Amaç |
1 | Alanında ulusal saygınlığa erişmiş bir bölüm olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş öğretmenler yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır.
|
2 | Okul öncesi öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerilerine sahip 21. yüzyılın öğretmenlerini yetiştirmektir. |
3 | Okul öncesi dönem çocuklarının çok yönlü gelişimini destekleyecek öğretmen profili oluşturmaktır. |
4 | Okul öncesi alanındaki bilimsel ve uygulama düzeyindeki çalışmalarıyla bu alanda çalışan kurum ve kuruluşlara örnek teşkil etmektir. |
5 | Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanatsal alandaki gelişmeleri okul öncesi alanına uyarlayarak toplumsal desteği sağlamaktır. |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | 0-72 ay arası çocuklarının sosyal, duygusal, bilişsel, özbakım, dil ve fiziksel gelişimlerine yardımcı olacak bir ortam sağlayarak eğiten örnek eğitimciler yetiştirmektir.
|
2 | Anne-babalara, çocuk büyütme konusunda rehberlik eden, insan/çocuk hakları, demokrasi ve farklı kültürel değerlere saygı gibi hususlarda bilgili ve bilinçli öğretmenler yetiştirmektir. |
3 | Temel süreç becerilerini geliştirmek için farklı öğrenme-öğretme stratejilerini kullanan öğretmen profili oluşturmaktır. |
4 | Okul öncesi alanındaki Ulusal ve Uluslararası yayınları takip eden, bilimsel araştırma becerilerini kullanabilen, etik ilkelere sahip öğretmenlerin yetiştirilmesine öncülük etmektir. |
5 | Türk Milli Eğitiminin Temel Kanunlarını açıklayan, amaç ve ilkelerini bilen ve okul öncesi kademe düzeyinde eğitim öğretim programlarına hakim olan eğitimcileri topluma kazandırmaktır. |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |