İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FACULTY OF ART & SCIENCES-PSYCHOLOGY |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL101 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word |
ING101 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
MAT155 | MATEMATİK MATHEMATICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kümeler, küme işlemleri, sayı kümeleri, rasyonel sayıların ondalık gösterimi, devirli ondalık sayılar, sayı sistemleri, taban aritmetiği, mutlak değer, aralıklar, üslü ve köklü sayılar, I. ve II. derece denklemler ve çözümleri, I. ve II. derece eşitsizlikler ve çözümleri, oran ve orantı, yüzde hesapları, koordinat düzlemi, bağıntılar, fonksiyonlar ve özellikleri, bazı özel fonksiyonlar ve bileşke fonksiyonu, ters fonksiyon, doğru denklemi ve parabol, lineer denklem sistemleri ve çözümleri, limit ve süreklilik, türev ve türevin uygulamaları. | Sets and set operations,number sets, decimal representation of rational numbers,repeating decimal expansion , number systems, modular arithmetic, absolute value and intervales, exponents and roots ,first and second ordered equations and solutions , first and second ordered inequalities and solutions , ratio and proportion,percent of the accounts , coordinate system,relations,functions and properties , some special functions and the composition function, inverse function , equation of line and parabola , systems of linear equations and solutions ,
limits, continuity and properties ,derivative and properties , applications of the derivative . |
PSI117 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ-I INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Psikoloji biliminin tanımı, kapsamı ve alt alanları; kullanılan araştırma yöntemleri; sinir sistemi, beyin ve davranış ilişkisi, duyum ve algı mekanizmaları, bilinç durumları; öğrenme ve bellek konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | includes basic physiological and neurobiological foundations of behavior, sensation, perception and illusions. |
PSI119 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO SOCIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sosyolojinin konusu, temel kavramları, alanı, doğuşu, sosyolojik düşüncenin öncü isimleri, tarihi, araştırma yöntem ve teknikleri, sosyoloji teorileri, ilgili bilimleri ve sosyolojinin temel problemlerini bilir. | The course includes the basic concepts of sociology, its field and frame, the masters of the sociological thought, its history, its research methods and techniques, its theories and basic problems. |
PSI123 | MANTIK LOGIC | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Akıl yürütme, doğru çıkarım ve formel düşünme becerilerini kazandırmak için mantığın temel ilke ve uygulamalarını aktarır ve bu amaçla dil, yargı, çıkarım, argüman konularında temel bilgileri serimler. | teaches the abilities of reasonning, the correct deduction, the formal thinking, judgement and argumentation and adapts the basic principles of correct reasoning to psychology. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL102 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula |
ING102 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
PSI112 | FİZYOLOJİ PHYSIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Hücrelerin yapısı, nöron, aksiyon potansiyeli, merkezi sinir sistemi, beynin fizyolojisi ve nöroanatomisi, çeşitli beyin hasarları ve davranış ilişkisini, endokrin sistemini öğretir. | structure of cells, neuron, action potential, central nervous system, physiology and neuroanatomy of the brain, behavior relationship with various brain injuries, endocrine system. |
PSI116 | ALGI PSİKOLOJİSİ PSYCHOLOGY OF PERCEPTION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Duyum-Algı ilişkisi, duyum, duyu çeşitleri ve duyu organları, duyusal anomaliler, algı ve algı çeşitleri, algısal kusur ve yanılmalar, derinlik, müzik ve dili içerir. | includes psycho-physics experiments, sensation, sensation types and sense organs, sensory anomalies, varieties of perception and perception, perceptual defect and error, depth, music and language detection. |
PSI118 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ-II INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Psikolojinin zeka ve zeka ölçümü, insan gelişimi, motivasyon, stres ve sağlık, kişiliği anlama, psikolojik bozuklular ve tedavileri ile sosyal psikoloji konularını kapsar. | This course includes memory, cognition, motivation, emotion, theory of development, personality and theory of personality, abnormal psychology, psychotherapies and social psychology |
PSI120 | FELSEFEYE GİRİŞ INTRODUCTION TO PHILOSOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Felsefe tarihindeki temel akım ve fikirler, çağdaş fikirlerle felsefi akımları tarihsel bütünlüğü içinde tartışır, psikoloji formasyonuna katkı sağlayacak bir felsefi zemini sağlar. | teaching philosophical schools and thoughts in western philosophy in order to provide students a firm philosophical basis for new and fresh ideas in psychology. |
SSE101 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi. | The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSI221 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Doğa bilim bilimsel yöntem, bilimsel araştırma, problemin formülasyonu, hipotez, fiziksel dünyamız, değişkenler, sınıflandırma, ölçme, ölçmenin sağladıkları, standardizasyon, standardizasyon işlemi, güvenilirlik, ölçümlerin standart hatası, geçerlik konularını içerir. | includes nature, science, scientific methodolody, scientific problem formulation, hypothesis, our physical world, the use of factors and variables in a scintific problem. |
PSI223 | KLİNİK PSİKOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO CLINICAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Klinik Psikolojinin insanlık serüvenindeki yeri, mesleki pratik ve dayandığı etik kurallar, psikolojik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma ve psikoterapi kuramları aktarılacaktır. | includes dynamic psychiatry and foundation of psychoanalysis-psychoanalytic psychotherapies, introduction to explanation and treatment methods of neurosis and character pathology |
PSI227 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCIAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Ders kapsamında sosyal psikolojinin tarihçesi, tanımı ve ilgilendiği temel konular, kullandığı araştırma yöntemleri, sosyal inançlar, tutumlar, sosyal etki, yardım etme ve saldırganlık konularına yer verilecektir. | This course includes general topics, terms, concepts and theories of social psychology |
PSI229 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-I DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Yaşam boyu gelişim bakış açısı ile gelişim psikolojisi alanının içerdiği temel kavramlar, araştırma yöntemleri, davranışın gelişimini açıklamaya yönelik kuramsal yaklaşımlar ve son olarak da doğum öncesi gelişimden ergenliğe kadar olan sürede her bir yaşam evresine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişmeler ve özellikler hakkında temel bilgi aktarılmaktadır. Gelişim psikolojisi alanındaki güncel araştırmaların öğrenciler tarafından okunması ve sınıf ortamında sunulması da dersin içeriğinde yer almaktadır. | Contents of the course are; Basic concepts of life-span development perspective and the field of developmental psychology, research methods in specific developmental psychology, theoretical approaches to explaining the development of behavior and the key features of lifespan development approach and each development period from childhood to adulthood with physical, cognitive and socioemotinal changes. It is intended to be read by students on current research in the field of development psychology. |
PSI231 | İSTATİSTİK STATISTICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İstatistik kavramı, istatistiğin tarihçesi, değişken türleri, merkezi değerlerin hesaplaması, standart sapma, standart hata ve varyans kavramları, veri grafiklerinin oluşturulması, korelasyon kavramı ve katsayısının hesaplanması, hipotez türleri, normal dağılım, çıkarsamalı istatistik, ortalamalar arası farkların test edilmesi (t-test ve varyans analizi) | Basic analysis, hypothesis tests, variance analysis, F distribution, one factor random model, two factor random designs, 3 factor random designs, block designs, mixed designs, computer applications |
PSI233 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ PSYCHOLOGY OF LEARNING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu dersin içeriğini; tarihsel açıdan psikoloji akımlarına ve öğrenme kuramlarına genel bakış, öğrenme ilkeleri, klasik ve edimsel koşullanma, bilişsel öğrenme kuramları, sosyal öğrenme, geştalt ve insancıl öğrenme yaklaşımlarını kapsamaktadır. | Historical orientation, behavioraul theorists and their theories, application principles of Cognitive Behavioral Psychotherapy |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSI222 | UYGULAMALI ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ APPLIED RESEARCH METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bilimsel Psikolojinin Temelleri;
Gözlem ve Vaka Çalışmaları;
Korelatif Araştırmalar;
Deneysel Araştırmalar;
Araştırma Planlama;
Veri Toplama ve Analizi;
Araştırma Raporu Okuma ve Yazma | This course includes sampling, the sampling techniques, data collections, experimental research techniques, validity, reliability, analysis, report. |
PSI224 | KLİNİK PSİKOLOJİ CLINICAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Psikoterapi türleri: Psikanalitik Terapi, Bilişsel Terapi, Mistik Terapi ve Çocuk Terapisi konuları. Ayrıca, Adli Psikoloji, Sağlık Psikolojisi ve Psikofarmokoloji konusunda içerikler. | This course includes psychoanalysis, unconscious, dreams, drives, infantile sexuality, development of ego, narcissism, oidipus complex, symptom development, case examples |
PSI226 | ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİ INDUSTRIAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Endüstri Psikolojisi uygulamaları, çalışan psikolojisi, performans değerlendirilmesi, motivasyon ve iş tatmini, örgütsel davranış, liderlik ve yönetim gibi konular inceleme alanındadır. | I/O Psychology practices; employee psychology; performance appriasal; motivation and job satisfaction; organizational behavior; leadership and management |
PSI230 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-II DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Ders, ergenlik döneminden itibaren, beliren yetişkinlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlikteki, bilişsel, fiziksel ve sosyoduygusal gelişimi içermektedir. Ayrıca gelişim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri de dersin kapsamındadır. | physical, cognitive social and emotional changes in emerging adulthood, early adulthood, adulthood and late adulthood. In addition, the research methods used in developmental psychology, death and mourning process is also within the scope of the course. |
PSI232 | UYGULAMALI İSTATİSTİK APPLIED STATISTICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Ders kapsamında SPSS programı kullanılarak veri girişi, veri düzenlemesi, betimleyici istatistikler, korelasyon, regresyon ve fark testleri konularına yer verilecektir. | Within the scope of the course, data entry, data editing, descriptive statistics, correlation, regression and difference tests will be covered using the SPSS program. |
PSI234 | BİLİŞSEL PSİKOLOJİ COGNITIVE PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ders kapsamında bilişsel psikolojinin tanımı, tarihçesi, bilişsel psikolojide araştırma yöntemleri, beynin anatomisi ve mekanizmaları, görsel algı, dikkat süreçleri ve bilinçlilik, bellek ölçümü ve modelleri ile bellek süreçleri öğretilir. | In this course, the definition of cognitive psychology, history, research methods in cognitive psychology, brain anatomy and mechanisms, visual perception, attention processes and consciousness, memory measurement and models and memory processes are taught. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSI321 | MOTİVASYON VE HEYECAN MOTIVATION AND EMOTION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Motivasyonun tanımı, motivasyon ile ilgili kuramlar, içgüdü, dürtü, ihtiyaçlar, motivasyon ve algı, yükleme kuramı, sosyal motivasyon, duygular, duygu kuramlarının tanımlanmsını içererir. | includes definition of motivation, theories of motivation, instincts, impulses, needs, motivation and perception, attribution theory, social motivation, emotions, theories of emotions. |
PSI323 | KİŞİLİK KURAMLARI-I PERSONALITY THEORIES-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Kisilik kuramları hakkında ayrıntılı ve karşılaştırmalı bilgi.
Kişilik kuramlarının ait olduğu tarihsel dönemlerle ilişkisi. | includes detailed and comparative information about theories of personality, the relations between personality theories and their historical periods. |
PSI339 | PSİKOPATOLOJİ-I PSYCHOPATHOLOGY-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, klinik görüşme ve öykü alma konularını içerir. | This course includes mental disorders, the terms, definitions and concepts of psychopathology, psychiatric interview, mental examination |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
OFE303 | PSİKOLOJİ VE SOSYAL BİLİMLER PSYCHOLOGY AND SOCIAL SCIENCES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Farklı disiplinlerden psikoloji destekli yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi | Evaluating researches and studies related with Psychology in other disciplines of social sciences. |
PSI309 | GRUP DİNAMİKLERİ GROUP DYNAMICS | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders grup, grup süreci, grup teorileri ve grup kimliği konularını içerir. | This course includes groups, group process, group theories and group identity |
PSI335 | İNANÇ SİSTEMLERİ VE DEĞERLER SYSTEMS AND VALUES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ahlak ve ahlak eğitimi
Değer ve değer eğitimi
okulda ve ailede ahlak ve değerler eğitimi
değerler eğitiminde öğretim yöntemlerinin kullanılması | moral education values education moral and values education in schools moral and values education in family using educational methods for moral and values education. |
PSI345 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE PSİKOPATOLOJİSİ CHILD MENTAL HEALTH AND PSYCHOPATHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 1) Normal Çocuk Gelişimi
2) Çocukluk Döneminde Görülen Ruhsal Psikopatolojiler
3) Aile ve çocuğu psikopatolojik durumlarda doğru yönlendirme yetisinin kazanılması | 1) Normal childhood development
2) Psychopathologies in childhood.
3) Accomplishment of right guidance for family and child in psychopathological situations. |
PSI355 | ADLİ PSİKOLOJİ FORENSIC PSYCHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Kriminoloji viktimoloji cezai ehliyet, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmali, aile içi şiddet, suç ve şiddet, kriminal profilleme gibi adli psikolojinin ilgilendiği konular hakkında konularda bilgi sahibi olmak. | Criminology victimology of criminal responsibility, child rights, child abuse and neglect, domestic violence, crime and violence, criminal profiling, forensic psychology, such as issues of interest to have information about the issues. |
SOS334 | TOPLUMSAL TABAKALAŞMA SOCIAL STRUCTIFICATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Toplumsal tabakalaşma teorileri, ideolojiler ve sınıf kavramları. | Theories of social stratification, ideologies and class definitions. |
TAR499 | TÜRKİYE'DE DEMOKRATİK HAREKETLER TÜRKİYE'DE DEMOKRATİK HAREKETLER | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Türkiye ve dünyada demokrasinin gelişimi. Türk demokrasinin tarihsel gelişme süreci. 19. yüzyıl başlarından 20. yüzyılın ikinci yarısına kadar dönemde demokrasi alanındaki başlıca gelişmeler. | Historical development process of Turkish democracy. Major developments in democracy from the early 19th century to the second half of the 20th century. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSI324 | KİŞİLİK KURAMLARI-II PERSONALITY THEORIES-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Kişilik bozuklukları ve kişilik kuramları | includes personality disorders and personality theories |
PSI344 | PSİKOPATOLOJİ-II PSYCHOPATHOLOGY-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, klinik görüşme ve öykü alma konularını içerir | Unit includes eating disorders, dissociative disorder, somatoform disorders, addiction (alcohol and drug) disorders, sexual dysfunctions, cognitive disorders, personality disorders, mental disorders incepting in childhood |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
OFE302 | DİL VE TOPLUM LANGUAGE AND SOCIETY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Toplumda olan değişikliklerin dile yansımasını örneklerle açıklar. Türkçe'nin doğru, güzel kullanımını dönem dönem metinlerle belgeler. | How changes within the society are reflected in the language will explained examples from Turkish will be given. The changes in the society as well as in technology advances bring the necessity of forming new words. |
PSI334 | SPOR PSİKOLOJİSİ SPORT PSYCHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Spor Psikolojisi kapsamında çeşitli yaklaşımlar temelinde yürütülen araştırmalar ve uygulamalı vaka çalışmaları. | Under the scope of Sport Psychology, conducting research and applied case-studies. |
PSI336 | OYUN TERAPİSİ VE TEKNİKLERİ PLAY THERAPY AND TECHNIQUES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Oyun terapisi uygulamasının esasları
Başlıca kuramsal yaklaşımlar
Psikodinamik modeller
Hümanistik modeller
Sistemik modeller
Gelişmekte olan modeller | Fundamentals of gaming therapy Principal theoretical approaches Psychodynamic models Humanistic models Systemic models Developing models |
PSI338 | DİNİN PSİKOLOJİK YANSIMALARI PSYCHOLOGICAL EFFECTS OF RELIGION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinin birey ve toplum hayatına yansımaları (gelişim, ahlak, değer vs.) | Reflections of religion on individual and community life. (development, morality, value etc.) |
PSI356 | BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ COGNITIVE BEHAVIORAL THERAPY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | BDT temel kavramları ve klinik metodlar | basic concepts and clinical methods of cognitive behavioral therapy |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
DRO201 | KONUŞMA TEKNİKLERİ SPEAKING TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir. | The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU492 | ALGORİTMA TASARİMİ VE ÖĞRETİMİ ALGORITHM DESIGN AND TEACHING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. |
GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. |
GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. |
HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK494 | ÇEVRE HUKUKU ENVIRONMENTAL LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF403 | KENT BAHÇECİLİĞİ UYGULAMALARI URBAN GARDENİNG PRACTİCES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
SAY244 | DİJİTAL SANAT VE NFT SİSTEMİ DİGİTAL ART AND NFT SYSTEM | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sanal ve artırılmış gerçeklik unsurlarının sayısal ortamda birleştikleri kesişim noktasını konu alan ekosisteme hem sosyo-kültürel hem de iktisadi çalışma mekanizmaları üzerinden değinilmektedir. Bu mekanizmaların çalışma yöntemleri ve yöntemlerin şekillendirdiği yapılar, hem teknik hem de benzeri diğer işlevsel yönleriyle anlatılmaktadır. Ana temada yer alan Metaverse ve NFT gibi ürünlerin gelişmesini sağlayan tarihsel arka plan, blok zincirin yaşadığı gelişmelerle birlikte incelenerek ifade edilmektedir. | |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PSI435 | GÖRÜŞME TEKNİKLERİ-I INTERVIEW TECHNIQUES-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Terapötik Koşullar, Terapötik Beceriler, Terapötik koşulların birbiriyle olan ilişkileri, Danışma ortamının düzenlenmesi, Danışmaya başlama ve sonlandırma. | includes Therapeutic Conditions - Therapeutic Skills - The conditions of therapeutic relationships with each other - Regulation of Counseling Environment - Starting and termination of psychological counseling - Different areas of the psychological interview. |
PSI465 | PSİKOLOJİ TARİHİ HISTORY OF PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Antik Yunan'dan başlayarak Psykhe kavramının geçirdiği aşamaları, bu aşamalardaki düşünürlerin temel savlarını, modern
bilimsel dönemdeki kuram ve kuramcıları, düşünce tarihi akışı içinde anlatır. | It tells the stages of the concept of Psyche starting from Ancient Greece, the main arguments of the thinkers in these stages, the theories and theorists in the modern scientific period, in the course of the history of thought. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
OFE401 | KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT COMPARATIVE LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dünya edebiyatından aynı veya farklı konuda yazılmış eserler ele alınır ve incelenir. Metinler, onları oluşturan olay örgüsü, kişiler, zaman, mekan, anlatıcı ve bakış acısı gibi unsurlardan hareketle yorumlanır. | Analize and discuss different literatures and their interrelations. Comparative literature and literary translation. Comparative literature and literary movement. |
PSI443 | AİLE TERAPİLERİ FAMILY THERAPY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Yaygın biçimde sosyoloji alanında ele alınan aile, 1950’lerden itibaren psikolojinin de çalıştığı bir başlığa dönüşmüştür. Temel odağı bireyi anlamak olan psikoloji, bu amacı daha iyi gerçekleştirebilmek için aileyi ele alması gerektiğini kavramış ve hızla bu alana yönelmiştir. Aile psikolojisi alanı, yarım yüzyılı aşan geçmişiyle, bireyde gözlenen tüm olguların aile etmeni ile ilişkisini araştırmaktadır. Bu güne değin gerçekleştirilen çalışmalar önleyici ve iyileştirici yönde uygulama alanını beslemektedir. Bu çalışmalar üstünde yapılanan aile terapileri de yine klinik çalışmanın önde gelen etkin araçları arasında yer almaktadır. | This course includes track the movements of the life cycle of family dimension, studying the relations between family and stress with theretical models, dealing the retlations between family communication and psychopatholgy |
PSI445 | ÇOCUK İHMALİ VE İSTİSMARI CHİLD ABUSE AND NEGLECT | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İhmal ve istismarın ne olduğu, türlerinin ve etkilerinin neler olduğu ve bu konuda neler yapılabileceği dersin içeriğini oluşturur. | Child abuse and neglect, kinds of abuse and neglect, their effects on child and what can be done in such issues are the contents of the course. |
PSI447 | ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ-I CHILD PSYCHOPATHOLOGY-I | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Çocuklarda görülen ruhsal rahatsızlıklar, nedenleri, klinik görünümleri ve tedavisi. Ayrıca çocuklara uygulanan psikoterapi yaklaşım ve yöntemleri. | Mental disorders, causes, clinical manifestations and treatment seen in children. Also psychotherapy approaches and methods applied to children. |
PSI449 | PSİKOLOJİK TESTLER-I PSYCHOLOGICAL TESTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Psikolojik test türleri, standardizasyon, geçerlilik, güvenilirlik, etik ilkeler, uygulama ve değerlendirme bilgileri. | Types of psychological testing, standardization, validity, reliability, ethical principles, application and evaluation information. |
PSI463 | SAĞLIK PSİKOLOJİSİ HEALTH PSYCHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sağlık psikolojisinin tanımı; psikolojinin diğer alanları ve diğer bilim dalları ile benzerlikleri ve farklılıkları, sağlık ve hastalık kavramları, sağlık ve hastalık davranışlarını açıklayan kavramlar ve kuramlar, stres ve sağlık, kronik hastalıklar, tedaviye uyum, sağlığı geliştirme, sağlık davranışlarını geliştirme, hastalığın önlenmesi, hasta olma, hastalığın nedenleri, hastaların bilgilendirilmesi, kötü haber verme, kronik ağrı | Definition of health psychology; similarities and differences with other fields of psychology and other disciplines, concepts of health and illness, concepts and theories explaining health and illness behaviors, stress and health, chronic diseases, adherence to treatment, promoting health, developing health behaviors, preventing illness, being sick, illness causes, informing patients, giving bad news, chronic pain |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
PSI462 | BİTİRME PROJESİ-I GRADUATION PROJECT-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | | |
PSI464 | PSİKOLOJİDE ETİK İLKELER ETHICAL PRINCIPLES IN PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Etik nedir, ülkemizde kullanılan etik kurallar nelerdir, değer nedir değer sistemleri nelerdir hakkında bilgi verilir. | What is ethics, what are the ethical rules used in our country, what are the values, what are the value systems. |
PSI466 | GÖRÜŞME TEKNİKLERİ-II INTERVIEW TECHNIQUES-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Psikolojik danışmanın yeterlilikleri
Psikolojik danışma basamakları
Psikolojik danışmada amaç oluşturma ve süreç planlama
Psikolojik danışmada strateji belirleme ve müdahale seçme
Müdahale türleri
Terapi kuram ve yaklaşımları | Counselor's competencies Counseling steps Psychological counseling purpose setting and process planning Strategies and intervention selection in psychological counseling Intervention types Therapy theories and approaches |
OFE402 | EKONOMİ SOSYOLOJİSİ ECONOMIC SOCIOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Toplum ve ekonomi ilişkileri | Relations with society and the economy |
PSI412 | BAĞIMLILIK DEPENDENCE | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bağımlılık, bağımlılık döngüsü, bağımlılık yapıcı maddeler, önleme ve müdahale programları hakkında bilgi verilir. | Programs will be informed about addiction, dependency cycle, addictive substances, prevention and intervention |
PSI420 | PSİKOLOJİK TESTLER-II PSYCHOLOGICAL TEST-II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Çocuk ve Yetişkin Zeka Testleri, Çocuk ve Yetişkin Kişilik Testleri, Objektif ve Projektif Testler, İlgi ve Tutum Testleri, Psikolojik Testlerin Denetimi ve Etik Kuralları. | Types of psychological testing, standardization, validity, reliability, ethical principles, application and evaluation information. |
PSI432 | ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ-II CHILD PSYCHOPATHOLOGY-II | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Çocuk ruh sağlığı bozuklukları
nın ve bu bozukluklar karşısında çocukla ve ailesiyle yapılacak çalışmaların ayrıntıları
Psikoterapotik yaklaşımların çocuk psikopatolojilerindeki uygulamaları.
Child mental health disorders
Details of works to be done with children and their families in the face of these disorders
Applications in child psychopathology of psychotherapeutic approaches | Child mental health disorders Details of works to be done with children and their families in the face of these disorders Applications in child psychopathology of psychotherapeutic approaches |
PSI446 | PSİKOTERAPÖTİK YAKLAŞIMLAR PSYCHOTHERAPATIC APPROACHES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Psikoterapi yaklaşımlarının gelişimi, farklı psikoterapi kuramlarının insan ve psikopatolojiyi kavramsallaştırmaları, farklı yaklaşımların benzerlikleri ve ayrıldıkları yönler, psikoterapi sürecinin hem danışan hem terapist üzerindeki etkisi, psikoterapide değişimi sağlayan temel özellikler... | Development of psychotherapeutic approaches; different psychotherapeutic approaches which conceptualize people and psychopathology; similarities and differences of various psychotherapeutic approaches |
PSI456 | PSİKODİNAMİK PSİKOTERAPİDE VAKA ANALİZİ PSİKODİNAMİK PSİKOTERAPİDE VAKA ANALİZİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Klasik Psikanaliz hakkında bilgi, Psikodinamik psikoterapiler hakkında bilgi, Freud sonrası kuramcıların kuramlarının incelenmesi ve vaka sunumlarının gerçekleştirilmesi. | Information about Classical Psychoanalysis, Information about Psychodynamic psychotherapies, Examining theories of post-Freud theorists and making case presentations. |
PSI472 | POLİTİK DÜŞÜNCE VE POLİTİK PSİKOLOJİ POLİTİK DÜŞÜNCE VE POLİTİK PSİKOLOJİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | | |