English

THE GRADUATE SCHOOL ( INSTITUTE) OF SOCIAL SCIENCES-BUSINESS MANAGEMENT (DOC)(MASTER LEVEL)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
THE GRADUATE SCHOOL ( INSTITUTE) OF SOCIAL SCIENCES-BUSINESS MANAGEMENT (DOC)(MASTER LEVEL)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL503SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES
Z303.06.03Bu ders araştırma sürecinde yürütülmesi gereken faaliyetleri, araştırma modeli kurmayı, bilgi toplamayı, toplanan bilgileri analiz edip yorumlamayı ve araştırma raporunun biçimini kapsamaktadır.
ISL505YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
Z303.06.03İşletme politikalarını ve stratejik yötemin önemini vurgulayan uygulamaların ve yöntemlerin bilinmesiapplications and methods highlighting the importance of management policies and strategic management
ISL513YÖNETİM EKONOMİSİ
MANAGERIAL ECONOMICS
Z303.06.03Ekonominin prensiplerinin ileri seviyede anlatılması metodolojinin kavranması ve ekonomik sorunların çözümüyle birlikte maliyet, fiyat kar ve rekabet analizleri dersin temel konularını teşkil eder.the priciples of economy, methodology and solution of economic problems and cost, pricing, profit and competition analyses
SBE518SEMİNER
SEMINAR
Z000.012.00Seminer uygulamalarıSEMINAR
SBE605SEMİNER
SEMINAR
Z000.020.00
BISL505GLOBAL PİYASALAR
GLOBAL MARKETS
S303.06.03-Küreselleşmenin ekonomik etkileri -Finans piyasaları -Global finans piyasaları-The economic effects of globalization -Finacial institutions -Financial global markets
ISL504ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT
S303.06.03Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri; Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; Bireysel Farklılıkların Temelleri Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları; Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; Örgütlerde Etik Davranışlar, Yönetimi ve Kontrolü.Scientific basis of organizational behavior,the historical development of organizational behavior, research techniques, individual and identity within an organization, attitudes and job satisfaction, the foundations of individual differences, biographic characteristics, learning and skills, organizational culture, groups and processes in organizations, techniques of working in groups at organizations, participative management, motivation processes and models in organizations, leadership and its models in organizations, conflicts in organizations, stres management in organizations, organizational environment and thecnology, organizational transformation and advancement, team work, power and policies in organizations, behviors of organizational ethics, management and control
ISL523PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
MARKETING TECHNIQUES
S303.06.03Pazarlama konularıTopics of marketing
ISL709FİNANSAL YÖNETİM
FINANCIAL MANAGEMENT
S303.06.03Finansman ile ilgili temel kavramları, muhasebe ve finans ilişkisi, finansal tabloları ve bu tabloların analizini, paranın zaman değerini, finansal varlıklardaki risk ve getiri kavramlarını ve bunların analizi.Concepts related to finance, accounting and financial relationship, financial statements and analysis of the financial statements, the time value of money, the concept of risk and return of financial assets and their analysis.
ISY503İŞLETME İSTATİSTİĞİ VE TAHMİN METODLARI
BUSINESS STATISTICS AND FORECASTING METHODS
S303.06.03Temel istatistik kavramları, tahmin yöntemi seçimi, yargısal tahmin yöntemleri, istatistiksel tahmin yöntemleri ve nedensel tahmin yöntemlerini içermektedir.Basic statistical concepts, judgmental forecasting techniques, statistical and causal forecasting techniques
ISY601GENEL MUHASEBE
GENERAL ACCOUNTING
S303.06.03Temel muhasebe bilgileri, kavramları, hesap işleyişleri, muhasebe kayıtları yapılarak elde edilen verilere göre finansal tabloların oluşumu sağlanacaktır
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
IKY512İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
HUMAN RESOURCES PLANNING
S303.06.03Dersin İçeriği İnsan Kaynakları Planlamasının Tanımı,Önemi,Amacı,Kapsamı,Bütünsel İçeriği,İnsan Kaynakları Planlamasını Etkileyen Faktörler, İKP’de Analiz Yöntemleri, İK ihtiyacın planlanması, İKP’de Kavramsal Modeller ve Sayısal Teknikler, İnsan Kaynakları İhtiyacının Planlanmasında Ayrıntılı Modeller, İKP nın Uygulanması ve Sonuçlarının Değerlemesi, Seçme ve Yerleştirme ve Sosyal Medya.Human Resource Planning Definition, Importance, Objectives, Scope and Global Content, Factors Affecting the Human Resources Planning, Analysis Methods for the PCI, need for HR planning, the PCI Conceptual Model and Numerical Techniques, Human Resources Planning Needs More Models, and Implementation of MRP II Valuation Results, Recruitment and Selection and Social Media
ISL512LİDERLİK VE MOTİVASYON KURAMLARI
LEADERSHIP AND MOTIVATION THEORIES
S303.06.03Motivasyonun tanımı, motive etme sürecini, motivasyon kuramlarını ve bu kuramlaru kullanacakların nelere dikkat etmeleri, liderlik, liderliğin benzer kavramlardan farkı ve liderlik kuramları gibi konular işlenecektir.Definition of motivation, the process of motivating, motivation theories, and pay attention to what you will use this kuramlaru, leadership, similar to the concepts of leadership and leadership theories, such as the difference will be discussed.
ISL514KRİZ YÖNETİMİ
CRISIS MANAGEMENT
S303.06.03Kriz tanımı ve önemi kriz türleri, krizin oluşum süreci, kriz nedenleri ,krizi önceden algılama yöntemleri, friz yönetimi...The course unit covers the definition of crisis and types of important crises, formation process of a crisis, causes of crises, methods to anticipate crises and crisis management.
ISL517BANKACILIKTA DENETİM
AUDIT IN BANKING
S303.06.03Bankacılıkta denetim dersinde temel olarak bankaların iç bünyelerinde faaliyet gösteren iç denetim birimleri/teftiş kurullarının organizasyonları ve bu birimler bünyesinde yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verilecektir. Bunu yaparken teftiş kurullarında geleneksel teftişten iç denetim metodolojilerine doğru yaşanan değişim, bu değişim temelinde iç denetimin tanımı, fonksiyonları ve Uluslararası İç Denetim Standartları üzerinde kapsamlı olarak durulacaktır. Bunun yanısıra Türk bankalarının kontrol ve denetim yapılarındaki diğer birimler olan; iç kontrol, risk yönetimi ve uyum birimlerinin organizasyonları ve çalışmaları hakkında da bilgi verilecektir.Information on internal auditing unit/organization of the committee of inspection and the exercises within these units will be provided. Also strong emphasis will be given to the transition between traditional inspection and the internal auditing methods, the definition and functions of internal auditing within this transition, international standards of internal auditing, as well as other units of the control and inspection structures of Turkish banks such as internal control, risk management, and the organizations and operations of the adjustment units will be covered.
ISL519PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MARKETING RESEARCH
S303.06.03Derste araştırma sürecine uygun olarak amacın, problemin tanımlanması; araştırma modelinin kurulmasını; örnekleme, bilgi toplama, toplanan bilgilerin çözümlenmesi ve yorumlanması ile araştırma raporunun yazımını kapsar.The course objectives in accordance with the research process, defining the problem, the establishment of the research model, sampling, data collection, analysis and interpretation of the information collected with the spelling of the research report covers.
ISL572KALİTE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ
QUALITY DEVELOPMENT TECHNIQUES
S303.06.03Kalite geliştirme yöntemleri olarak kullanılan teknikler öğretilir ve bunların kullanımı ile kalitedeki gelişmenin nasıl ölçüleceği anlatılır.Methods used for quality improvement and the assessment of quality improvement by using these methods
ISLY502KAMU EKONOMİSİ VE VERGİ POLİTİKALARI
PUBLIC ECONOMY AND TAX POLICY
S303.06.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL610SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMA VE TASARIM YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS &DESING IN SOCIAL SCIENCES
Z303.010.03
ISL612ÖRGÜT TEORİSİNDE GÜNCEL GELİŞMELER
CURRENT DEVELOPMENTS IN ORGAZINATIONAL THEORY
Z303.010.03
ISL614FİNANS TEORİSİ
FINANCE THEORY
S303.010.03
ISL616PAZARLAMA TEORİSİ
MARKETING THEORY
S303.010.03
ISL618ÖRGÜTSEL DÖNÜŞÜM
ORGANIZATIONAL TRANSFORMATION
S303.010.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ISL601ORGANİZASYON TEORİLERİNDEKİ GELİŞMELER
THE DEVELOPMENT OF ORGANIZATION THEORY
S303.06.03Organizasyon Teorilerine Genel Bir Bakış.Bilimin Anlamı, Önemi ve Tanımı. Bilimsel Teorilerin Yapı ve İşlevleri; Sosyal Bilimlerin Niteliği. Bir Sosyal Bilim Alanı Olarak Yönetim ve Organizasyon. Yönetim ve Organizasyon Düşüncesindeki Gelişmeler. Organizasyonu kapalı ve açık sistem olarak inceleyen Organizasyon Teorileri. Çevre ve etken değişkenler ile organizasyon etkileşimi, Modern sonrası yaklaşımlar.İşlem Maliyeti Teorisi. (Vekalet Teorisi - Stewardship Teorisi). (Paydaş Teorisi). Kaynak Bağımlılığı Teorisi. Olasılık (Prospect) Teorisi.Kurumsallaşma Teorisi. Organizasyon Ekolojisi Teorisi.Yönetsel Seçim Teorisi. Oyun Teorisi. Stratejik Seçim Teorisi. Sosyal Sermaye Teorisi. Sosyal Bilişsel Teori. Bilgi İşleme Teorisi. Kısıtlar Teorisi. Organizasyonel Öğrenme Teorisi.Kaos ve Karmaşıklık TeorisiOrganizasyon Teorilerinde Yeni Gelişmeler. Postmodernizm ve Organizasyon Teorisi.Organizasyon Teorilerinin Karşılaştırılması. Biçimleşme Teorisi. Organizasyon Teorileri İle İlgili Genel Bir Değerlendirme.A General Theory of Organization of bakış.bili Meaning, Importance and Definition . Structure and Function of Scientific Theory ; Nature of Social Sciences . Environmental and organizational factors interact with variables , Modern Theories
ISL603KÜRESEL EKONOMİK GELİŞMELER VE TÜRKİYE
GLOBAL ECONOMIC DEVELOPMENT AND TURKEY
S303.010.03Bu derste, dünya ekonomisi içinde uluslararası ve ulusal ekonomik faaliyetler, uluslararası kuruluşlar, bu kuruluşların küresel ve bölgesel düzeydeki etkileri, yabancı sermaye yatırımları, küreselleşmenin ekonomik boyutu, WTO ve IMF'nin küresel politikaları incelenecektir. Türkiye ve dünya ekonomisi bağlamında uygulanan politikalar değerlendirilecek, Türkiye ekonomisinin uluslararası sistem ile bütünleşme süreçleri tartışılacak, küresel gelişmelerin Türkiye üzerindeki (ticaret, dış ticaret, sermaye hareketleri, yatırımlar, rekabet, teknolojik gelişme, sanayileşme, piyasalardaki risk ve belirsizlik düzeyi) etkileri üzerinde durulacaktır.In this course unit national and international economic activities within world economical scene, international institutions and their global and regional impact, foreign investment, the economic dimension of globalization and the global policies of WTO will be investigated. The economic policies applied in the context of Turkey and the world will be assessed, the intergration of Turkey’s economy with the international system will be discussed. The focus will be given to the effects of global developments (trade, foreign trade, capital movements, investments, competition, technological developments, industrialization, the level of risk and uncertainty in markets) over Turkey.
ISL605İLERİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
ADVANCED MARKETING METHODS
S303.010.03Bu ders ile, pazarlama kavramı geniş bir perspektifle ele alınarak, hem tarihsel gelişim sürecinde geçilen aşamalar hem de günümüzde uygulama ve akademi alanlarında karşılaşılan pazarlama yaklaşımları bir bütün olarak irdelenmektedir. Pazarlamanın uygulamalı bir sosyal disiplin olarak, klasik ve modern yaklaşımları kadar; post-modernite ile etkileşimine bağlı olarak da evrim sürecine devam eden yapısı yakından ele alınmaktadır.The course unit covers the notion of marketing in a wide perspective and the marketing approaches within phases of historical development process, practical and academic applications. Marketing is discussed as a practical social discipline, the classical and modern approaches are dealt with and the structure evolving through interaction is also handled.
ISL635ORGANİZASYONLARDA DAVRANIŞ UYGULAMALARI
ORGANIZATIONAL BEHARIOR PRACTICE
S303.010.03
ISL672MUHASEBE TEORİSİ
ACCOURTING THEORY
S303.010.03Muhasebenin bilimsel niteliği, tarihsel gelişimi, teorileri, temel ilkeleri ve fonksiyonları, değerleme, kar ve raporlama kavramı ile ilgili standartlar Alman, Fransız, İtalyan, İngiliz –Amerikan Muhasebe okulları , yabancı makale sunumları ve tartışmalar, sunum ve değerlendirmeyi kapsamaktadır.Development and the theoretical framework of accounting
ISL674SERMAYE PİYASASI ANALİZLERİ
ANALYSIS OF CAPITAL MARKETS
S303.010.03Ders, sermaye piyasası araçları, kurumları, sermaye piyasası işlemleri, teknik ve temel analiz, portföy yönetimi, hisse senedi ve tahvil değerlendirme ve sermaye piyasalarının temel kurumları olan SPK ve İMKB'yi işlemleri ve işlevleriyle ortaya koymaktır.Institutions, capital market operations, technical and fundamental analysis, portfolio management, stock and bond rating agencies and the capital markets
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE600-YTRDOKTORA YETERLİK
DOCTARAL QUALIFYING EXAM
Z000.030.00
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE600-1TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşamasıContents of the Course Unit Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE600-2TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşamasıContents of the Course Unit Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 5 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE600-3TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşamasıContents of the Course Unit Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 5 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE600-4TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşamasıThesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.