İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FACULTY OF SPORT SCIENCES-SPORT ADMINISTRATION |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ING107 | YABANCI DİL-I FOREIGN LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
SYP101 | SPOR TARİHİ HISTORY OF SPORTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Spor tarihinin anlam ve önemi, dünya’da değişik coğrafyalarda beden eğitimi, egzersiz ve sporun tarihsel gelişimi ve spor tarihinin kaynakları. | The meaning and importance of sports history, physical education, exercise and sport in different geographies historical development and sources of sports history. |
SYP103 | İŞLETMEYE GİRİŞ INTRODUCTION TO BUSINESS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İşletmeyle ilgili temel bilgiler, işletme türleri, işletmelerin kuruluş süreçleri, işletmenin temel fonksiyonları, girişimcilik ve markalaşma süreci hakkında bilgiler içermektedir. | Basic knowledge about business issues such as the definition, types, the foundation process and the functions of the businesses. |
SYP105 | SPOR HUKUKU SPORTS LAW | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Spor hukuku, Spor ceza hukuku, CAS | Sports law, Sports criminal law, CAS |
SYP107 | SPOR EKONOMİSİ SPORTS ECONOMY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Öğrenciler; spor ekonomisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir, spor ekonomisinde emek piyasasını değerlendirebilecektir, spor ekonomisinin oluşturduğu ekonomik etkiyi ölçebileceklerdir ve spor ekonomisinin gelecek dönemlerdeki açılımlarını ve ekonomik perspektifini değerlendirebilecektir. | Students; will be able to define the basic concepts of sports economics, evaluate the labor market in the sports economy, measure the economic impact of the sports economy and evaluate the economic prospects of sports economy in the future. |
SYP109 | CİMNASTİK GYMNASTICS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Genel Cimnastikte temel duruş ve yürüyüş egzersizlerini öğrenerek, esneklik ve denge becerilerinin farkına varabilmektir. | Learning the basic posture and walking exercises in General Gymnastics and realizing the flexibility and balance skills. |
SYP111 | SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO SPORTS SCIENCES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar; Eğitim ve Öğretimde Beden Eğitimi ve Sporun Yeri; Beden Eğitiminin ve Sporun: Amaçları, Felsefesi, Diğer Bilimlerle İlişkisi; Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanlarının Geleceği; Farklı Beden Eğitimi ve Spor Yaklaşımlarının Temel İlkeleri; Sporda Gelişme ve Başarının Temelleri; Spor Bilimleri ve Performans; Hareket Eğitiminin Amacı ve İşlevleri: Sporda rekorları hazırlayan faktörler. | To introduce the concepts of sports; its publications and occupation areas, physical, physiological and psycho-social areas of study as well as the relationship between politics and sport sciences and impacts on olympic field, types of training and performance will be examined. |
TRO127 | TÜRK DİLİ -I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri ve önemi, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar, anlatım çeşitleri; yazılı ve sözlü anlatım, öznel anlatım, nesnel anlatım, paragraf türleri , metnin tanımı ve metin türleri, metin olma koşulları. Yazılı anlatım; planlı yazma aşamaları, bilgilendirici metinler üzerinde kuramsal bilgiler, örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları, bir metnin özetini ve planını çıkarma, yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. | The definition and importance of language; literary language and its features, the external structures and rules in written expression, punctuation and dictation rules, planning, theme, point of view, constructive ideas in writing. Paragraph writing; the concept of composition, the principles and stages of composition, editing of compositions, general expression disorders, thinking and expression of thoughts, types of writtings; formal and informal writings, planning of essay, summarizing techniques. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
BIL120 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word |
ING108 | YABANCI DİL -II FOREIGN LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
SYP102 | YÜZME SWIMMING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yüzme Havuz Çeşitlerini Yüzme spor Tarihi Dünyada yüzme tarihi Türkiye'de Yüzme tarihi Yüzme sporunda eğitim aşamaları Yüzme Eğitim Basamaklaması Yüzme branşının teknikleri Yüzme teknikleri Yüzmede yarışma kuralları Yüzmede cankurtarma ve ilkyardım | Fina rules,start,returnand coordinative swimming drills for four swimming techniques. And first aid –life-guarding for swimming.. |
SYP104 | SAĞLIK BİLGİSİ VE İLKYARDIM HEALTH EDUCATION AND FIRST AID | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İlkyardımın Toplumsal Önemi; İlkyardımın Hedefleri İlkyardımcının tanımı, görevleri ve sorumlulukları. ABC kuralı nedir? uygulamasının öğretilmesi. Solunum, dolaşım ve sinir sistemi hakkında genel bilgiler Kazalarda ilkyardım. Basit yaralanmalar Kanamalarda ilkyardım Yanıklarda ilkyardım Donmalar Zehirlenmelerde ilkyardım İlkyardım gerektiren diğer durumlar(boğulmalar ve tıkanmalar) Kırıklar, burkulmalar,zorlanmalar ve ilkyardım. | Social Preference of First Aid; First Aid Targets First Aid's definition, duties and responsibilities. ABC is the rule? teaching of application. General information about respiration, circulation and nervous system First aid in accident. Simple injuries First aid in the blood First aid in the burns Donmers First aid in poisoning Other conditions requiring first aid (drowning and blockages) Fractures, twists, difficulties and first aid. |
SYP106 | HERKES İÇİN SPOR SPORTS FOR ALL | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Herkes İçin Sporun Tanımı, Yararı, Yaygınlaşması, Dünyada Ve Türkiye’deki Herkes İçin Spor Anlayışı, Sağlık İçin Spor, Rekreasyon İçin Spor, Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, Aileler ve Engelliler İçin Spor, İnsan yaşamının farklı gelişim evrelerine dönük sporsal etkinliğin seçimi ve programlanması, Outdoor Sporlar konularının yanı sıra Yerel Yönetimlerde Spor ile Herkes İçin Spor Federasyonunun temel görev, işleyiş ve herkes İçin sporu örgütleyici, düzenleyici rolü temalarını kapsamaktadır. | Definition, Benefit, Dissemination of Sports for All, Understanding of Sport for Everyone in the World and Turkey, Sports for Health, Sports for Recreation, For Children, Teenagers, Women, Elderly People, Families and Disabled People Sports, The selection and programming of the sporting event towards different stages of development of human life, In addition to the Outdoor Sports topics, the main task, functioning, and the role of the Local Government and Sport for All Federation as an of organizer and regulator. |
SYP108 | SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON MANAGEMENT AND ORGANIZATION IN SPORTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Spor Yönetimi ve Organizasyonu kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Within the scope of Sports Management and Organization, the thoughts, theory debates, current criticisms and new approaches which are formed in the last century constitute the content of the course. |
SYP110 | SPOR KURULUŞLARINDA BÜTÇE VE MUHASEBE BUDGET AND ACCOUNTING IN SPORTS ORGANIZATIONS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bütçenin tanımı, özellikleri, bütçe ilkeleri, bütçe sistem ve teknikleri, muhasebenin tanımı; bilanço kavramı, gelir tablosu, faaliyet dönemi ve sonuç hesapları, spor kuruluşlarında bütçe ve muhasebe uygulamaları. | Definition of budget, properties, budget principles, budget systems and techniques, definition of accounting; balance sheet concept, income statement, activity period and result accounts, budget and accounting applications in sports organizations. |
TRO128 | TÜRK DİLİ -II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, sözlü anlatım, hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma aşamaları, konuşma türleri, sözlü anlatım uygulamaları, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım uygulamaları ve konuşmalardaki dil ve anlatım hatalarını düzeltme. | Basic features of oral language and verbal communication, oral expression, unprepared and prepared speech stages, types of speech, oral expression applications, studies on speech samples, oral expression applications and correcting language and expression errors in speeches. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA105 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
SYP201 | KAMU YÖNETİMİ PUBLIC ADMINISTRATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Kamu yönetimi aygıtı, fedaral ve üniter devlet, taşra örgütü, kamu memurları, kamu personel sistemi. | Public administration device, federal and unitary state, provincial organization, public officials, public personnel system. |
SYP203 | SPOR FELSEFESİ SPORTS PHILOSOPYH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sporun,felsefe odaklı incelenmesi, sporda etik, estetik değerlerrin sorgulanarak, spor üzerinden anlam yaratmanın içerikleri temel çalışma alanını oluşturmaktadır. | The main field of study is the philosophical analysis of sports, the contents of creating meaning through sports by questioning the ethical and aesthetic values in sports. |
SYP205 | SPORDA SPONSORLUK VE PAZARLAMA SPONSORSHIP AND MARKETING IN SPORTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sponsorluk ve spor organizasyonları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek, spor alanında yapılan sponsorluk uygulamalarını analiz edebilme, sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilme, organizasyonların sponsor arama çalışmalarını yönetebilmek, sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilmektir. | To learn the concepts of sponsorship and marketing, to provide information about the sponsorship and marketing activities in the organizations they work in the sports industry. |
SYP207 | ATLETİZM ATHLETISM | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Atletizmin temel özellikleri ve atletizmin sınıflandırılması Orta ve uzun mesafe koşuları, orta ve uzun mesafe koşu çalışmaları Gülle atma teknikleri. Gülle atma tekniğini kazandırıcı çalışmalar. Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar Uzun atlama teknikleri hız alma koşusu ve koşu kontrolü uzun atlama tekniğini geliştirici çalışmalar Kısa mesafe koşularının teknikleri; koşu tekniği ve reaksiyon çalışmaları kısa mesafe koşularında çıkış şekilleri sürat ve süratte devamlılık kazandırıcı çalışmalar Yüksek atlama teknikleri yüksek atlamada hız alma koşusu ve sıçrama; tekniği geliştirici çalışmalar Disk atma teknikleri; tekniği kazandırıcı çalışmalar disk atamada tekniği geliştirici çalışmalar Ara sınav Bayrak koşuları; Bayrak yarışlarına hazırlayıcı alıştırmalar. Bayrak değiştirme çeşitleri, bayrak sopasının ele verilme teknikleri. Bayrak yarışlarında tekniğin geliştirilmesi Cirit atma; Atış tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar, ciritin tutulması, taşınması ve ritim çalışmaları Cirit atmada, atış pozisyonu, atış, hızlanma koşusu ve tekniği geliştirici alıştırmalar | Basic features of athleticism and athletic classification Middle and long distance running, medium and long distance running practices Shooting techniques. They work to gain a laughing technique. Developing exercises on the laughing technique Long jump techniques Speeding up run and running control Developing the long jump technique Techniques of short distance runs; running technique and reaction studies Output forms at short distance runs Speed and continuity work High jump techniques High jump speed and jump; Technique developer studies Discarding techniques; Techniques that make the technique work Disc techniques to develop the technique Midterm exam Flagsticks; Preparatory exercises for flag races. Types of flag change, technique of flag stick. Development of technique in flag races Javelin throwing; Preparatory exercises for shooting techniques, clay retention, transport and rhythm exercises Javelin throws, shooting position, shooting, acceleration practice and technique developing exercises |
SYP217 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI COMMUNITY SERVICES APPLICATIONS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Importance of community services; determination of current problems of community and preparing projects for solving problems; attending academic organisations (conferences, congresses, symposiums, etc) as well as voluntarily attending different projects as a part of social responsibility; the basic training and skills regarding the application of community services at schools. |
ANT2019 | SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI SPORT PHOTOGRAPHY | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Basın Fotoğrafçılığının Tanıtımı; Teknik Fotoğraf Bilgileri; Basın Fotoğrafçılığı Üzerine Video Filmler: The public eye, Let truthbe the prejudice; Ünlü Basın Fotoğrafçılarının Tanıtımı; Basın Fotoğrafı Tarihi; Fotoğraf ve Gerçeklik; Görüntü Düzenleme; Basın Fotoğrafının Habere Katkısı; Basın Fotoğrafçısının Kullandığı Malzemeler; Foto Röportaj; Fotoğraf Kurgulama: Fotoğraf seçimi, Kadrajlama, Sıralama, Foto alt yazıları; Basın Fotoğrafçılığında Sorumluluk ve Ahlak; Fotoğraf Çekim Projeleri: Meslekler, Semt tanıtımı, Portreler, Haber fotoğrafları. | Introduction of Press Photography; Technical Photo Information; Video Films on Press Photography: The public eye, Let truth be the prejudice; Introduction of Famous Press Photographers; Press Photo History; Photography and Reality; Image Editing; Contribution of the Press Photo to the News; Materials Used by the Press Photographer; Photo Interview; Photo Editing: Photo selection, Framing, Sequencing, Photo captions; Responsibility and Ethics in Press Photography; Photo Shooting Projects: Professions, Neighborhood promotion, Portraits, News photos. |
ANT291 | KORFBOL - I KORFBALL - I | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Ülkemizde yeni yeni gelişmekte olan ve önümüzdeki günlerde Olimpiyat Sporları
çerçevesine alınacak olan Korfbolsporunun tarihsel gelişimi, oyun karakteristiği,
teknik, taktik beceri ve oyun kuralları | Olympic Sports, which are newly developing in our country and in the coming days,
The historical development of Korfballsport, game characteristics,
technique, tactical skills and game rules |
BSE2003 | MASA TENİSİ TABLE TENNIS | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Masa tenisi sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi. Masa tenisi raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin öğretilmesi. Forehand vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar. Forehand yüksek, kısa ve swip servislerin öğretimi ve alıştırmalar. Clear vuruş teknğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar. Backhand vuruş, backhand kısa servis tekniklerinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar. Drop vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar. Drive vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar. Smaç vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulamasına yönelik alıştırmalar, hazırlanan konuda öğrenci sunumu. Filede oyun tekniklerine yönelik çalışmalar, ayak hareketlerinin analizi, uygulanması, badminton federasyonunun yapısı hakkında hazırlanan öğrencinin sunumu. Servis, forehand, backhand, clear, drop, drive, smaç vuruş tekniklerini içeren çalışma drilleri, badminton oyun kural bilgisi konulu öğrenci sunumu. Masa tenisi tüm kategorilerde maç uygulaması. Organizasyonlar, turnuvalar konulu öğrenci sunumu. Hakemlik bilgisi,komiteler, görevler konulu öğrenci sunumu. Tüm işlenen konularda genel değerlendirme. | Information about the historical development of table tennis and the materials used. Teaching the table tennis racket grip types and basic posture techniques. Exercises for teaching and application of forehand hitting technique. Teaching and exercises of forehand high, short and swip services. Exercises for the teaching and practice of clear hitting technique. Exercises for teaching and application of backhand stroke, backhand short serve techniques. Exercises for the teaching and application of the drop hitting technique. Exercises for the teaching and application of the drive stroke technique. Exercises for the teaching and application of the dunk technique, student presentation on the prepared subject. Studies on game techniques in the net, analysis and application of foot movements, presentation of the student about the structure of the badminton federation. Study drills including service, forehand, backhand, clear, drop, drive, slam dunk techniques, student presentation on badminton game rule knowledge. Match application in all categories of table tennis. Student presentation on organizations, tournaments. Student presentation on refereeing information, committees, tasks. General assessment of all the topics covered. |
BSE2005 | TREKING TREKKING | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Uzun mesafe doğa yürüyüşleri esnasında bilinmesi gereken yürüyüş teknikleri, yön bulma becerisi, kampçılık, ekipman bilgisi ve hayatta kalma becerilerine yönelik teorik bilgiler ve uygulama esasları. | Theoretical information and application principles for hiking techniques, navigation skills, camping, equipment knowledge and survival skills that should be known during long-distance trekking. |
BSE2011 | FITNESS FITNESS | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Sporun motorik özellikleri hakkında bilgi sahibi olarak, yaş cinsiyete göre kardio ve tüm kas gruplarına yönelik egzersizreçetesi yazabilmek | Having information about the motoric features of sports, exercise for cardio and all muscle groups according to age andgender.
to write a prescription |
RKR223 | ÇOCUK VE EGZERSİZ ÇOCUK VE EGZERSİZ | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Büyüme, Gelişme ve Olgunlaşma Kavramları; Boy ve Kilo ile Performans ve Spor Dalı Etkileşimi, Egzersiz ve Esneklik, Koordinasyon, Kuvvet, Sürat, Dayanıklılık Antrenmanlarına Verilen Cevaplar, Çocuk ve Gençlerde Antrenman Yaklaşımı, Erken ve Geç Özelleşen Sporlar, Çocuk ve Geliştirme Modelleri ve Uygulamalarda Karşılaşılan Sorun ve Kavramlar | Growth, Development and Maturation Concepts; Interaction of Height and Weight with Performance and Sports Branch, Exercise and Flexibility, Coordination, Responses to Strength, Speed, Endurance Training, Training Approach in Children and Young People, Early and Late Specialized Sports, Child and Development Models and Problems and Concepts Encountered in Applications |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
SYP202 | HALK OYUNLARI FOLK DANCES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Folklor (Halkbilim) Tanımı;Türk Halk Danslarının İçerdiği Konulara ve Türlere Göre, Anlatımı,Örneklemeleri; Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Barlar) Artvin Yöresi (Ata Barı - Mendo Barı ) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar. Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Barlar) Artvin Yöresi (Ata Barı - Mendo Barı ). Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Halaylar) Diyarbakır Yöresi (Deliloy – Esmer) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar. Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Halaylar) Diyarbakır Yöresi (Deliloy – Esmer). Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Kaşıklı Danslar) Eskişehir Yöresi (Eskişehir Zeybeği - Selönü ) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar. Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Kaşıklı Danslar) Eskişehir Yöresi (Eskişehir Zeybeği - Selönü ) Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Horonlar) Trabzon Yöresi (Sallama - Sıksara) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar. Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Horonlar) Trabzon Yöresi (Sallama - Sıksara) Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Zeybekler) Muğla Yöresi (Çökertme) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar. Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; (Zeybekler) Muğla Yöresi (Çökertme) | Folklore (Folklore) Definition of Turkish Folk Dances by Subject and Types, Narration, Sampling; Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Bars) Artvin Region (Ata Barı - Mendo Bar). Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Bars) Artvin Region (Ata Bar - Mendo Bar). Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Halaylar) Diyarbakır Region (Deliloy - Esmer). Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Halaylar) Diyarbakir Region (Deliloy - Esmer). Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Spotted Dances) Eskişehir Region (Eskişehir Zeybeği - Selönü). Step Teaching of Turkish Folk Dances; Eskişehir Region (Eskişehir Zeybeği - Selönü) Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Horonlar) Trabzon Region (Shaking - Ceksara) Region Costume and accompanying instruments. Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Horonlar) Trabzon Region (Shaking - Hepsara) Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Zeybekler) Muğla Region (Çökertme) Local Costumes and accompanying instruments. Step Teaching of Turkish Folk Dances; (Zeybekler) Muğla Region (Çökertme) |
SYP204 | HALKLA İLİŞKİLER PUBLIC RELATIONS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin günümüz ekonomi ve toplumdaki yeri ve önemi, tarihsel gelişimi, ilişkili olduğu alanlar, hedef kitlenin seçimi, iletişim kanallarının belirlenmesi, algı ve itibar yönetimi, medya ile ilişkiler, kurum içi-kurum dışı halkla ilişkiler, halkla ilişkiler kampanya süreçleri. | It’s to have the information about the public relations development process , functions , processes, sponsorship,lobbying activities .It’s to obtain the information about the mass communication tools used in public relations. |
SYP208 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ HUMAN RESOURCES MANAGEMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İnsan kaynakları yönetimi çevresi, iş analizi ve insan kaynakları planlaması, işe alma, seçim, eğitim ve geliştirme, kariyer planlama ve gelişimi, performans değerlendirme, ücretlendirme, sağlık ve güvenlik, sendikal ilişkiler, küresel insan kaynakları yönetimi konularını kapsar. | Human resources management environment, business analysis and human resources planning, recruitment, selection, training and development, career planning and development, performance evaluation, compensation, health and safety, trade union relations, global human resources management issues. |
SYP210 | İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESYOLOJİ HUMAN ANATOMY AND KINESIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Anatomi ve Kinesiyolojiye giriş, Fiziksel yapı ve sınıflandırılması İnsan vücuduna giriş, Sistemler, Dokular, Destek Doku (Bağ doku, yağ Doku, Kıkırdak Doku, kemik Doku), Kas Doku, Sinir Doku, Eklemler (Baş, Omuz Çemberi, Omuz, Dirsek, El bileği ve el, Omurgaya bağlı eklemler, Kalça leğeni ve Kalça eklemi, Diz eklemi, Ayak bileği ve Ayak Eklemi ve kinesiyolojisi), İnsan performans analizi, Kinesiyoloji ve Postür | Describe the concept of Anatomy and movement 1.1.Identify axes. 1.2. Identify planes. 1.3. Identify basic anatomical position. 1.4. Identify joint range of motion. 2. Identify the structure of human body system and how to use this information in their proffessions. 2.1. Explain the basic structures of bones. 2.2. Explain the basic structures of muscle. 3. Identify bones of upper extremities. 3.1. Identify Clavicula. 3.2. Identify Scapula. 3.3.Identify Humerus. 3.4.Identify Radius and Ulna 3.5. Identify Hand Bones 4. Identify bones of lower extremities. 4.1. Identify Pelvis. 4.2. Identify Femur. 4.3. Identify Tibia and Fibula. 4.4. Identify Foot bones. 5. Identify Vertebrae and Costae. 5.1. Identify Cervical vertebrae. 5.2. Identify Thorasic vertebrae. 5.3. Identify Lumbar vertebrae. 5.4. Identify Costae count 6. Identify muscle of upper extremities. 6.1. Identify shoulder girdle muscles. 6.2. Identify upper arm muscles. 6.3. Identify forearm muscles. 6.4. Identify hand muscles. 7. Identify muscle of lower extremities. 7.1. Identify region of hip muscles. 7.2. Identify Femural muscles. 7.3. Identify leg muscles. 7.4. Identify foot mucsles. 8. Identify back and neck muscles. 8.1. Identify region of neck muscles. 8.2. Identify region of back muscles. 9. Identify abdominal muscles. 9.1. Identify lower abdominal muscles. 9.2. Identify mid abdominal muscles. 9.3. Identify upper abdominal muscles. 9.4. Identify oblique muscles. 10. Identify muscular movement 10.1. Identify which muscle do the movement 10.2. Identify muscle contraction and relaxation at the movement |
SYP222 | REKREASYON LİDERLİĞİ REKREASYON LİDERLİĞİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Zaman, Serbest zaman ve rekreasyon, Rekreasyon kavramı ile ilişkili konular, Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu Rekreasyonun özelliklerinin sınıflandırılması,etkinlik alanlarının incelenmesi, Rekreasyon sporuna katılımın incelenmesi, Rekreasyon sporunun tanımı ve programlama ilkelerinin öğretimi,, Rekreasyonun spor eğitimdeki yerinin incelenmesi, Rekreasyon spor alanları, Rekreasyonda turizm , Rekreasyonda pazarlama, Rekreasyon yönetiminde planlama, programlamanın öğretilmesi,Rekreasyon faaliyetlerinde tesislerin kullanımı ve işletilmesi, Rekreasyon etkinliği planlama | Time, free time and recreation, issues related to the concept of recreation, individual and social dimension of recreation, classification of recreation features, examination of the activity areas, examination of participation in recreation sport, definition of recreation sport and teaching of programming principles, examination of the place of recreation in sports education, recreation sports areas, Tourism in Recreation, Marketing in Recreation, Planning in Recreation Management, Teaching Programming, Use and Operation of Facilities in Recreation Activities, Planning Recreation Activity |
ANT2008 | YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME TALENT SELECTION AND GUIDANCE | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği; Yetenek seçimi genel kavramları, yetenek seçimi ilkeleri, yetenek tipleri, yetenekli sporcuların özellikleri,
yetenek seçimi için ön şartlar, sportif oyunlarda yetenek seçimi ve ilkeleri, yetenek seçimi metotları ve yetenek
seçiminde kullanılan testler konularını kapsamaktadır. | Course content; It covers general concepts of talent selection, principles of talent selection, talent types, characteristics
of talented athletes, prerequisites for talent selection, talent selection and principles in sportive games, talent selection
methods and tests used in talent selection. |
BSE2004 | PİLATES PILATES | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği, Salon kuralları, pilates salonu ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, pilates ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, tüm vücut sağlığı ve birlikteliği, pilates hareket ilkeleri, ideal postür, pilates hareket tekniği konularını kapsamaktadır. | The content of the course includes the rules of the hall, the standards of the pilates hall and other facilities, the standards of the materials used, the physical differences between pilates and other branches, breathing exercises, whole body health and unity, pilates movement principles, ideal posture, pilates movement technique. |
BSE2020 | VOLEYBOL-II VOLLEYBALL - II | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Voleybolun tanımı, dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri, voleybolda ısınma ve stretching, parmak pas çeşitleri ve teknikleri, manşet pas çeşitleri ve teknikleri, servis, smaç, blok teknikleri; düşme teknikleri (plonjon), top karşılama, hücum karşılama, defans çalışması, oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero) sahadaki görev ve yerleri, voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi. | Definition of volleyball, development stages of volleyball in the world and in Turkey, warming up and stretching in volleyball, finger pass types and techniques, cuff pass types and techniques, serve, slam dunk, block techniques; falling techniques (plonjon), ball receiving, attacking, defending, the duties and positions of the players (setter, setter's cross, middle player, corner attacker, libero), learning the rules of the game in volleyball. |
BSE2022 | BASKETBOL-II BASKETBALL - II | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Günümüzde Modern Basketbol; Eğitim Aracı Olarak Basketbol; Basketbol Oyun Kuralları; Saha ve Malzeme Bilgisi; Basketbolda Isınma ve Streching; Topa Yatkınlık Çalışmaları; Basketbolda Toplu Teknikler: Top tutma, Toplu temel duruş, Top sürme, Pas ve çeşitleri, Stoplar, Dönüşler, Turnike, Şut, Rebound; Topsuz Teknikler: Temel duruş, Savunma kayma adımları, Sıçramalar, Box-out; Bireysel Hücum ve Savunma Özellikleri; Takım Hücum ve Savunması. Maç Analizleri, Musabaka raporları, Turnuva hazırlıkları, Devre arası kampları, Performans testleri, Yeni transferler ve sakatlıkların tedavisi yıllık planın genel değerlendirmesi vb | Contemporary Basketball: Basketball as Means of Education, Game Rules, Dimensions of Field; Equipment; Warm-up and Stretching in Basketball; Playing with Ball, on-the-ball Skills in Basketball; Dribbling; Pass and Pass Types; Stops, Rebound off-the-Ball Movements; Individual and Team offense and Defense |
BSE2024 | HENTBOL-II HANDBALL - II | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Bireysel-grup ve takım hücumu, hızlı hücum, savunma ve hücumun aşamaları, Takım savunbması (6:0, 5:1, 4:2, 3:3, 5:0+1) takım hücumu (3:3, 5:1, 4:2) birim antrenmanın planlanması ve yürütülmesi, takım yönetimi gibi konularda bilgi aktarımı. | Handball history, Handball basics, EHF and THF structures-ball throwing ball-holding exercises. Handball understanding-ball driving exercises, field measurements-rust and pass types exercises game rules-individual techniques, collective ball deception exercises, individual technical understanding- defense system-goalkeeper features and techniques exercises, understanding of the training program of the handball, training of the goalkeeper, training of the goalkeeper, training of the goalkeeper, double, triple defensive and offensive group exercises Handball specific training programming-team defense exercises Handball specific tests-team offensive exercises |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SYP301 | SPOR ETKİNLİKLERİ YÖNETİMİ SPOR ETKİNLİKLERİ YÖNETİMİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Etkinlik türleri, özellikleri, planlaması, yönetimi, pazarlanması fonksiyonları ele alınarak Spor organizasyonlarında sistematik bir etkinlik planı ve uygulaması oluşturulmaktadır. | A systematic event plan and application is created in sports organizations by considering the types, characteristics, planning, management and marketing functions of the activities. |
SYP303 | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ EXERCISE PHYSIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Fizyoloji Bilimine İlişkin Temel Kavramlar; Egzersiz Fizyolojinin Anlamı ve Önemi; Hücre, Doku, Enerji Metabolizması, Aerobik ve Anaerobik Enerji Sistemleri, Anaerobik Glikoliz ve ATP’nin Yenilenmesi; Enerji Tüketimi, Oksijen Alımı ve Eksikliği; Laktik Asit Eşiği; Spor Branşları ve Enerji Kullanımı; Egzersiz Sonrası Toparlanma; Kasın Yapısı, Myofibril ve Fibril Kas Hareketleri, İskelet Kası ve Hareketi, Motor Ünite, Kas Kasılma Çeşitleri ve Egzersiz İlişkisi; Kas Hipertrofisi; Farklı Koşullarda Egzersiz ve Fizyolojik Etkileri; Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü; Performans Ölçüm Yöntemleri | Basic Concepts of Physiology; Meaning and Importance of Exercise Physiology; Cell, Tissue, Energy Metabolism, Aerobic and Anaerobic Energy Systems, Anaerobic Glycolysis and Regeneration of ATP; Energy Consumption, Oxygen Intake and Deficiency; Lactic Acid Threshold; Sports Branches and Energy Use; Recovery After Exercise; Structure of Muscle, Myofibril and Fibril Muscle Movements, Skeletal Muscle and Movement, Motor Unit, Types of Muscle Contraction and Exercise Relationship; Muscle Hypertrophy; Exercise in Different Conditions and Its Physiological Effects; Age and Gender Factor in Sports; Performance Measurement Methods |
SYP305 | SPOR VE MEDYA SPORTS AND MEDIA | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Spor Medyası | Sports Media |
SYP307 | SPORDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ ORGANIZATIONAL BEHAVIOR IN SPORTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Örgütsel davranışa giriş ve örgütsel davranışın bilimsel temelleri, örgütsel süreç ve yaklaşımlar,birey ve kişilik, , iş tatmini,motivasyon,grup ve grup oluşumu, liderlik ve kuramları , örgütlerde çatışma yönetimi konuları incelenmektedir. | Introduction to organizational behavior and scientific basis of organizational behavior, organizational processes and approaches, individual and personality, job satisfaction, motivation, group and group formation, leadership and theories, conflict management in organizations are examined. |
SYP309 | SPOR YÖNETİMİNDE LİDERLİK LEADERSHIP IN SPORTS MANAGEMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Liderlik tanımı, liderlik yaklaşımları, lider tipleri, spor alanında ve yönetiminde liderlik tiplerinin spor ortamında değerlendirilmesi. | Definition of leadership, leadership approaches, types of leaders, evaluation of leadership types in sports and management in sports environment. |
SYP311 | DOĞA SPORLARI OUTDOOR SPORTS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Kıyafet seçimi, aletler ve diğer ekipmanlar, Yürüyüş, Çadırlar, Kamp, Kamp teknikleri; Beslenme; balta kullanma tekniği ve krampon giyme; Karda ve buzda tırmanma | Quality of Clothes, Tools and Other Equipments, Walking, Tents, Camping, Tactics of Camping; Nutrition; Techniques of Using Pickaxe and Wearing Crampon; Climbing on Ice and Snow. |
DRO201 | KONUŞMA TEKNİKLERİ SPEAKING TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir. | The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU492 | ALGORİTMA TASARİMİ VE ÖĞRETİMİ ALGORITHM DESIGN AND TEACHING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EKO329 | ÇEVRE VE KÜLTÜR ENVIRONMENT AND CULTURE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ekoloji sistemine bakış, yurttaşlık bilincinin kazandırılması, çevresel bozulmaların nedenlerinin araştırılması, az tüketim ve azla yaşama ilkesinin önemi, iklim değişiklikleri ve kuraklık. | Overview of ecology system, gaining citizenship consciousness, investigation of the causes of environmental degradation, the importance of the principle of low consumption and survival, climate change and drought. |
GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (bilgisayar programları ile üretim, fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. |
GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. |
HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK494 | ÇEVRE HUKUKU ENVIRONMENTAL LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF403 | KENT BAHÇECİLİĞİ UYGULAMALARI URBAN GARDENİNG PRACTİCES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
RTS201 | FOTOGRAFİK YORUM PHOTOGRAPHIC INTERPRETATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Çağdaş ve geleneksel fotoğraf sanatları hakkında kavramsal çerçeveler etrafında eleştirel bakış açıları dersin içeriğini oluşturur. | The course includes critical point of view about modern and traditional photograph arts concepts. |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyal etkileşim, davranış, örüntü ve ağlar; sosyoloji kavramı ve bir bilim olarak sosyolojinin kuruluşu, sosyal yapı, sosyal kategoriler, takımlar, topluluklar ve toplumlar, sosyal kurumlar, sosyal süreçler, gündelik yaşamda sosyoloji | |
TAR491 | AVRUPA SİYASİ TARİHİ POLITICAL HISTORY OF EUROPE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ders öğrencilere 1789 Fransız Devrimi öncesinden II. Dünya Savaşı'nın sonuna uzanan dönemde iç ve dış politika düzleminde yaşanan tarihsel gelişmeler üzerine temel bilgiler kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders, aynı zamanda bu siyasi gelişmelerin toplumsal ve ekonomik temelleri üzerine de bilgi vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, XIX. yüzyılın temel siyasi olay ve olguları üzerinden ilerleyecek olan anlatım, dönemin toplumsal, ekonomik ve ideolojik yapıları üzerine verilecek olan bilgilerle desteklenecektir. | The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period. |
THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh |
OSF301 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA GÜNCEL PROGRAM GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI CURRENT PROGRAM DEVELOPMENT APPROACHES IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS | F | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dersin içeriği beden eğitimi ve spor öğretimi ve uygulamaları ile ilgili yöntem ,teknik ve ilkeleri kazandırabilme. Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili Psikomotor, bilişsel ve duyuşsal amaçları gerçekleştirebilme. Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavram bilgilerini kavratabilme. Alan bilgisi ile ilgili mikro uygulamalar içinde amaç, ünite, konu, araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağına ilişkin uygulamaları kazandırabilme. Ders içi ve ders dışı çalışmaları ile ilgili değerlendirme süreçlerini gerçekleştirebilme. Bir ders ile ilgili uygulamaların bir bütünlük içinde sunumunu organizasyonunu gerçekleştirebilme oluşturmaktadır. | Content of the course, physical education and sports teaching and practice related methods, techniques and principles to be able to gain. To be able to realize psychomotor, cognitive and affective purposes related to physical education and sports education. To be able to comprehend the basic concepts related to education and training. To be able to gain applications about purpose, unit, subject, tools and materials in micro applications related to field information. To be able to perform the evaluation processes related to the in-class and extracurricular studies. To be able to realize the organization of the applications related to a course with integrity. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SYP302 | ANTRENMAN BİLGİSİ TRAINING THEORY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri. | Definition of training, aims, planning principles, types and supercomposition theory. Energy metabolism in sport, loading methods, basic biomotor abilities and their relations with each other. Definition of basic characteristics of speed, endurance and strength training and sample training methods. Coordinative abilities, altitude training, overtraining, basics of Olympic and annual training planning. |
SYP304 | EGZERSİZ VE BESLENME EXERCISE AND NUTRITION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Temel beslenme ilkeleri, temel (karbonhidrat, protein, yağ) ve yardımcı (vitamin, mineral ve su) besin öğeleri sportif başarıda temel ve yardımcı besin öğelerinin önemi ve kullanım amaçları ve özel beslenme uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The basic nutritional principles, basic (carbohydrate, protein, fat) and auxiliary (vitamin, mineral and water) nutrients are the importance of the basic and auxiliary nutrients in sporting success and their purpose of use and special nutritional practices. |
SYP306 | SPOR VE ÇEVRE SPORTS AND ENVIRONMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Spor, turizm ve çevre ilişkisinin önemi, turizmi etkileyen sosyo-ekonomik faktörler, sporun turizme katkıları, spor turizm çeşitleri ve geliştirilmesi | Importance of the relationship between sport, tourism and environment, socio-economic factors affecting tourism, contribution of sport to tourism, types of sport tourism |
SYP308 | SPOR PSİKOLOJİSİ SPORTS PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Spor psikolojisi alanı, konuları; spor ve fiziksel etkinliklerde motivasyon, duygular; üstün performansın psikolojisi, sporda liderlik, egzersiz ve sporda benlik sunumu, sporda uzmanlığın gelişmesi, takım sporlarında psikolojik süreçler, bilişsel beceriler ve spor etkinlikleri ile ilişkisi, sporda başarı, başarıyı etkileyen kişilik faktörleri, sporda müdahale ve performans arttırma, spor psikolojisinde ölçme ve araştırmalar | The field of sports psychology; motivation, emotions in sports and physical activities; psychology of superior performance, leadership in sports, exercise and self-presentation in sports, development of expertise in sports, psychological processes in team sports, cognitive skills and relationship with sports activities, sports success, personality factors affecting success, sports intervention and performance enhancement, measurement and research in sports psychology |
SYP310 | HAREKET EĞİTİMİ MOVEMENT EDUCATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Hareket eğitiminde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemlerini, motor gelişim ve motor gelişimi etkileyen faktörleri, çocuklarda fiziksel uygunluk, lokomotor beceriler, lokomotor olmayan beceriler, Manipülatif beceriler ve algısal motor yetenekleri, hareket kavramını konularını kapsamaktadır. | Basic concepts of movement education, development and growth periods, factors affecting motor development and motor development, physical fitness in children, locomotor skills, non-locomotor skills, manipulative skills and perceptual motor abilities, movement concept. |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
SAY244 | DİJİTAL SANAT VE NFT SİSTEMİ DİGİTAL ART AND NFT SYSTEM | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sanal ve artırılmış gerçeklik unsurlarının sayısal ortamda birleştikleri kesişim noktasını konu alan ekosisteme hem sosyo-kültürel hem de iktisadi çalışma mekanizmaları üzerinden değinilmektedir. Bu mekanizmaların çalışma yöntemleri ve yöntemlerin şekillendirdiği yapılar, hem teknik hem de benzeri diğer işlevsel yönleriyle anlatılmaktadır. Ana temada yer alan Metaverse ve NFT gibi ürünlerin gelişmesini sağlayan tarihsel arka plan, blok zincirin yaşadığı gelişmelerle birlikte incelenerek ifade edilmektedir. | |
OSF302 | ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ | F | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | | |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SYP401 | SPOR TESİSLERİ PLANLAMASI VE İŞLETMECİLİĞİ PLANNING AND MANAGEMENT OF SPORTS FACILITIES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Spor tesislerinin günümüz şartlarına uygun olarak planlanması ve bu tesislerden tüm kitlelerin en iyi biçimde yararlandırılmasında işletmeciliğin nasıl olması gerektiği, tesislerin korunması ve tesis geliştirme konularını kapsar. | It covers the planning of sports facilities in accordance with today's conditions and how management should be used in making the best use of all the masses, protection of facilities and facility development. |
SYP403 | ELEŞTİREL DÜŞÜNME CRITICAL THINKING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Eleştirel düşünme sürecinin öğelerini, bireysel ve mesleki yaşamdaki yeri ve önemini inceleyerek, kendi düşünme sürecinde dikkate alma. | Critical thinking process elements, individual and professional life by examining the place and importance of their own thinking process to consider |
SYP405 | SPORDA RİSK YÖNETİMİ RISK MANAGEMENT IN SPORTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Doğal ortam, doğa rekreasyonu, macera eğitimi, spor alanı kullanımı eğitimi yaparak yaşayarak öğrenme süreçleri analiz edilerek rekreasyonel, eğitimsel, gelişimsel ve terapötik macera programlamalarının içerisinde macera liderlik ve risk algısı ve yönetimi konularının incelenmesini içerir. | The course includes the analysis of the natural environment, nature recreation, adventure education, sports field use education, and the analysis of the processes of recreation, educational, developmental and therapeutic adventure, adventure leadership and risk perception and management. |
SYP407 | ALTERNATİF SPOR AKTİVİTELERİ YÖNETİMİ MANAGEMENT OF ALTERNATIVE SPORTS ACTIVITIES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders açık alan sporları ağırlıklı olarak, teorik ve uygulama temelli işlenecektir. Bununla beraber sınıfta farklı konular üzerinde tartışma ortamı yaratılarak öğrencilerin anlatılan konular üzerinde örnekleme yapmaları ve derse aktif katılımları sağlanacaktır. Ayrıca dönem içerisine denk gelen spor etkinliklerinin öncesinde, sırasında etkinliklerin deneyimlenmesini sağlanacaktır. Etkinlik Yöneticilerinden briefing alacaklardır. Alternatif spor branşlarında hizmet veren spor kulüplerine ziyaretlerde bulunulacaktır. | The course will be covered on a theoretical basis in general. In addition, by creating a discussion environment on different topics in the classroom, students will be provided with examples and active participation in the course. In addition, it will be crying to experience the activities before and during the sports events that coincide with the period. They will receive briefing from the Event Managers. Visits will be made to sports clubs serving in alternative sports branches. |
SYP409 | EĞİTSEL OYUNLAR EDUCATIONAL GAMES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Temel Kavramlar. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Çocuklar ve Özellikleri. Beden eğitimi ve oyun Öğretiminde Motor Beceri ve Öğrenme. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Yöntemleri. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Hareket Becerileri ve Kavramlar. Beden Eğitimi ve Oyun öğretiminde araçlar. Beden Eğitimi ve Oyun öğretiminde araçlar. Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Ortamların Özellikleri. Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretiminde Kullanılan Formatlar. Oyun Öğretiminde Oyunların Sınıflandırılması. Oyun Öğretiminde örgütlenme. Çocuklarda Spor Yaralanmaları. Beden eğitimi ve Oyun öğretiminde Ölçme Değerlendirme. | Basic Concepts in Physical Education and Game Teaching. Children in Physical Education and Game Teaching and Their Characteristics. Motor Skills and Learning in Physical Education and Game Teaching. Physical Education and Game Teaching Methods. Movement Skills and Concepts in Physical Education and Game Teaching. Tools in physical education and game teaching. Tools in physical education and game teaching. Properties of Environments in Physical Education and Game Teaching. Formats Used in Physical Education and Game Teaching. Classification of Games in Game Teaching. Organization in Game Teaching. Sports Injuries in Children. Measurement and Evaluation in Physical Education and Game Teaching. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SYP411 | UZMANLIK EĞİTİMİ-BASKETBOL-I BASKETBALL - I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Günümüzde Modern Basketbol; Eğitim Aracı Olarak Basketbol; Basketbol Oyun Kuralları; Saha ve Malzeme Bilgisi; Basketbolda Isınma ve Streching; Topa Yatkınlık Çalışmaları; Basketbolda Toplu Teknikler: Top tutma, Toplu temel duruş, Top sürme, Pas ve çeşitleri, Stoplar, Dönüşler, Turnike, Şut, Rebound; Topsuz Teknikler: Temel duruş, Savunma kayma adımları, Sıçramalar, Box-out; Bireysel Hücum ve Savunma Özellikleri; Takım Hücum ve Savunması. Maç Analizleri, Musabaka raporları, Turnuva hazırlıkları, Devre arası kampları, Performans testleri, Yeni transferler ve sakatlıkların tedavisi yıllık planın genel değerlendirmesi vb | Contemporary Basketball: Basketball as Means of Education, Game Rules, Dimensions of Field; Equipment; Warm-up and Stretching in Basketball; Playing with Ball, on-the-ball Skills in Basketball; Dribbling; Pass and Pass Types; Stops, Rebound off-the-Ball Movements; Individual and Team offense and Defense |
SYP413 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FUTBOL-I FOOTBALL - I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Futbolda Temel Tekniklerin Uygulanışı, Prensipleri ve Özellikleri; Kalecinin, Savunma, Orta Saha ve Hücum Oyuncularının Özellikleri; Futbolda Taktiğin Önemi; Futbolda Savunma ve Hücum Prensipleri (Bireysel ve Takım); Futbolda Sistemler; Futbolda Standart Atışlar, Maç Ortamında Taktik Uygulamalar | Application, Principles and Properties of Basic Techniques in Football; Features of Goalkeeper, Defense, Midfield and Attackers; Importance of Tactics in Football; Defense and Offensive Principles in Football (Individual and Team); Systems in Football; Standard Shooting in Football, Tactical Applications in Match Environment |
SYP417 | UZMANLIK EĞİTİMİ-VOLEYBOL-I VOLLEYBALL - I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Voleybol oyununun tanımı ve oyunun genel karakteristik özellikleri Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Şeker Bayramı Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol'un Dünyadaki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Voleybol'un Türkiye'deki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Servisin Kademeli Öğretimi Smaçın Kademeli Öğretimi. Bloğun kademeli öğretimi. Oyun kurallarına uygun maç | Definition of volleyball game and general characteristics of the game Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Candy Feast Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Historical Development of Volleyball in the World. Gradual Teaching of Manşet Pas. Historical development of volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Service. Gradual teaching of the block. Match the game rules |
SYP419 | UZMANLIK EĞİTİMİ-TENİS-I TENNIS - I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri ,tenis kuralları ve turnuva çesitleri hakkında bilgi vermek. . | To give information about working methods, teaching methods and techniques, tennis rules and tournament types that will enable them to acquire more original knowledge and skills based on the theoretical foundations of tennis. . |
SYP425 | UZMANLIK EĞİTİMİ-YÜZME-I SWIMMING - I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Havuz Kuralları; Havuz ve Diğer Olanakların Standartları; Kullanılan Malzemenin Standartları; Yüzme Branşı ile Diğer Branşların Arasındaki Fiziki Farklılıklar; Serbest, Sırt, Kurbağa ve Kelebek Stil Tekniğinin Öğrenimi ve Öğretimi; Bu Tekniklerin Gelişimi İçin Kullanılan Driller; 4 Tekniğe Ait Çıkış ve Dönüşler; Yarışma Kuralları ve Diskalifiye Nedenleri | Pool Rules; Standards of the Pool and Other Facilities; Standards of the Materials Used; Physical Differences Between Swimming and Other Branches; Teaching and Teaching Freestyle, Back, Frog and Butterfly Style Techniques; Driller Used for the Development of These Techniques; 4 Technique Ascents and Turns; Competition Rules and Reasons for Disqualification |
SYP455 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FİTNESS I SPECIALISATION EDUCATION-FITNESS-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Sporun motorik özellikleri hakkında bilgi sahibi olarak, yaş cinsiyete göre kardio ve tüm kas gruplarına yönelik egzersizreçetesi yazabilmek | Having information about the motoric features of sports, exercise for cardio and all muscle groups according to age andgender.
to write a prescription |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SYP402 | SPORDA GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN SPORTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Girişimcilik özelliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, İş planı kavramı ve öğeleri (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan), İş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan)İş planının yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususlar. | Entrepreneurship features testing, business idea development and creativity exercises, business plan concept and elements (market research, marketing plan, production plan, management plan, financial plan) management plan, financial plan) Issues to be considered in writing and presenting the business plan. |
SYP404 | SPOR YÖNETİMİNDE ÖRNEK OLAY ANALİZİ CASE STUDY ANALYSIS IN SPORTS MANAGEMENT | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Başarılı yönetici ve organizasyonların incelenmesi, stratejik düşüncenin ve stratejik yönetim kavramlarının anlaşılması, dış çevre ve organizasyonel analiz aracılığıyla rekabetçi avantaj yaratılması | Examining successful managers and organizations, understanding strategic thinking and strategic management concepts, creating competitive advantage through external environment and organizational analysis |
SYP408 | BİTİRME PROJESİ BİTİRME PROJESİ | Z | 2 | 2 | 3.0 | 8.0 | 4 | Araştırma veya tez konusunun nasıl belirleneceği hakkında bilgilendirme, belirlenen konu dahilinde içerik hazırlama, kaynak yazım kuralları, literatür tarama, tez yazımı ile ilgili teknik kurallar, tez yazımı ile ilgili biçimsel kurallar ve tez yazımını konularını kapsamaktadır. | It includes information about how to determine the research or thesis topic, preparation of content within the specified topic, source writing rules, literature review, technical rules about thesis writing, formal rules about thesis writing and thesis writing. |
SYP452 | İŞYERİ UYGULAMASI WORKPLACE PRACTICE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 10.0 | 0 | Spor kurumlarında bir uygulama öğretmeni nezaretinde ,Spor Yönetimi Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar; bazı gözlem uygulama konuları; Yönetimde Kanun yönerge ve yönetmelikleri açıklama , Birimin yönetimi ve ilgili organizasyonun kontrolü, çeşitli yönlerden bir yöneticinin incelenmesi, kurumun çalışmalarının değerlendirilmesi, İş planlama, ders kitaplarından ve mevzuat dan yararlanma, grup çalışmaları, kurum organizasyonu, çalışma takviminin hazırlanması ve kullanılması, kurum içinde mikro yönetim uygulamaları. | Observations and applications made under the supervision of a practice teacher in sports institutions to form the basis for the Sports Management Practice course; some observation application issues; Explaining the law, directives and regulations in management, the management of the unit and the control of the relevant organization, the examination of a manager in various aspects, the evaluation of the work of the institution, Business planning, benefiting from textbooks and legislation, group work, organization of the institution, preparation and use of the work schedule, micro-management in the institution applications. |
SYP410 | UZMANLIK EĞİTİMİ-BASKETBOL-II BASKETBALL - II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Basketbol felsefesini, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisi incelenecek, basketbolda ısınma ve soğumayı, toplu topsuz bireysel teknikleri uygulanacak, bireysel-grup-takım halinde hücum ve savunma geliştirilecek,oyuncu ve özellikleri analiz edilecektir. | Contemporary Basketball: Basketball as Means of Education, Game Rules, Dimensions of Field; Equipment; Warm-up and Stretching in Basketball; Playing with Ball, on-the-ball Skills in Basketball; Dribbling; Pass and Pass Types; Stops, Rebound off-the-Ball Movements; Individual and Team offense and Defense |
SYP412 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FUTBOL-II FOOTBALL - II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Futbolun Fizyolojisi ve İhtiyaçları; Isınma, Sürat, Çeviklik, Koordinasyon, Kuvvet, Dayanıklılık, Soğuma ve Toparlanma Kavramları, Önemleri ve Uygulamaları; Birim Antrenman Nasıl Planlanmalı? Planlama Yapılırken Nelere Dikkat Edilmeli? | Physiology and Needs of Football; Warm-up, Speed, Agility, Coordination, Strength, Endurance, Cooling and Recovery Concepts, Importance and Applications; How to Plan a Unit Training? What Should Be Considered While Planning? |
SYP416 | UZMANLIK EĞİTİMİ-VOLEYBOL-II UZMANLIK EĞİTİMİ-VOLEYBOL-II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Voleybol oyununun tanımı ve oyunun genel karakteristik özellikleri Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Şeker Bayramı Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol'un Dünyadaki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Voleybol'un Türkiye'deki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Servisin Kademeli Öğretimi Smaçın Kademeli Öğretimi. Bloğun kademeli öğretimi. Oyun kurallarına uygun maç | Definition of the game of volleyball and general characteristics of the game. Rules of the Game of Volleyball. Gradual Teaching of Finger Pass. Candy Day Volleyball Game Rules. Gradual Teaching of Finger Pass. Gradual Teaching of Headline Pas. Historical Development of Volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Headline Pas. Gradual Teaching of Headline Pas. Gradual Teaching of the Service Gradual Teaching of the Spike. Gradual teaching of the block. Match according to the rules of the game |
SYP418 | UZMANLIK EĞİTİMİ-TENİS-II UZMANLIK EĞİTİMİ-TENİS-II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Tenis sporunun kuramsal temellerine dayalı olarak daha özgün bir bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak çalışma yöntemlerinin tanıtımı, öğretim yöntemleri ve teknikleri ,tenis kuralları ve turnuva çesitleri hakkında bilgi vermek. . | To give information about working methods, teaching methods and techniques, tennis rules and tournament types that will enable them to acquire more original knowledge and skills based on the theoretical foundations of tennis. . |
SYP424 | UZMANLIK EĞİTİMİ-YÜZME-II UZMANLIK EĞİTİMİ-YÜZME-II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yüzücülerin antropometrik özellikleri; branşın fizyolojisi ve kullanılan enerji sistemleri, performans gelişimi için kullanılan antrenman yöntemleri, yaş gruplarının antrenman özellikleri ve yaş gruplarına göre hem kara hem suda antrenman planlaması | Anthropometric properties of swimmers; physiology and energy systems of the branch, training methods used for performance improvement, training characteristics of age groups and training planning for both land and water according to age groups |
SYP456 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FİTNESS-II SPECIALISATION EDUCATION-FITNESS-II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği, fitness’e özgü kavram ve tanımlar, Fitness egzersiz yöntemleri ve ilgili hareketler, Fitness ekipmanları, Fitness ve ergonomi, Biomekanik ve uygulamalı hareket analizi, Bar tutuş şekilleri ve spot teknikleri, Postür analizi, Olimpik kaldırış teknikleri, Kardiovasküler egzersizlerde vücudun konumlandırılması, Fitness egzersizlerinde nefes teknikleri ve uygulama konularını kapsamaktadır. | Content of the course, concepts and definitions specific to fitness, Fitness exercise methods and related movements, Fitness equipment, Fitness and ergonomics, Biomechanics and applied movement analysis, Bar holding styles and spot techniques, Posture analysis, Olympic lifting techniques, Positioning of the body in cardiovascular exercises, It covers breathing techniques and applications in fitness exercises. |