PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 17 | 56.67 |
2 |
Alanına özgün bir konunun araştırmasını, değerlendirmesini ve uygulamasını yapar. | 3 | 2 | 3 | 0 | 3 | 0 | 11 | 36.67 |
3 |
Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 22 | 73.33 |
4 |
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili teoriler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgiye sahiptir. | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 25 | 83.33 |
2 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 5 | 0 | 3 | 3 | 3 | 4 | 18 | 60.00 |
3 |
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili olarak çocuk, aile ve öğretmenler ile araştırma ve projelere katılır. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 23 | 76.67 |
4 |
Veri toplama, analiz, derleme ve yorumlama ilgili çalışmalar yapar. | 4 | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 | 13 | 43.33 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir veya projenin yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 16 | 53.33 |
2 |
Yenilikçi ve problem çözmeye yönelik sosyal projeler üretir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 24 | 80.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarım becerisinin tüm yönlerine hakimdir. | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 19 | 63.33 |
2 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 23 | 76.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 21 | 70.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 0 | 17 | 56.67 |
2 |
Yenilik arayışı içinde olma istekliliğini göstererek, alana ilişkin yapılacak çalışmalara özgün bir katkı verir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 22 | 73.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 15 | 15 | 12 | 14 | 13 | 14 | 11 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 56 | 40 | 54 | 46 | 43 | 39 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |