PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Okulöncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 45 | 90.00 |
2 |
Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 43 | 86.00 |
3 |
Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 47 | 94.00 |
4 |
Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 48 | 96.00 |
5 |
Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 43 | 86.00 |
6 |
Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 45 | 90.00 |
7 |
Eğitim-öğretim sürecinde okul öncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 44 | 88.00 |
8 |
Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 45 | 90.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 44 | 88.00 |
2 |
Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 44 | 88.00 |
3 |
Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 45 | 90.00 |
4 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 44 | 88.00 |
5 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 43 | 86.00 |
6 |
Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 43 | 86.00 |
7 |
Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 44 | 88.00 |
8 |
0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 46 | 92.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 44 | 88.00 |
2 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 46 | 92.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 48 | 96.00 |
2 |
Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar. | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 41 | 82.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 39 | 78.00 |
2 |
Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 41 | 82.00 |
3 |
Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 43 | 86.00 |
4 |
Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 45 | 90.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 50 | 100.00 |
2 |
Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 50 | 100.00 |
3 |
Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 46 | 92.00 |
4 |
Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişmini değerlendirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 42 | 84.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 119 | 138 | 136 | 130 | 109 | 136 | 105 | 132 | 120 | 123 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |