Türkçe

12490 EĞİTİM YÖNETİMİ ( Tezli) - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1231234
1 Sistemle ilgili kavramları ve kuramları açıklar.44355442982.86
2 Yönetim Bilimiyle ilgili kavramları ve kuramları açıklar.45445443085.71
3 Eğitim Planlaması ve Ekonomisiyle ilgili kavramları ve kuramları açıklar.44435332674.29
4 Yönetim Bilimi ile ilgili davranışları açıklar ve değerlendirir.54435352982.86
5 Eğitimde denetim ile ilgili kavram ve kuramları açıklar.43535442880.00
6 Yönetici-Öğretmen ilişkilerindeki sorunları betimler.54433552982.86
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1231234
1 Eğitim yönetiminde insan ilişkilerinin nasıl yönetileceğini bilir.44545553291.43
2 Eğitim yönetimine yönelik planlama ve denetleyebilme becerisi geliştirir.55435453188.57
3 Liderlik teorilerinin uygulanmasında farkındalık kazanır.55434342880.00
4 Okul- çevre sistemler arasındaki ilişkileri açıklayabilir.54324342571.43
5 Eğitim yönetiminde insan ilişkilerine uygun davranır.55555453497.14
6 Bir eğitim örgütünde uygun eğitim çalışmaları düzenleyebilir.54445543188.57
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1231234
1 Etik değerlere uygun olarak profesyonelce eylemde bulunur.45544453188.57
2 Her koşul ve durumda sorumlu ve faydalı eylemler içinde davranır.55554553497.14
3 Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinde diğer paydaşlarla iş birliği yürütür.55555453497.14
Öğrenme Yetkinliği 1231234 T %
1 Alanında farklı alternatifleri göz önünde bulundurarak, olası çağdaş yönetim biçimlerini planlar.53543542982.86
2 Alanında farklı alternatifleri göz önünde bulundurarak, olası çağdaş yönetim biçimlerini planlar.54354442982.86
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1231234 T %
1 Sosyal sorumluluk ve bilinçlendirme ile ilgili yönetim çalışmalarında ilgili proje ve faaliyetleri uygular.45555553497.14
Alana Özgü Yetkinlik 1231234 T %
1 Kurum içinde gerekli eğitimsel ve sosyal ortamı oluşturmada yetkindir.55455433188.57
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 1919191919191919--
İlişki Ağırlığı88838175867883--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.