|
|
12021 İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE) - Tezli Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dil öğretiminde teoriler, akımlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgiye sahiptir. |
%92.75 |
2 |
İngiliz dili ve kültürüne lisansüstü düzeyde hakimdir. |
%92.50 |
3 |
Eğitim alanında kullanılan araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. |
%93.00 |
4 |
İngilizcenin öğretimi ve ilgili alanlarla disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
%92.25 |
4 |
|
%92.25 |
4 |
|
%92.25 |
4 |
|
%92.25 |
4 |
|
%92.25 |
4 |
|
%92.25 |
4 |
|
%92.25 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Felsefe, psikoloji ve dilbilim gibi farklı disiplinlerden elde edilen bilgi ile İngiliz dili eğitimi alanında edinilen bilgiyi birleştirerek analiz ve sentez yapar. |
%91.50 |
2 |
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur. |
%92.25 |
3 |
Lisansüstü derecede bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular. |
%92.75 |
4 |
Farklı alanlardan edinilen yöntem ve teknikleri dil eğitimi alanına uyarlar. |
%91.75 |
4 |
|
%91.75 |
4 |
|
%91.75 |
4 |
|
%91.75 |
4 |
|
%91.75 |
4 |
|
%91.75 |
4 |
|
%91.75 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Özgün bir çalışması üreterek İngiliz Dili Eğitimi alanının gelişmesine katkıda bulunur. |
%92.75 |
2 |
Alandaki karmaşık ve öngörülemeyen problemlerin çözümü için takım üyesi olarak yeni stratejiler geliştirir. |
%91.25 |
3 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının tasarlanması ve uygulanmasında liderlik yapar. |
%93.00 |
3 |
|
%93.00 |
3 |
|
%93.00 |
3 |
|
%93.00 |
3 |
|
%93.00 |
3 |
|
%93.00 |
3 |
|
%93.00 |
3 |
|
%93.00 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dil öğretimi alanında edindiği lisansüstü bilgi ve becerilerin eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye yetkindir. |
%92.50 |
2 |
Alanda yeni araştırmalar yürütmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde kendi kendine öğrenmesini yönlendirir. |
%92.75 |
3 |
Eğitim alanında edinilen bilgilerini çok çeşitli faaliyetlerle güncellemeye ve yaşam boyu öğrenmeye yetkindir. |
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dil Eğitimi alandaki güncel gelişmeleri ve çalışmaları ulusal ve uluslar arası konferans, sempozyum ve seminerlerde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
%92.50 |
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
%92.75 |
3 |
İngiliz Dili Eğitimi ve ilgili alanlarda bilgiyi araştırmak, değerlendirmek, ve sunmak için gereken ileri düzey iletişim teknolojilerini kullanır. |
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
3 |
|
%92.75 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulmasını aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılıdır. |
%92.50 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
%92.00 |
3 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
%92.25 |
3 |
|
%92.25 |
3 |
|
%92.25 |
3 |
|
%92.25 |
3 |
|
%92.25 |
3 |
|
%92.25 |
3 |
|
%92.25 |
3 |
|
%92.25 |
|
|