|
|
ANADOLU BIL VOCATIONAL HIGHER SCHOOL-HAIR CARE AND BEAUTY SERVICES
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | ANADOLU BIL VOCATIONAL HIGHER SCHOOL-HAIR CARE AND BEAUTY SERVICES | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ASG108 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen fiziksel, mekanik, kimyasal, biyolojik ve ergonomik risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, physical, mechanical, chemical, biological and ergonomic risk factors and occupational diseases affecting occupational health and safety are discussed. They are informed about emergency situations and work accidents. | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BIL101 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word | ING101 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | SBG111 | MESLEKİ ANATOMİ VE FİZYOLOJİ ANATOMY AND PHYSIOLOHY OF PROFESSIONAL | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders;
1. Anatomi tanımı,
2. İskelet sistemi,
3. Kemik türleri,
4. Eklemler,
5. Kas sistemi,
6. Görevlerine göre kaslar,
7. Fizyolojik sistemler,
8. Dolaşım sistemi,
9. Solunum sistemi,
10. Sindirim sistemi,
11. Sinir sistemi,
12. Boşaltım sistemi,
13. Üro genital sitem,
14. Endokrin sistem
konularını içermektedir. | Courses: 1 Definition of Anatomy, 2 Skeletal system, 3 Bone types, 4 Joints, 5 Muscular system, 6 Duties of the muscles in the 7th Physiological systems, 8 Circulatory system, 9 Respiratory system, 10 Digestive system, 11 Nervous system, 12 Urinary system, 13 Uro genital site, 14 Includes issues of the endocrine system. | SBG113 | CİLT BAKIMI UYGULAMALARI-I SKIN CARE PRACTICES-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Derinin yapısı, önemi ve katmanları. Deri sağlığını etkileyen faktörler. Derinin Ph dengesi- Sterilizasyon. Basit deri hastalıkları. Cilt türleri ve teşhisi. Cilt teşhisinde kullanılan araçlar hakkında bilgi. Cilt bakımında kullanılancihazların kullanımı. Öğrendiklerini uygulama. Cihazlarla yapılan cilt temizliği. Cilt temizliğinde kullanılan kozmetik ürünlerhakkında bilgi verilmesi. Kozmetik ürünlerle cilt temizliği uygulaması yapılması. | Skin structure, and layers of significance. Factors affecting the health of skin. Ph balance of the skin-sterilization. Simple skin diseases. And identification of the types of skin. Information about the tools used in the diagnosis of skin. Skin care use kullanılancihazların. Practice what they have learned. The skin cleaning devices. Giving information about the cosmetic products used to clean skin. Cosmetic products, skin cleansing done application. | SBG121 | TEMEL MAKYAJ BASIC MAKE-UP | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | 1. Yüz anatomisi,
2. Renk bilgisi,
3. Işık bilgisi,
4. Kamuflaj makyajı,
5. Düzeltici makyajı,
6. Aydınlatma ve gölgelendirme,
7. Kaş şekillendirme,
8. Kaş boyama ve kirpik boyama,
9. Kirpik takma,
10. Kirpik perması,
11. Doğal güzelleştirici makyaj,
12. Özel günler için makyaj,
13. Olgun makyajı,
14. Su bazlı ürünlerle makyaj,
15. Porselen makyaj | 1. Facial anatomy, 2 Color information, 3 Light information, 4 Camouflage make-up, 5 Corrective make-up, 6 Lighting and shading, 7 Eyebrow shaping, 8 Eyebrow and eyelash dyeing, dyeing, 9 Lash nicknames, 10 Eyelash perm, 11 Natural cosmetic make-up, 12 For special occasions make-up, 13 Mature make-up, 14 Water-based products, make-up, 15 Porcelain makeup | SBG125 | SAÇ BAKIMI VE YAPIMI-I HAIR CARE AND CONSTRUCTION-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Küaförlüğün tarihçesi, saçın yapısı, saç sağlığını etkileyen faktörler, saça geçici şekil verme teknikleri (Saçı 9 parçaya ayırma, Fön, örgü, maşa, düzleştirici, topuz) | Points to be considered in haircuts Factors affecting the determination of haircuts tools to understand the tools used, hair cutting models to be able to analyze, practically all kinds of hair cutting model, Perma and defrize the process to understand the theoretical and practical | SBG133 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ BASIC ART EDUCATION | Z | 0 | 2 | 1.0 | 3.0 | 2 | Görsel sanatlar,sanatçının kendini ifade ediş biçimiyle paralel,insanlığın gelişme ve konforundaki başarılarına ilişkindir.Bu nedenle,sanat eğitimindeki insanların gelişimi konusunda çalışmalar yapılır. Ders,tarihsel anlayışı estetik kaygı ile birleştirerek teknik ve uygulamalarla desteklenmiş temel eğitimi içermektedir. | Visual arts is related to the artist's self-expression, parallel to his achievements in the development and comfort of mankind. The course includes basic education supported by techniques and applications by combining historical understanding with aesthetic concern. | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | BIL102 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula | ING102 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | SBG114 | CİLT BAKIM UYGULAMALARI-II SKIN CARE PRACTICES-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Salon hazırlığı ve hijyeni, kişisel hazırlık ve hijyen, cilt analizi, klasik masaj teknikleri, dekolteye ve yüze masaj, ile ilgili gerekli bilgilerin verildiği derstir.
.Normal ve karma ciltlerin temizliği ve bakımı,
.Kuru cilt ve hassas ciltlerin temizliği ve bakımı
.Yağlı ve akneli ciltlerin temizliği ve bakımı,
.Olgun ciltlerin temizliği ve bakımı, | Salon preparation and hygiene, personal preparation and hygiene, skin analysis, classical massage techniques, décolletage and face massage, given the necessary information about the course. . Normal and mixed skin cleansing and care. Dry skin and skin sensitive cleaning and maintenance. oily skin and acne cleaning and maintenance. Mature skin cleansing and care, | SBG116 | VÜCUT BAKIM UYGULAMALARI-I BODY CARE APPLICATIONS-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Antropometri ölçümler, obezite, selülit, cilt yapısı deri açıları ve çatlakları, ürünlerle vücut bakımı | Anthropometric measurements of obesity, cellulite, skin structure and cracks in the skin angles, body care products | SBG124 | SAÇ BAKIM VE YAPIMI-II HAIR CARE AND CONSTRUCTION-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Saç Kesiminde dikkat edilecek noktalar
Saç kesiminde model tespitini etkileyen faktörleri
kullanılan araç-gereçleri kavrayabilme,
saç kesim modellerini analiz edebilme,
pratik olarak her türlü saç kesim modelini yapabilme,
Perma ve defrize işlemini teorik ve pratik olarak kavrayıp, uygulayabilme | the important points about hair cutting, the usage of tools, analysing the hair cutting methods, learning practical hair cutting methods, understanding the practical and theoretical informations about permanent wave, and defrize. | SBG126 | SAHNE VE OBJEKTİF MAKYAJI STAGE MAKE-UP | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Ders;
1. Işıklandırma makyajı,
2. Fantastik makyaj,
3. Tiyatro makyajı
konularını içermektedir. | 1 Lighting makeup, 2 Fantastic make-up, 3 Theatre make-up includes topics | SBG138 | KALICI MAKYAJ PERMANENT MAKEUP | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Kalıcı makyaj(micro pigmentasyon) micro steril ve tek kullanımlık bir iğne ile doğal ve mineral renklerin deri yüzeyinin hemen altına yerleştirme işleminim uygulamasını öğrenmek | Permanent make-up (micro pigmentation) micro sterile and disposable needle with natural and mineral colors of the skin surface just below the surface of the process | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | YUM102 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ING201 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. | SBG211 | CİLT BAKIM UYGULAMALARI-III SKIN CARE PRACTICES-III | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Cilt Temizliği ile cilt türlerine bakım yapmak,
Elektro Estetik Cihazlarla cilt türlerine bakım yapmak
Öğrencilerin cildi tanımaları amacıyla akne,
cilt lekeleri, deri lezyonları, kırışıklık,
güneş ışınları, korunma yolları,
peeling ve A.H.A. lı bakımlar | Cleaning the skin with skin types do care, Electro Devices aesthetic skin care to make the types of students in order to recognize the skin acne, skin blemishes, skin lesions, wrinkles, sun rays, protection methods, peels and AHA ous treatments | SBG217 | VUCUT BAKIMI UYGULAMALARI-II BODY CARE APPLICATIONS-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Selülit hakkında genel bilgi, vücut ağırlığı ve boy uzunluğu ölçümü, kalça çevresinin ölçümü, beden kitlesi-beden çevresi ölçümü belirlenmesi-nedenleri-tedavi yöntemleri,vücut analizi yorumlaması, obezite,nedenleri,tedavi yöntemleri,selülitin tanımı ve nedenleri, aşamaları, oluşum bölgeleri,tedavi yöntemleri, cilt çatlakları,nedenleri, tedavi yöntemleri | General information about cellulite, body weight and height measurement, measurement of hip circumference, body mass-body-circumference measurement to determine the causes-treatment methods, analysis, interpretation of the body, obesity, its causes, treatment modalities, definition of cellulite and its causes, stages, forming regions, methods of treatment, the skin cracks, causes, treatment methods | SBG223 | SAÇ BAKIMI VE YAPIMI-III HAIR CARE AND CONSTRUCTION-III | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Renk bilgisi, saç boyası çeşitleri, boyaların tanıtılması;doğal,işlem görmüş her çeşit saçın boyanması, dip boyama, saç rengini açma, röfle ve balyaj | teaching color information, different kinds of dying materials, dying every kind of hair including natural and dyed hair, root dying, lightening hair colors, highlighting and shadowing applications. | SBG225 | EL AYAK VE TIRNAK BAKIMI HAND FOOT AND NAIL CARE | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Tırnağın yapısı, basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri, Manikür ve pedikürün tanımı, önemi, kullanılan araç gereçler, uygulamada dikkat edilecek noktalar ve uygulama, tırnak süsleme, tırnak süslemede kullanılan araç-gereçler ve bunların uygulamada kullanımı. | Nail structure, nail diseases and maintenance of simple techniques, manicure and pedicure definition, importance, tools, application, and implementation considerations, nail decoration, nail decoration equipments used and their use in practice. | SBG231 | MESLEKİ UYGULAMA-I PROFESSIONAL PRACTICE-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Pratik uygulama | Practical application | SBG233 | MESLEKİ KİMYA PROFESSIONAL CHEMISTRY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | KOZMETİĞİN TANIMI,KOZMETİĞİN TARİHÇESİ,KOZMETOLOJİ,KOZMETİĞİN DERMATOLOJİDE 3 TEMEL AŞAMADA BULUNMASI,KOZMETİK ÜRÜNLERDE MİKROBİYOLOJİK ETKİLER,KOZMETİKLERİN GELİŞTİRİLME SÜREÇLERİ,KOZMETİKLERE BAĞLI İSTENMEYEN DURUMLAR,KOZMETİKLERİN İNSANLAR ÜZERİNDE Kİ ETKİLERİ,KOZMETİKLERDE KULLANILMASI YASAK OLAN İÇERİKLER,GÜNÜMÜZDE Kİ MODERN KOZMETİK ANLAYIŞI,DİŞ VE AĞIZ BAKIMI KOZMETİKLERİ,KOZMETİK İLE İLGİLİ YASALAR,PARFÜM ÜRETİMİNİN AŞAMALARI. | DESCRIPTION cosmetics, cosmetics HISTORY, COSMETOLOGY, 3 MAIN STAGE PRESENCE dermatological cosmetics, cosmetics, microbiological efficacy, the process of developing cosmetics, cosmetics ITS ADVERSE CONDITIONS, THAT THE EFFECTS ON HUMANS cosmetics, cosmetics USE PROHIBITED CONTENT, TODAY THAT MODERN CONCEPT OF COSMETICS, DENTAL AND ORAL CARE cosmetics, COSMETICS AND APPLICABLE LAW, FRAGRANCE PRODUCTION PROCESS.
DESCRIPTION cosmetics, cosmetics HISTORY, COSMETOLOGY, 3 MAIN STAGE PRESENCE dermatological cosmetics, cosmetics, microbiological efficacy, the process of developing cosmetics, cosmetics ITS ADVERSE CONDITIONS, THAT THE EFFECTS ON HUMANS cosmetics, cosmetics USE PROHIBITED CONTENT, TODAY THAT MODERN CONCEPT OF COSMETICS, DENTAL AND ORAL CARE cosmetics, COSMETICS AND APPLICABLE LAW, FRAGRANCE PRODUCTION PROCESS.
DESCRIPTION cosmetics, cosmetics HISTORY, COSMETOLOGY, 3 MAIN STAGE PRESENCE dermatological cosmetics, cosmetics, microbiological efficacy, the process of developing cosmetics, cosmetics ITS ADVERSE CONDITIONS, THAT THE EFFECTS ON HUMANS cosmetics, cosmetics USE PROHIBITED CONTENT, TODAY THAT MODERN CONCEPT OF COSMETICS, DENTAL AND ORAL CARE cosmetics, COSMETICS AND APPLICABLE LAW, FRAGRANCE PRODUCTION PROCESS. | YUM201 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SBG215 | EPİLASYON HAIR REMOVAL | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 1. Depilasyon, 2. Sir ağda, 3. El ağdası, 4. Epilasyon, 5. İğneli epilasyon, 6. Ampullü epilasyon, 7. Jelli epilasyon, 8. Lazerli epilasyon | Depilation, 2 Wax, 3 Hand wax, 4 Hair Removal, 5 Needle removal, 6 Bulb removal, 7 Gel removal, 8 Laser hair removal | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | ING202 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. | MEZ202 | MEZUNİYET PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Almış oldukları eğitimler doğrultusunda uygulamalı görsel bir tasarımda bulunmak | They have received hands-on training in line to make a visual design | SBG214 | MESLEKİ MASAJ BUSINESS MASAJ | Z | 0 | 4 | 2.0 | 4.0 | 4 | temel vücut masajı uygula
lenf drenaj masajı uygulamak,
aroma terapi masajı yapm
taş masajı yapmak,
ayurveda masajı yapmak
refleksoloji masajı yapmak,
shiatsu masajı yapmak,
Thai masajı yapmak | basic body massage, lymph drenage massage, aroma theraphy massage, stone massage, ayurveeda massage, refleksoloji massage, shiatsu massage, thai massage | SBG216 | MESLEKİ YETERLİLİK- CİLT PROFESSIONAL COMPETENCE-SKIN | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Cilt temizliği ile cilt türlerine özel bakım yapmak, elektro estetik cihazlarla cilt türlerine bakım yapmak
(iyontofores, myo lifting, oksijen terapi, ultrasonik peeling) | Special care to make skin cleansing and skin types, types of skin care to make electro aesthetic devices (iyontofores, myo lifting, oxygen therapy, ultrasonic peeling) | SBG226 | ARTİSTİK VE PLASTİK MAKYAJ ARTISTIC AND PLASTIC MAKEUP | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Artistik Makyaj, Cilt Kusurlarını Canlandırıcı Makyaj, Çocuklarda Yüz ve Vücut Boyama
Fantastik Makyaj, Irk ve Ülkeler Makyajı, Karakter Makyajı ,Yanık Deri Makyajı , Yara, Kesik Darp ve Sıyrık Makyajı , Yaşlandırma Makyajı | artistic make-up, skin fault refreshing make-up, face and body painting to children, fantastic make-up, race and national make-up, chracter make-up, burnt skin make-up, wound, cut, graze and scar make-up, age up make-up | SBG232 | MESLEKİ UYGULAMA-II PROFESSIONAL PRACTICE-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Pratik uygulama | Practical application | YUM202 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SBG224 | MESLEKİ YETERLİLİK-SAÇ PROFESSIONAL COMPETENCE-HAIR | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Saç ve renk bilgisi, saç boyası çeşitleri, boyaların tanıtılması, doğal, işlem görmüş her çeşit saçın boyanmsı, dip boyama,saç rengini açma, röfle ve balyaj | Hair and color information, types of hair dye, dye introduction, naturally, all kinds of hair boyanmsı treated, dip dyeing, hair the color of the opening, highlights and balyaj |
|