PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Halkla ilişkiler alanında yeterli altyapıya sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 36 | 72.00 |
2 |
Halkla ilişkiler ve iletişim bilimi alanında kuramsal bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 39 | 78.00 |
3 |
Karmaşık iletişim problemlerini saptar. | 1 | 3 | 0 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 25 | 50.00 |
4 |
İletişim problemlerine ilişkin çözümler bulur. | 1 | 3 | 0 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 25 | 50.00 |
5 |
İletişim problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü aktarımlar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 32 | 64.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 33 | 66.00 |
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 37 | 74.00 |
3 |
Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 38 | 76.00 |
4 |
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 37 | 74.00 |
5 |
Kitle iletişim araçlarının özelliklerini bilir ve bunlardan etkin bir şekilde yararlanır. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 38 | 76.00 |
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 39 | 78.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 30 | 60.00 |
2 |
Başladığı bir işi tamamlar, karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 30 | 60.00 |
3 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 30 | 60.00 |
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 30 | 60.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kavrar. | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 20 | 40.00 |
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 28 | 56.00 |
3 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 35 | 70.00 |
4 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 0 | 27 | 54.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 26 | 52.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 5 | 2 | 2 | 3 | 22 | 44.00 |
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje ve etkinlikler düzenler. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 29 | 58.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 16 | 32.00 |
2 |
Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, iletişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık bilincine sahip olur. | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 20 | 40.00 |
3 |
İletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur. | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 0 | 3 | 1 | 3 | 22 | 44.00 |
4 |
Alanında her türlü proje geliştirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 30 | 60.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | 26 | 26 | 24 | 26 | 26 | 25 | 25 | 26 | 26 | 24 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 73 | 80 | 80 | 89 | 91 | 71 | 77 | 75 | 72 | 66 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |