PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Dil, ana dil, ana dili, yabancı dil, ikinci dil, dil edinimi, dil öğrenimi vb. dil eğitiminin temel kavramlarını tanımlar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 25 | 83.33 |
2 |
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen bir yabancının temel, orta ve yüksek seviyede ulaşacağı dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerine ilişkin yeterlikleri tanımlar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 27 | 90.00 |
3 |
Türk dili ve edebiyatının Türkçenin eğitimi öğretimindeki yerini belirler. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 25 | 83.33 |
4 |
Sözcük bilgisi ve sözcük öğretimine ilişkin strateji, yöntem ve teknikleri ortaya koyar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 25 | 83.33 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Dinleme becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Konuşma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Yazma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Türkçe öğretimini çağın gereklerine ve dijitalleşen dünyaya uyarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Türkçe dersi öğretim programlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Temel dil becerilerinin (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirilmesine yönelik etkinlikler tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Türkçenin ana dili öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Dilin kültür, toplum ve iletişimle ilişkisini belirler. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 24 | 80.00 |
2 |
Türkçeye ve Türk dünyasına ait edebî metinleri değer eğitimi çerçevesinde inceler. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 24 | 80.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Türkçenin dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken vb.) derinlikli olarak açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
İnceleme ve değerlendirmelerinde dil bilimin temel özelliklerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Türkçeyi doğru ve kurallarına uygun, yazım ve noktalama bakımından hatasız bir şekilde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Araştırma ve incelemelerinde Türk ve dünya edebiyatının önemli yazar ve eserlerinden faydalanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
5 |
Arap kökenli Türk alfabesiyle yazılı metinleri inceler. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 27 | 90.00 |
6 |
Metin bilgisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
7 |
Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme ilkelerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
8 |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin temel ilkelerini kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 105 | 105 | 106 | 104 | 104 | 103 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |