PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 |
1 |
Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 3 | 5 | 0 | 5 | 4 | 43 | 71.67 |
2 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemler tesbit eder. | 0 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 43 | 71.67 |
3 |
Arapça Dili Eğitimi alanı derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 5 | 4 | 0 | 4 | 4 | 32 | 53.33 |
4 |
Arap Dili Eğitimi alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları ilişkilendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 4 | 4 | 37 | 61.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 |
1 |
Arap diline ve genel dil öğretimine özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 54 | 90.00 |
2 |
Alanıyla ilgili analiz ve sentez yapma becerisini edinir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 0 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 42 | 70.00 |
3 |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olmaya değer verir. | 5 | 0 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 5 | 42 | 70.00 |
4 |
Arapça öğrenmeye karşı pozitif tutum geliştirmek için sınıf yönetimi becerilerini ve teknolojileri kullanır. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 0 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 46 | 76.67 |
5 |
Arap Dili Eğitimi alanında, en uygun öğretim stratejilerini, yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 52 | 86.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 |
1 |
Arapça dil öğretimi ile ilgili konularda düşünce, görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 55 | 91.67 |
2 |
Arapçanın günlük yaşamda kullanılmasını geliştirmeye yönelik özgün etkinlikler tasarlar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 56 | 93.33 |
3 |
Alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmaları tasarlar. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 | 48 | 80.00 |
4 |
Dil öğrenme alanında kendini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 55 | 91.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Dil öğrenme sürecinin yaşam boyu geliştirilmesinin ayırdında olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 54 | 90.00 |
2 |
Arap Dili Eğitimi alanında edinmiş olduğu ve edineceği bilgi ve becerilerini kontrol ederek, eksiklerini tamamlar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 52 | 86.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere ve saha çalışmalarına aktif bir şekilde katılır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 53 | 88.33 |
2 |
Bildiği yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 51 | 85.00 |
3 |
Öğrencilerine ve topluma örnek olmak için gerekli uyarlamaları yapar. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 4 | 49 | 81.67 |
4 |
Öğrencilerin dil öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri için gereken işlemleri yapar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 47 | 78.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Arapça öğretmenliği alanında beceri ve yeteneğini geliştirmek ve mesleğinde örnek olmak için gerekli işlemi yapar | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 49 | 81.67 |
2 |
Arapça öğretimiyle ilgili yazılım ve teknolojik kaynaklar kullanarak materyal ve kaynaklar geliştirir. | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 55 | 91.67 |
3 |
Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 56 | 93.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22 | 20 | 21 | 21 | 22 | 21 | 19 | 19 | 20 | 22 | 19 | 21 | 22 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 85 | 94 | 89 | 94 | 93 | 82 | 81 | 82 | 98 | 89 | 89 | 95 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |