PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
   2 |
Mahalli idarelerle ilgili temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
   3 |
Yerel yönetimlerin diğer kurumlarla ilişkilerinin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
   4 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
   6 |
Kamu Yönetiminin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmaların nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. |
   7 |
Mahalli idareler alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir |
   2 |
Kentleşme konusunda sosyolojik bir bakış açısına sahiptir |
   3 |
Kentsel politik yaşam ve yerel yapılanmalar üzerine bilgi sahibidir |
   4 |
Mahalli idarelere ilişkin sahip olduğu bilgilerin ışığında, çalışma ortamında yönetim işlevini gerçekleştirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
   6 |
Okumalarla edindiği farklı teorik yaklaşımları ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda tartışmaya açma ve tartışmaları yönlendirme yetisine sahiptir. |
   7 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
   2 |
Sosyal araştırmaların değerlendirebilir ve sorunsala ilişkin araştırmaların nasıl yapılacağı üzerine fikir üretebilir. |
   3 |
Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ve sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. |
   2 |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
   3 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
   2 |
Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. |
   3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
   2 |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir |
   3 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
   4 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Okuma
- Ödev
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Tez Sunma
|