PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Hastaların genel fiziksel ve sağlık durumlarını değerlendirebilecek, hastalıkları hakkında doğru teşhis ve tedavi bilgisine sahiptir. | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 10.00 |
2 |
Temel tıp bilimleri konusundaki bilgilerini klinik bilimlerle teşhis ve tedavi amaçlı ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Genel vücut sağlığını korumak ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerine hakimdir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 18 | 90.00 |
4 |
Hastalarla etkili bir dil kullanarak iletişim kurar ve onları bilgilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
5 |
Acil durumlarda hastalara müdahale edebilecek bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 | 80.00 |
6 |
Her hastayı kendi içinde değerlendirerek, teşhis, tedavi veya sevk etme yetisini gösterir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 | 80.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İnsan sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahale edebilecek seviyede bilişsel beceriye sahiptir. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 5.00 |
2 |
İnsan sağlığı ile ilgili sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 | 75.00 |
3 |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
4 |
Her hastanın kendi özelliklerine göre durumunu değerlendirme, teşhis, tedavi ve gerektiğinde sevk etme yetisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 20.00 |
5 |
Hastaların genel sağlık durumunu değerlendirerek bir plan doğrultusunda tedavi uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 20.00 |
6 |
Hastayı koruyucu tedavi gereksinimine göre tedavi ve takip eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 20.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Hastaların genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 25.00 |
2 |
Hastanın tedavisinin muhtemel komplikasyonlarını öngörerek gereken önlemleri alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 20.00 |
3 |
Hasta tedavisinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 20.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Bütün klinik işlemlerde evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini takip eder. | 3 | 2 | 3 | 3 | 11 | 55.00 |
2 |
Tıp alanındaki tüm güncel gelişmeleri takip ederek kendisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinmelerini belirleyerek bu doğrultuda kendilerini geliştirmelerini sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
4 |
Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları hastalıkları hakkında eğitir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 9 | 45.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
İnsan sağlığı konusunda toplumun bilinçlenmesine katkı sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Kapsamlı tıbbi tedavilerde özel bakım gerektiren hastalarla ilgilenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 | 60.00 |
4 |
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde iletişim kurar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 | 80.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili tüm tedavi prensiplerini uygular. | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 10.00 |
2 |
Hastaların hastalıklarının ayırıcı tanı ve teşhis yöntemini geliştirip uygun şekilde tedavi eder veya sevk eder. | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 15.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25 | 24 | 22 | 22 | 22 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 73 | 69 | 72 | 72 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |