PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Teknik ve teknoloji kavramlarını geçmişten günümüze teorik yaklaşımlar doğrultusunda tanımlar. | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
2 |
Konvansiyonel medyadan dijital medyaya geçiş sürecindeki konulara ve niteliklere hakimdir. | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
3 |
Önde gelen kuramsal sentezler doğrultusunda araştırma bilgisine sahiptir. | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
4 |
Dünyada gelişen ve özellikle yeni medyayla ilgili başlıca tarihi, sosyal, teknolojik ve siyasal olayları tanımlar. | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
5 |
Yeni medyanın ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
6 |
Yapılan araştırmalar sonucunda yeni terminolojiler ortaya çıkarır. | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Görsel iletişim, halkla ilişkiler, reklamcılık ve sinema gibi farklı disiplinlerden elde edilen bilgi ile yeni medya alanında edinilen bilgiyi birleştirerek analiz eder ve sentez yapar. | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
2 |
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler, yaklaşımlar ve yöntemler oluşturur. | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
3 |
Kullandığı teknolojinin sahip olduğu teknik bilgiyi kuramsal bilgiyle birleştirir. | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
4 |
Lisansüstü derecede bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular. | 2 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
5 |
Alandaki çalışmalarda yeni ve disiplinler arası araştırma teknik ve yöntemleri kullanır. | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
6 |
Belirlenen konular bağlamında akademik çalışmalar yapar. | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 13.33 |
2 |
Yeni medya alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler. | 5 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
3 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır. | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
5 |
Yeni medyayla ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 6 | 20.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Yeni medya konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 10 | 33.33 |
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
3 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 8 | 26.67 |
2 |
Bir yabancı dili kullanarak yeni medya alanındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 24 | 24 | | | 24 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 92 | | | 96 | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |