English

FACULTY OF ART & SCIENCES-PSYCHOLOGY

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
FACULTY OF ART & SCIENCES-PSYCHOLOGY
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BIL101BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I
INFORMATION TECHNOLOGY-I
Z202.02.02İleri seviyede MS Word,bilgisayar donanım ve Bilgisayarı zararlı programlardan korumaBasic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word
ING101İNGİLİZCE-I
ENGLISH-I
Z303.04.03Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
MAT155MATEMATİK
MATHEMATICS
Z202.03.02Kümeler, küme işlemleri, sayı kümeleri, rasyonel sayıların ondalık gösterimi, devirli ondalık sayılar, sayı sistemleri, taban aritmetiği, mutlak değer, aralıklar, üslü ve köklü sayılar, I. ve II. derece denklemler ve çözümleri, I. ve II. derece eşitsizlikler ve çözümleri, oran ve orantı, yüzde hesapları, koordinat düzlemi, bağıntılar, fonksiyonlar ve özellikleri, bazı özel fonksiyonlar ve bileşke fonksiyonu, ters fonksiyon, doğru denklemi ve parabol, lineer denklem sistemleri ve çözümleri, limit ve süreklilik, türev ve türevin uygulamaları.Sets and set operations,number sets, decimal representation of rational numbers,repeating decimal expansion , number systems, modular arithmetic, absolute value and intervales, exponents and roots ,first and second ordered equations and solutions , first and second ordered inequalities and solutions , ratio and proportion,percent of the accounts , coordinate system,relations,functions and properties , some special functions and the composition function, inverse function , equation of line and parabola , systems of linear equations and solutions , limits, continuity and properties ,derivative and properties , applications of the derivative .
PSI117PSİKOLOJİYE GİRİŞ-I
INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY-I
Z303.06.03Psikoloji biliminin tanımı, kapsamı ve alt alanları; kullanılan araştırma yöntemleri; sinir sistemi, beyin ve davranış ilişkisi, duyum ve algı mekanizmaları, bilinç durumları; öğrenme ve bellek konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.includes basic physiological and neurobiological foundations of behavior, sensation, perception and illusions.
PSI119SOSYOLOJİYE GİRİŞ
INTRODUCTION TO SOCIOLOGY
Z303.06.03Sosyolojinin konusu, temel kavramları, alanı, doğuşu, sosyolojik düşüncenin öncü isimleri, tarihi, araştırma yöntem ve teknikleri, sosyoloji teorileri, ilgili bilimleri ve sosyolojinin temel problemlerini bilir.The course includes the basic concepts of sociology, its field and frame, the masters of the sociological thought, its history, its research methods and techniques, its theories and basic problems.
PSI123MANTIK
LOGIC
Z202.05.02Akıl yürütme, doğru çıkarım ve formel düşünme becerilerini kazandırmak için mantığın temel ilke ve uygulamalarını aktarır ve bu amaçla dil, yargı, çıkarım, argüman konularında temel bilgileri serimler.teaches the abilities of reasonning, the correct deduction, the formal thinking, judgement and argumentation and adapts the basic principles of correct reasoning to psychology.
TUR101TÜRK DİLİ-I
TURKISH LANGUAGE-I
Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
BIL102BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II
INFORMATION TECHNOLOGY-II
Z202.02.02İleri seviyede MS Excel kullanımıAdvanced level usage of MS Excel, Using the formula
ING102İNGİLİZCE-II
ENGLISH-II
Z303.04.03Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
PSI112FİZYOLOJİ
PHYSIOLOGY
Z303.04.03Hücrelerin yapısı, nöron, aksiyon potansiyeli, merkezi sinir sistemi, beynin fizyolojisi ve nöroanatomisi, çeşitli beyin hasarları ve davranış ilişkisini, endokrin sistemini öğretir.structure of cells, neuron, action potential, central nervous system, physiology and neuroanatomy of the brain, behavior relationship with various brain injuries, endocrine system.
PSI116ALGI PSİKOLOJİSİ
PSYCHOLOGY OF PERCEPTION
Z303.05.03Duyum-Algı ilişkisi, duyum, duyu çeşitleri ve duyu organları, duyusal anomaliler, algı ve algı çeşitleri, algısal kusur ve yanılmalar, derinlik, müzik ve dili içerir.includes psycho-physics experiments, sensation, sensation types and sense organs, sensory anomalies, varieties of perception and perception, perceptual defect and error, depth, music and language detection.
PSI118PSİKOLOJİYE GİRİŞ-II
INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY-II
Z303.06.03Psikolojinin zeka ve zeka ölçümü, insan gelişimi, motivasyon, stres ve sağlık, kişiliği anlama, psikolojik bozuklular ve tedavileri ile sosyal psikoloji konularını kapsar.This course includes memory, cognition, motivation, emotion, theory of development, personality and theory of personality, abnormal psychology, psychotherapies and social psychology
PSI120FELSEFEYE GİRİŞ
INTRODUCTION TO PHILOSOPHY
Z303.03.03Felsefe tarihindeki temel akım ve fikirler, çağdaş fikirlerle felsefi akımları tarihsel bütünlüğü içinde tartışır, psikoloji formasyonuna katkı sağlayacak bir felsefi zemini sağlar.teaching philosophical schools and thoughts in western philosophy in order to provide students a firm philosophical basis for new and fresh ideas in psychology.
SSE101SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS
Z021.02.02Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi.The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed.
TUR102TÜRK DİLİ-II
TURKISH LANGUAGE-II
Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlericlause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSI221ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS
Z303.06.03Doğa bilim bilimsel yöntem, bilimsel araştırma, problemin formülasyonu, hipotez, fiziksel dünyamız, değişkenler, sınıflandırma, ölçme, ölçmenin sağladıkları, standardizasyon, standardizasyon işlemi, güvenilirlik, ölçümlerin standart hatası, geçerlik konularını içerir.includes nature, science, scientific methodolody, scientific problem formulation, hypothesis, our physical world, the use of factors and variables in a scintific problem.
PSI223KLİNİK PSİKOLOJİYE GİRİŞ
INTRODUCTION TO CLINICAL PSYCHOLOGY
Z303.04.03Klinik Psikolojinin insanlık serüvenindeki yeri, mesleki pratik ve dayandığı etik kurallar, psikolojik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma ve psikoterapi kuramları aktarılacaktır.includes dynamic psychiatry and foundation of psychoanalysis-psychoanalytic psychotherapies, introduction to explanation and treatment methods of neurosis and character pathology
PSI225EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Z303.06.03Gelişim, öğrenme ve öğretim teorileri ve uygulamalarını içerir.Include theories and applications of development, learning, teaching.
PSI227SOSYAL PSİKOLOJİ
SOCIAL PSYCHOLOGY
Z303.05.03Sosyal psikolojinin genel başlıklarını, terim ve kavramlarını, bilimsel açıklamalara ve kuramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.This course includes general topics, terms, concepts and theories of social psychology
PSI229GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-I
DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY-I
Z303.04.03Yaşam boyu gelişim bakış açısı ile gelişim psikolojisi alanının içerdiği temel kavramlar, araştırma yöntemleri, davranışın gelişimini açıklamaya yönelik kuramsal yaklaşımlar ve son olarak da doğum öncesi gelişimden ergenliğe kadar olan sürede her bir yaşam evresine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişmeler ve özellikler hakkında temel bilgi aktarılmaktadır. Gelişim psikolojisi alanındaki güncel araştırmaların öğrenciler tarafından okunması ve sınıf ortamında sunulması da dersin içeriğinde yer almaktadır.Contents of the course are; Basic concepts of life-span development perspective and the field of developmental psychology, research methods in specific developmental psychology, theoretical approaches to explaining the development of behavior and the key features of lifespan development approach and each development period from childhood to adulthood with physical, cognitive and socioemotinal changes. It is intended to be read by students on current research in the field of development psychology.
PSI231İSTATİSTİK
STATISTICS
Z303.05.03Temel analizler, Hipotez testleri, Varyans analizine giriş, f dağılımı, kareler toplamı, iki değişkenli seçkisiz gruplar deseni, üç değişkenli seçkisiz gruplar deseni, seçkisiz gruplar desenleri için ortalamalar arası anlamlılık testleri, denek içi desenler (seçkisiz blok desenleri), karışık desenler , bilgisayar uygulamalarıBasic analysis, hypothesis tests, variance analysis, F distribution, one factor random model, two factor random designs, 3 factor random designs, block designs, mixed designs, computer applications
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSI214İLETİŞİM
COMMUNICATION
Z303.04.03"İletişimin nedir?", "insanlar neden iletişim kurarlar?" sorularına sosyal psikolojinin bakış açısıyla yanıt bulmayı içerir.This course includes concepts of communication, current communication theories and significance of communication in social psychological theories.
PSI222UYGULAMALI ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
APPLIED RESEARCH METHODS
Z303.05.03Bilimsel Psikolojinin Temelleri; Gözlem ve Vaka Çalışmaları; Korelatif Araştırmalar; Deneysel Araştırmalar; Araştırma Planlama; Veri Toplama ve Analizi; Araştırma Raporu Okuma ve YazmaThis course includes sampling, the sampling techniques, data collections, experimental research techniques, validity, reliability, analysis, report.
PSI224KLİNİK PSİKOLOJİ
CLINICAL PSYCHOLOGY
Z303.06.03Psikoterapi türleri: Psikanalitik Terapi, Bilişsel Terapi, Mistik Terapi ve Çocuk Terapisi konuları. Ayrıca, Adli Psikoloji, Sağlık Psikolojisi ve Psikofarmokoloji konusunda içerikler.This course includes psychoanalysis, unconscious, dreams, drives, infantile sexuality, development of ego, narcissism, oidipus complex, symptom development, case examples
PSI226ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİ
INDUSTRIAL PSYCHOLOGY
Z303.05.03Endüstri Psikolojisi uygulamaları, çalışan psikolojisi, performans değerlendirilmesi, motivasyon ve iş tatmini, örgütsel davranış, liderlik ve yönetim gibi konular inceleme alanındadır.I/O Psychology practices; employee psychology; performance appriasal; motivation and job satisfaction; organizational behavior; leadership and management
PSI230GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-II
DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY-II
Z303.05.03Ders, ergenlik döneminden itibaren, beliren yetişkinlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlikteki, bilişsel, fiziksel ve sosyoduygusal gelişimi içermektedir. Ayrıca gelişim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri de dersin kapsamındadır.physical, cognitive social and emotional changes in emerging adulthood, early adulthood, adulthood and late adulthood. In addition, the research methods used in developmental psychology, death and mourning process is also within the scope of the course.
PSI232UYGULAMALI İSTATİSTİK
APPLIED STATISTICS
Z303.05.03Dersin içeriği haftalık ders programlarında görülmektedir. Bu haftalık programlara uygun olarak derslerin kapsamları planlanacak ve uygulanacaktır.It can be seen in Course contents by weeks
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSI321MOTİVASYON VE HEYECAN
MOTIVATION AND EMOTION
Z303.04.03Motivasyonun tanımı, motivasyon ile ilgili kuramlar, içgüdü, dürtü, ihtiyaçlar, motivasyon ve algı, yükleme kuramı, sosyal motivasyon, duygular, duygu kuramlarının tanımlanmsını içererir.includes definition of motivation, theories of motivation, instincts, impulses, needs, motivation and perception, attribution theory, social motivation, emotions, theories of emotions.
PSI323KİŞİLİK KURAMLARI-I
PERSONALITY THEORIES-I
Z303.05.03Kisilik kuramları hakkında ayrıntılı ve karşılaştırmalı bilgi. Kişilik kuramlarının ait olduğu tarihsel dönemlerle ilişkisi.includes detailed and comparative information about theories of personality, the relations between personality theories and their historical periods.
PSI339PSİKOPATOLOJİ-I
PSYCHOPATHOLOGY-I
Z303.05.03Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, klinik görüşme ve öykü alma konularını içerir.This course includes mental disorders, the terms, definitions and concepts of psychopathology, psychiatric interview, mental examination
YUM301YERİNDE UYGULAMA-I
WORK PLACEMENT-I
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
OFE303PSİKOLOJİ VE SOSYAL BİLİMLER
PSYCHOLOGY AND SOCIAL SCIENCES
S303.04.03Farklı disiplinlerden psikoloji destekli yapılmış çalışmaların değerlendirilmesiEvaluating researches and studies related with Psychology in other disciplines of social sciences.
PSI307PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
COUNSELING AND GUIDANCE
S303.04.03Psikolojik danısma ve rehberliğin (PDR) tanımı ve gerekliliği, rehberlikte temel kavramlar, rehberlikle öğretim arasındaki farklar, psikolojik danısma ve rehberliğin ilkeleri, eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemi, bireyi tanıma teknikleri, psikolojik danısma, önleyici rehberlik, psikolojik danısma ve rehberlikte gurup çalısmaları, eğitsel rehberlik, ilk ve orta öğretimde rehberlik, özel eğitime ihtiyaç duyanları yönlendirme, okul psikolojik danısma ve rehberlik programlarının planlanması ve gelistirilmesi.Description of guidance and - Basic concepts in guidance - Differences between education and teaching - principles of guidance and counseling - The importance of guidance and counseling services in education - individual recognition techniques - psychological counseling - preventive guidance - group studies in counseling and guidance - educational guidance - counseling and guidance in kindergarten, primary and high school - the determination of students who need special education - planning and development of councaling and guidance programs in schools
PSI309GRUP DİNAMİKLERİ
GROUP DYNAMICS
S303.04.03Bu ders grup, grup süreci, grup teorileri ve grup kimliği konularını içerir.This course includes groups, group process, group theories and group identity
PSI335İNANÇ SİSTEMLERİ VE DEĞERLER
SYSTEMS AND VALUES
S303.04.03Ahlak ve ahlak eğitimi Değer ve değer eğitimi okulda ve ailede ahlak ve değerler eğitimi değerler eğitiminde öğretim yöntemlerinin kullanılmasımoral education values education moral and values education in schools moral and values education in family using educational methods for moral and values education.
PSI345ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE PSİKOPATOLOJİSİ
CHILD MENTAL HEALTH AND PSYCHOPATHOLOGY
S303.04.031) Normal Çocuk Gelişimi 2) Çocukluk Döneminde Görülen Ruhsal Psikopatolojiler 3) Aile ve çocuğu psikopatolojik durumlarda doğru yönlendirme yetisinin kazanılması1) Normal childhood development 2) Psychopathologies in childhood. 3) Accomplishment of right guidance for family and child in psychopathological situations.
PSI349MESLEKİ İNGİLİZCE-I
PROFESSIONAL ENGLISH -I    
S303.04.03Okuma parçaları ve ilgili okuma ve kelime çalışmaları, dinlemek için diyaloglar, e-mail, rapor, telefon iletişimi örnek ve kalıplarıReading parts and related reading and vocabulary exercises, dialogue for listening, e-mail, report, telephone communication examples and patterns
PSI355ADLİ PSİKOLOJİ
FORENSIC PSYCHOLOGY
S303.04.03Kriminoloji viktimoloji cezai ehliyet, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmali, aile içi şiddet, suç ve şiddet, kriminal profilleme gibi adli psikolojinin ilgilendiği konular hakkında konularda bilgi sahibi olmak.Criminology victimology of criminal responsibility, child rights, child abuse and neglect, domestic violence, crime and violence, criminal profiling, forensic psychology, such as issues of interest to have information about the issues.
SOS334TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
SOCIAL STRUCTIFICATION
F202.04.02Toplumsal tabakalaşma teorileri, ideolojiler ve sınıf kavramları.Theories of social stratification, ideologies and class definitions.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSI324KİŞİLİK KURAMLARI-II
PERSONALITY THEORIES-II
Z303.05.03Kişilik bozuklukları ve kişilik kuramlarıincludes personality disorders and personality theories
PSI344PSİKOPATOLOJİ-II
PSYCHOPATHOLOGY-II
Z303.06.03Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, klinik görüşme ve öykü alma konularını içerirUnit includes eating disorders, dissociative disorder, somatoform disorders, addiction (alcohol and drug) disorders, sexual dysfunctions, cognitive disorders, personality disorders, mental disorders incepting in childhood
YUM302YERİNDE UYGULAMA-II
WORK PLACEMENT-II
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
OFE302DİL VE TOPLUM
LANGUAGE AND SOCIETY
S303.04.03Toplumda olan değişikliklerin dile yansıması örneklerle açıklanacaktır. Toplum ve teknolojideki değişimlere/yenilikler yeni söz öbekleri getirir. toplumsal alandaki her şey dilde de anlatım bulduğu için sürekli değişim kaçınılmazdır.How changes within the society are reflected in the language will explained examples from Turkish will be given. The changes in the society as well as in technology advances bring the necessity of forming new words.
PSI320GRUP DİNAMİKLERİ VE ÇATIŞMA
GROUP DYNAMICS AND CONFLICT
S303.04.03Grup nedir, gruplar nasıl oluşur, grup oluşumu hangi kuramcılar tarafından ele alınmıştır, Grup içi ilişkiler, gruplar arası ilişkiler nasıl gerçekleşmektedir, Grup üyeliği nedir, grup üyeliği bireylere ne sağlar. Çatışmanın ne olduğu, çatışmanın etkin yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi verilmesi ve çözüm teknikleri de dersin içeriği kapsamındadır.What is the group how groups are formed, the formation of groups which were discussed by theorists, intra-group relationships, intergroup relationships, What is the group membership, what group membership provides individuals. Conflict what it is, to give information about effective management and conflict resolution techniques and processes are covered by the course.
PSI338DİNİN PSİKOLOJİK YANSIMALARI
PSYCHOLOGICAL EFFECTS OF RELIGION
S303.04.03Dinin birey ve toplum hayatına yansımaları (gelişim, ahlak, değer vs.)Reflections of religion on individual and community life. (development, morality, value etc.)
PSI342ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR
S303.04.03Örgüt performansını etkileyen birey ve grup davranışları; örgüt teorileri; liderlik; örgüt kültürü.İndividual and group based behaviors affecting organizational performance; organizational theories; leadership; organizational culture.
PSI356BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ
COGNITIVE BEHAVIORAL THERAPY
S303.04.03BDT temel kavramları ve klinik metodlarbasic concepts and clinical methods of cognitive behavioral therapy
PSI358SANATLA TERAPİ
PSYCHOTHERAPY WITH ARTS
S303.04.03Sanatla terapi, sanat terapileri, yaratıcılık ve ilişkili kavramların teorik arka planı ve uygulama örnekleriTheoretical background of art therapy, art therapies, creativity and related concepts
DRO201KONUŞMA TEKNİKLERİ
SPEAKING TECHNIQUES
G303.03.03Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir.The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics
EFU414SPOR KÜLTÜRÜ VE OLİMPİZM
SPORTS CULTURE AND OLIMPISM
G202.03.02Antik olimpiyat oyunları, modern olimpizim, uluslararası olimpik akademi, Türkiye’deki olimpik hareketin kuruluşu ve olimpik eğitim.Course Content ancient olympic games, olympism modern international Olympic Academy, the Olympic movement and Olympic education institutions in Turkey.
EFU486ASTRONOMİ TARİHİ
ASTRONOMY HISTORY
G202.03.02İlk Çağlarda Astronomi, Eski Yunan ve Roma Döneminde Astronomi, Orta Çağda Astronomi, İslam Bilginlerinin astronomiye etkisi, Rönesans döneminde astronomi, Osmanlıda astronomi, Yakın çağda astronomi, Cumhuriyet döneminde astronomi, Türkiye’de gözlemevlerinin tarihi.Early history, Greek and Roman Astronomy, In the middle ages Astronomy,Astronomy in medieval Islamic world,The contribution of Turkish scientists in the middle ages astronomy,New age astronomy Observational astronomy, Astronomy in Ottomans, Modern astronomy, Astronomy during the period of the Republic of Turkey, History of astronomical observatories in Turkey
EFU487GÜNEŞ SİSTEMİ
SOLAR SYSTEM
G202.03.02Güneş, Güneş Sistemine genel bir bakış, Gezegen yörüngeleri ve Kepler Yasaları, gezegenler, Plüto ve cüce Gezegenler, Neptün ötesi cisimler, Güneş sistemi dışı gezegenler.The Sun, Solar System overview, planet orbitrs, Kepler's Laws, planets, Pluto and dwarf planets, trans-neptunian objects, extrasolar planets.
GRA202MODERNLEŞME VE SANAT
MODERNISATION AND THE ARTS
G303.03.03Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir.Modernization theories will be analysed.
GRA203HERKES İÇİN TASARIM
DESIGN FOR EVERYBODY
G303.03.03Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur.It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design.
GZC201FOTOĞRAFA GİRİŞ
INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY
G303.03.03Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir.Relationship between eye, optics and light; functions of camera.
HAT201KİŞİLERARASI İLETİŞİM
INTERPERSONAL COMMUNICATION
G303.03.03Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri derin içeriğini oluşturmaktadır.The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses.
PSR444DÜNYA SİYASETİ VE TÜRKİYE
WORLD POLITICS AND TURKEY
G303.03.03İnsan Hakları: Müdahale & Koruma Küresel Gelişme ve Eşitsizlik Küresel Yönetişim ve Küresel Toplum Uluslararası ve Ulus Ötesi Tehditler ve GüvenlikInternational Relations: Theories & Approaches Global Governance &Society Transnational Threats& (In) Security Human Rights: Intervention & Protection Global Prosperity & Inequality
PSR462DİN, KÜLTÜR VE KALKINMA
RELIGION, CULTURE AND DEVELOPMENT
G303.03.03Dersin içeriği Din ve Kalkınmanın arasında kondisyonel bir ilişkinin olduğunu varsayan hipotezlerin analizlerini yapmaktır.The content of the course is to analyze the different hypothesis arguing that there is a conditional relationship in between religion and development.
SAY204OSMANLI SANATI-II
OTTOMAN ART-II
G303.03.0317-18. Yüzyıl Osmanlı Mimarisi: Mimar Sinan'dan sonraki gelişme; Lale Devri ve Batı Etkili Üsluplar; Türk-Barok ve Rokokosu; 19. Yüzyıl ve Son Devir Osmanlı Mimarisi: Ampir ve Neogotik üslup örnekleri, Cami, Türbe, Medrese, Sebil, Çeşme, Han, Hamam, Saray, Kasır ve köşklerle diğer yapı örnekleri; Türk Evlerinin Plan ve Plastik Karakteri: İstanbul-Anadolu'da ev konaklardan örnekler, Osmanlı yapılarında Batı etkili duvar resmi, Nakışlar; İstanbul ve Anadolu'dan örnekler; 18 - 19. Yüzyıllarda Türk Resminin Gelişimi: Yerli ve yabancı ressamlar; Türk El Sanatları: Halı, Kumaş, Minyatür, Cam, Çini ve seramik.Ottoman Architecture in 17th and 19 th century.Development of Ottoman Architecture after Architect Sinan period.; Western effects on Ottoman Architecture style ; Turkish Baroque-and Rococo; Ottoman Architecture in 19th century: Empire and Neogotic Styles, Examples of Mosque, Tomb, Madrasa, fountain, Caravanserai, Bath, Palace, Pavilion and Kiosk and other buildings; Carectericise of Structure of Turkish House and ornaments.Kiosks in İstanbul and Anatolia, Rumelia, Western effective Wall paintings in Ottoman Buildings. Development of Turkish paintings in 18 – 19th. Century.: Native and Foreign artists ; Turkish handicrafts: carpet , Miniature ,glass, tile and ceramic .
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSI415PSİKOFARMAKOLOJİ
PSYCHOPHARMACOLOGY
Z303.05.03İlaç kullanımının temel ilkeleri, Duygudurum Bozuklukları, Psikotik Bozukluklar, Anksiyete Bozuklukları, Çocukluk Çağı Ruhsal Bozuklukları, Bağımlılık ve Demans tedavisinde ilaç kullanımıThe essential principals of psychopharmacological medications. Using Medications at : Mood disorders, Psychotic Disorders, Anxiety Disorders, Childhood Mental Disorders, Addiction and Dementia
PSI435GÖRÜŞME TEKNİKLERİ-I
INTERVIEW TECHNIQUES-I
Z303.05.03Terapötik Koşullar, Terapötik Beceriler, Terapötik koşulların birbiriyle olan ilişkileri, Danışma ortamının düzenlenmesi, Danışmaya başlama ve sonlandırma.includes Therapeutic Conditions - Therapeutic Skills - The conditions of therapeutic relationships with each other - Regulation of Counseling Environment - Starting and termination of psychological counseling - Different areas of the psychological interview.
YUM401YERİNDE UYGULAMA-III
WORK PLACEMENT-III
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc.
OFE401KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT
COMPARATIVE LITERATURE
S303.04.03Dünya edebiyatından aynı veya farklı konuda yazılmış eserler ele alınır ve incelenir. Metinler, onları oluşturan olay örgüsü, kişiler, zaman, mekan, anlatıcı ve bakış acısı gibi unsurlardan hareketle yorumlanır.Analize and discuss different literatures and their interrelations. Comparative literature and literary translation. Comparative literature and literary movement.
PSI443AİLE TERAPİLERİ
FAMILY THERAPY
S303.04.03Yaygın biçimde sosyoloji alanında ele alınan aile, 1950’lerden itibaren psikolojinin de çalıştığı bir başlığa dönüşmüştür. Temel odağı bireyi anlamak olan psikoloji, bu amacı daha iyi gerçekleştirebilmek için aileyi ele alması gerektiğini kavramış ve hızla bu alana yönelmiştir. Aile psikolojisi alanı, yarım yüzyılı aşan geçmişiyle, bireyde gözlenen tüm olguların aile etmeni ile ilişkisini araştırmaktadır. Bu güne değin gerçekleştirilen çalışmalar önleyici ve iyileştirici yönde uygulama alanını beslemektedir. Bu çalışmalar üstünde yapılanan aile terapileri de yine klinik çalışmanın önde gelen etkin araçları arasında yer almaktadır.This course includes track the movements of the life cycle of family dimension, studying the relations between family and stress with theretical models, dealing the retlations between family communication and psychopatholgy
PSI447ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ-I
CHILD PSYCHOPATHOLOGY-I
S303.04.03Çocuklarda görülen ruhsal rahatsızlıklar, nedenleri, klinik görünümleri ve tedavisi. Ayrıca çocuklara uygulanan psikoterapi yaklaşım ve yöntemleri.Mental disorders, causes, clinical manifestations and treatment seen in children. Also psychotherapy approaches and methods applied to children.
PSI449PSİKOLOJİK TESTLER-I
PSYCHOLOGICAL TESTS
S303.04.03Psikolojik test türleri, standardizasyon, geçerlilik, güvenilirlik, etik ilkeler, uygulama ve değerlendirme bilgileri.Types of psychological testing, standardization, validity, reliability, ethical principles, application and evaluation information.
PSI453YETİŞKİNLİK VE YAŞLILIK PSİKOLOJİSİ
PSYCHOLOGY OF ADULTHOOD AND AGEING
S303.04.03Gelişim süreci içinde genç yetişkinlik, yetişkinlik, yaşlılık ve ölüm konuları aktarılacak ve bu konulardaki önemli kuram ve kuramcılar konuşulacaktır.physical, cognitive social and emotional changes in emerging adulthood, early adulthood, adulthood and late adulthood. In addition, the research methods used in developmental psychology, death and mourning process is also within the scope of the course.
PSI457BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE VAKA ANALİZİ
CASE ANALYSIS IN COGNITIVE PSYCHOLOGY
S303.04.03Temel ruhsal teoriler Klinik olgu formulasyonlarıBasic psychological theories Clinical case formulations
PSI459NÖROBİLİM
NEUROSCIENCE
S303.04.03merkezi sinir sisteminin işlevsel ve yapısal özellikleri, birbiriyle bağlantıları ve işlevlerifunctional and structural features of central nervous system, interrelations and functions
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GRI401GİRİŞİMCİLİK
ENTREPRENEURSHIP
Z202.02.02Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri.Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections.
PSI448PSİKOLOJİDE ETİK İLKELER
ETHICAL PRINCIPLES IN PSYCHOLOGY
Z303.06.03Etik nedir, ülkemizde kullanılan etik kurallar nelerdir, değer nedir değer sistemleri nelerdir hakkında bilgi verilir.includes the significance of ethics, ethical rules and their implementations, the universal ethical rules and value systems in psychology.
PSI452GÖRÜŞME TEKNİKLERİ-II
INTERVIEW TECHNIQUES-II
Z303.06.03Psikolojik danışman yeterlilikleri Psikolojik danışma basamakları Psikolojik danışmada amaç oluşturma ve süreç planlama Psikolojik danışmada strateji belirleme ve müdahale seçme Müdahale türleri Farklı psikolojik danışma alanlarıProficiency of psychologic counselor - Psychologic counseling steps - Developing aims and planning process in psychologic counseling - Strategy formulation and selection of interventions - Intervention types
OFE402EKONOMİ SOSYOLOJİSİ
ECONOMIC SOCIOLOGY
S303.04.03Toplum ve ekonomi ilişkileriRelations with society and the economy
PSI412BAĞIMLILIK
DEPENDENCE
S303.04.03Bağımlılık, bağımlılık döngüsü, bağımlılık yapıcı maddeler, önleme ve müdahale programları hakkında bilgi verilir.Programs will be informed about addiction, dependency cycle, addictive substances, prevention and intervention
PSI420PSİKOLOJİK TESTLER-II
PSYCHOLOGICAL TEST-II
S223.04.04Çocuk ve Yetişkin Zeka Testleri, Çocuk ve Yetişkin Kişilik Testleri, Objektif ve Projektif Testler, İlgi ve Tutum Testleri, Psikolojik Testlerin Denetimi ve Etik Kuralları.Types of psychological testing, standardization, validity, reliability, ethical principles, application and evaluation information.
PSI428TRAVMA VE TRAVMAYA MÜDAHALE
TRAUMA AND TRAUMA INTERVENTION
S303.04.03Temel stres modelleri, stresin anlaşılması ve başedilmesi, travma nedir, çeşitleri, etkileri, travmanın değerlendirilmesi, travmanın zihin ve beden üzerindeki etkileri, travmanın klinik görünümü (DSM), yas belirtileri, travma sonrası büyüme, bağlanma travması, kompleks travma ve travmatik aileler, ikincil travma ve başetme, travma tedavileri: BDT ve EMDRBasisc stress models, understanding and coping with stress, what is trauma, its variety, evaluation of trauma, effects of trauma on mind and body, clinical view of trauma (DSM), grief symptoms, growing after trauma, attachement trauma, complex trauma and traumatic faöilies, secondary trauma and coping, trauma treatments: CBT and EMDR
PSI432ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ-II
CHILD PSYCHOPATHOLOGY-II
S303.04.03Çocuk ruh sağlığı bozuklukları nın ve bu bozukluklar karşısında çocukla ve ailesiyle yapılacak çalışmaların ayrıntıları Psikoterapotik yaklaşımların çocuk psikopatolojilerindeki uygulamaları. Child mental health disorders Details of works to be done with children and their families in the face of these disorders Applications in child psychopathology of psychotherapeutic approachesChild mental health disorders Details of works to be done with children and their families in the face of these disorders Applications in child psychopathology of psychotherapeutic approaches
PSI446PSİKOTERAPÖTİK YAKLAŞIMLAR
PSYCHOTHERAPATIC APPROACHES
S303.04.03Psikoterapi yaklaşımlarının gelişimi, farklı psikoterapi kuramlarının insan ve psikopatolojiyi kavramsallaştırmaları, farklı yaklaşımların benzerlikleri ve ayrıldıkları yönler, psikoterapi sürecinin hem danışan hem terapist üzerindeki etkisi, psikoterapide değişimi sağlayan temel özellikler...Development of psychotherapeutic approaches; different psychotherapeutic approaches which conceptualize people and psychopathology; similarities and differences of various psychotherapeutic approaches
PSI454ÇOCUK VE ERGENDE VAKA ANALİZİ
CASE STUDIES ON CHILD AND ADOLESCENT
S303.04.03Temel ruhsal teoriler, Klinik olgu formulasyonlarıBasic psychological theories, Clinical case formulations
PSI458KENDİLİK PSİKOLOJİSİ
SELF PSYCHOLOGY
S202.04.02Heinz Kohut ve Otto KernbergHeinz Kohut and Otto Kernberg
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.