirmektir.
3Temel süreç becerilerini geliştirmek için farklı öğrenme-öğretme stratejilerini kullanan öğretmen profili oluşturmaktır.
4Okul öncesi alanındaki Ulusal ve Uluslararası yayınları takip eden, bilimsel araştırma becerilerini kullanabilen, etik ilkelere sahip öğretmenlerin yetiştirilmesine öncülük etmektir.
5Türk Milli Eğitiminin Temel Kanunlarını açıklayan, amaç ve ilkelerini bilen ve okul öncesi kademe düzeyinde eğitim öğretim programlarına hakim olan eğitimcileri topluma kazandırmaktır.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.