İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TURKISH LANGUAGE AND LITERATURE (DOC)(MASTER LEVEL) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
FEF501 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Selection of research topic, processes involved in scientific research, and report writing. |
TDE571 | KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA TÜRLER GENRES IN CLASSICAL TURKISH LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 13-19.yüzyıllar arasında yazılmış olan eserlerin türlere göre değerlendirilmesi | Evaluation of the works written between 13-19.centuries with regard to their genres. |
TDE573 | ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATLARINDA ORTAK TEMALAR COMMON THEMES IN CONTEMPORARY TURKISH LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | The development of the project and the teaching of its cycle include starting from the selection of the research subject, carrying out the processes in the research processes and writing the research report. |
TDE575 | TÜRK HALK EDEBİYATINDA TÜRLER GENRES OF TURKISH FOLK LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türk Halk Edebiyatında şekil ve türlerin araştırılma tarihinin öğrenilmesi, şekil ve türlerin özelliklerinin betimlenmesi ve onların ayrı ayrı metotlarla incelenmesi | Learning the history of researching shapes and genres in Turkish Folk Literature, describing the features of shapes and genres and examining them with separate methods |
TDE577 | YENİLEŞME DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR ANLAYIŞLARI APPROACHES TO POERTY IN REFORM ERA TURKISH LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Namık Kemal başta olmak üzere yeniliğin birinci ve ikinci nesli, Ara Nesil, Servet-i Fünun, Fecr-i Âti, Millî Edebiyat dönemlerindeki şahsiyetlerin şiir anlayışları, Cumhuriyet döneminde Nazım Hikmet, I. Yeni, II. Yeni, Hisar Grubu, 1980 sonrası nesillerin şiir anlayışları. | First and second generation of innovation, especially Namık Kemal, Mid-Generation, Servet-i Fünun, Fecr-i Âti, Poetry understanding of personalities in the period of National Literature, Nazım Hikmet, I. Yeni, II. Yeni, Hisar Group, poetry understanding of generations after 1980. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
TDE534 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Selection of research topic, processes involved in scientific research, and report writing. |
TDE536 | SEMİNER SEMINAR | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Öğrencinin bir konuyu araştırması, konuyla ilgili kaynakları taraması ve değerlendirmesi, elde ettiği bilgileri yazılı bir rapor veya makale hâline getirmesi ve topluluk önünde sunmasıdır. | The student’s researching a particular topic, surveying and evaluating related resources, transferring the collected data into a written report or an article and presenting it to the public. |
TDE538 | UYGUR METİNLERİ UYGHUR TEXT | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Uygurlar ve Uygurcaya genel bakış. Uygurca metinlerin ses bilgisi, biçim bilgisi ve söz varlığı açısından incelenmesi. | Overviewing Uyghurs and Uyghur language. Analysing manuscripts of Uyghur in terms of phonolgy, morphology and vocabulary. |
TDE544 | TÜRKÇENİN TARİHSEL DİLBİLGİSİ TURKISH HISTORICAL GRAMMAR | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Türk dilinin tarihî dönemlerine genel bakış. Türkçenin ses bilgisi ve biçim bilgisi özelliklerinin Eski Türkçe, Karahanlı Türkçesi, Harezm Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi dönemleri açısından incelenmesi. | Overviewing historical periods of Turkish Language. Analysing phonetics and morphology of Turkish in terms of Old Turkic, Karakhanid Turkic, Khorezmian Turkic and Old Anatolian Turkish. |
TDE548 | MESNEVİ EDEBİYATIMIZ TURKISH MASNAVI LITERATURE | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Mesnevi edebiyatımızın milli ve uluslararası nitelikleri hakkında bilgi sahibi olur. Mesnevi edebiyatı ürünlerini belli kriterler baz alarak sınıflandıracak yeteneği kazanır. Türk hamse edebiyatımız hakkında, mevcut edebiyat tarihlerindeki bilgileri günceller. Eski Türk Edebiyatı tarihçiliğine bilgi hazırlar. | It has given knowledge about the national and international qualities of our Mesnevi literature. Student has been taken ability to classify on the basis of certain criteria for analysis Mesnevi Literature. Steudents update the information about our Turkish hamse literature in the current literature. They prepare information on the history of Old Turkish Literature. |
TDE552 | ÜSLUP ARAŞTIRMALARI METODOLOJİSİ METHODOLOGY OF WORDING STYLE RESEARCH | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Üslûp kelime ve kavramının batı retoriğinde ve doğu belâgatında aldığı yer ve gelişme seyri. Türk edebiyatında münhasıran üslûpla ilgili çalışmalar. Üslûp nedir ve üslûp incelemesi nasıl yapılır? | The place and the development that the stylistic word and concept takes in the western rhetoric and the eastern declamation. Studies on style exclusively in Turkish literature. How is the stylistic and stylistic examination done? |
TDE556 | CEDİT EDEBİYATI JADIDISM LITERATURE | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Ana hatlarıyla Cedit edebiyatı ve önemli temsilcileri ile eserleri | Jadid literature and its important representatives and works in main points |
TDE557 | ROMAN METODOLOJİSİ NOVEL METHODOLOGY | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Edebiyatta roman türünün doğuşu, gelişmesi, edebî akımlar içinde gösterdiği gelişmeler ile bu türün yapısını, kurgusunu ve diğer edebiyat türlerinden ayrılan taraflarını belirler. Romana edebî eser özelliği veren üslûp araştırmaları yapar. Romanın otobiyografik, sosyolojik, psikolojik ve bu gibi okumaları gerçekleştirir. | This lesson identifies the birth of novel in literature, its development, its structure,speculation with the developments it encounters within the literary movements and features which makes it different from other literary terms. |
TDE558 | SOSYALİST REALİZM VE SOVYET EDEBİYATI SOCIALIST REALISM AND SOVIET LITERATURE | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Sovyet edebiyatının tarihî gelişimi, Sovyet edebiyatının dayandığı “sosyalist realizm”in ilkeleri, sosyalist realizmin edebî eserlerdeki görünümü, | İt introduces the historical development of Soviet literature, the principles of "socialist realism" based on Soviet literature, the appearance of socialist realism in literary works. |
TDE560 | DİNİ EDEBİYAT RELIGIOUS LITERATURE | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Manevi değerlerin oluşturduğu piramit üzerinden, "Dokunabilirlik" ve "görülebilirlik" kriterleri esas alınarak, edebi eserin oluşma şartlarını göstermek;gününüzde ve günümüz öncesinde okutulan "dini edebiyat" ürünleri ve kitapları hakkında bilgi vermek ve bu eserleri eleştirmek; Manevi değerler piramidine göre Eski Türk Edebiyatında yazılmış eserleri sıralamak ve tanıtmak; Bu eserler üzerinde yapılmış bilimsel çalışma ve yayınlar hakkında bilgi vermek; bu bilgi dalına katkı sunma alan ve olanaklarını göstermek. | To give information about the conditions of formation of literary work based on the criteria of "Touability" and "visibility" and to give information about "religious literature" products and books which were taught in the day and today and to criticize these works on the pyramid formed by spiritual values; To rank and introduce works written in Old Turkish Literature according to spiritual values piramidine; To give information about scientific studies and publications on these works; to show the contribution and area of this knowledge branch. |
TDE562 | TÜRK HALK ŞİİRİ POETİKALARI POETICS OF TURKISH FOLK POETRY | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Türk halk şiirinin en önemli şâirleri, Yunus Emre, Pir Sultan Abdal, Karacaoğlan ve Âşık Veysel, tanıtılıp şiirleri incelenecektir. | To introduce the most important poets of Turkish folk poetry, for example Yunus Emre, Pir Sultan Abdal, Karacaoğlan and Âşık Veysel; examine their poems. |
TDE564 | TÜRK DESTAN POETİKASI POETICS OF TURKISH EPIC | S | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Dede Korkut, Manas vs. destanların poetik yapısı, destanlarda tekrarlar sistemi, bunların yapısal özellikleri | The poetical structure, repeating system and structural properties of the epics like Dede Korkut and Manas |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE609 | SEMİNER DERSİ SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | | |
TDE665 | DİL VE EDEBİYAT ARAŞTIRMALARINDA METOT METHODS IN LANGUAGE AND LITERATURE RESEARCH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TDE663 | OĞUZNAME METİNLERİ OGUZNAME TEXTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TDE673 | EDEBİYAT VE SİYASET LITERATURE AND POLITICS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TDE675 | TARİH VE EDEBİYAT HISTORY AND LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
TDE638 | TÜRK EDEBİYATINDA MİRAÇNAMELER MIRACNAMES IN TURKISH LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu türde verilen bilgilerin kaynakları, Türk dünyasındaki durumu, başlıca temsilcileri, eserleri, motiflerini tanıtmaktır. | The sources of this type of information are to introduce the situation in the Turkish world, its main representatives, works and motifs. |
TDE640 | TÜRK DÜNYASINDA YENİLİK HAREKETLERİ TÜRK DÜNYASINDA YENİLİK HAREKETLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 19. yüzyılın ikinci yarısında Kırım, Kazan ve Kafkasya’da görülen yenilikler, gazetecilik, Cedit mekteplerinin kurulması, eğitim seferberliği, Türk topluluklarının yakınlaşması, İsmail Gaspıralı, Şehabettin Mercanî, Abdülkayyum Nasırî, Abay, Ibıray Altınsarın, Çokan Velihanov, Yusuf Akçura, Mirza Fethali Ahundzade, Hasan Bey Zerdabî, Mirza Aliekber Sâbir, 20.yüzyılın başında Türkistan’da Cedit mekteplerinin açılması, millî gazetecilik ve tiyatro faaliyetleri, millî şuurlanma çalışmaları, Mahmuthoca Behbudî, Fıtrat, Ahmet Baytursun, Mircakıp Duvlat. | The innovations seen at the end of second round of 19th century at the Crimean, Kazan and Caucasia.19. journalism, the establishment of Cedit Schools, movement of education, Turkish Communities’ knitting up, İsmail Gaspıralı, Şehabettin Mercanî, Abdülkayyum Nasırî, Abay, Ibıray Altınsarın, Çokan Velihanov, Yusuf Akçura, Mirza Fethali Ahundzade, Hasan Bey Zerdabî, Mirza Aliekber Sâbir, the opening of Turkestan Cedit Schools at the beginning of the 20th , a national journalism and theater activities, the national studies of becoming wiser, Mahmuthoca Behbudî, Fıtrat, Ahmet Baytursun, Mircakıp Duvlat. |
TDE642 | KARŞILAŞTIRMALI MİTOLOJİ KARŞILAŞTIRMALI MİTOLOJİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türk mitolojisinin mukayeseli çalışması | Comparative study of Turkish mythology |
TDE644 | TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Tasavvuf düşüncesinin farklı tezahürleri. Hangi metinlerin tasavvufa göre açıklanması gerektiği. Türk tasavvuf edebiyatını tarihi derinliği ve coğrafi yayılımı. Mutasavvıf olmadıkları halde tasavvuftan yararlanan sanatçıların eserlerini nasıl anlamak gerektiği. Türk düşüncesinde ve edebiyatında tasavvufun yeri. | Different manifestations of Sufi thought. Which texts should be explained according to Sufi. Historical depth and geographical spread of Turkish mystic literature. How they should understand the works of artists who benefit from Sufism in the absence of a suicide. The place of mysticism in Turkish thought and literature. |
TDE646 | TÜRK DÜNYASINDA KÖROĞLU TÜRK DÜNYASINDA KÖROĞLU | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türk destan ve destancılık geleneği, destan türünün oluşum şartları ve aşamaları, destanın İslamiyet öncesi ve sonrası tasnifi, Türk destancılık geleneğini etkileyen faktörler ve bu faktörlerin irdelenmesi, Köroğlu destan metinleri ve değişik kuramlar bağlamında çeşitli kolların ele alınması. | Turkish epic and epic tradition, the formation conditions and stages of the epic order, the pre-Islamic and post-Islamic classifications of the epic, factors affecting the Turkish epic tradition and exploring these factors, various branches in the context of Köroğlu epic texts and different theories. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE605 | SEMİNER SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 20.0 | 0 | Alanında kazandığı bildirileri yazıya dökme, bilimsel makale yazma çalışmaları yaptırır. | In the field, the professions that he earns are written in writing and scientific writing work is done. |
TDE626 | TARİH VE EDEBİYAT HISTORY AND LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Bir sosyal bilim olarak tarih ve tarih metodu. Edebî metinlerin muhtevası ve bu muhtevanın dönemlerinin sosyal, siyasî olayları ile ilişkisi. Edebî metni anlama hususunda eserin meydana geldiği dönemi tanıma ve bunun önemi. Tarihi konu alan eserlerin tarihî olayları ve kişileri güne taşıma sebepleri ve şekilleri. | History and history as a social science. The relationship between the content of literary texts and the social and political events of these periods. Recognizing and preoccuping the period in which the work of the literary text is understood. Historical events of historical subjects and reasons and types of transportation to the people in the sun. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOCTARAL QUALIFYING EXAM | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu amaçla yazılı ve sözlü sınav yapılacaktır. | The unit consists of written and oral exams |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Contents of the Course Unit Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. |
SINIF: 5 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-3 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. |
SINIF: 5 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-4 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. |