Türkçe

02070 TARİH -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I000.00
2 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II000.00
3 GİRİŞİMCİLİK1120.00
4 İNGİLİZCE-I000.00
5 İNGİLİZCE-II000.00
6 SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK2240.00
7 ESKİÇAĞ TARİHİNE GİRİŞ VE ARKEOLOJİK ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ3360.00
8 OSMANLI TÜRKÇESİ-I4480.00
9 OSMANLI TÜRKÇESİ-II4480.00
10 TARİH FELSEFESİ55100.00
11 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ -I3360.00
12 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ -II4480.00
13 İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ4480.00
14 ESKİ ANADOLU TARIHI VE COĞRAFYASI4480.00
15 TARİH BİLİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ55100.00
16 ESKİ YAKINDOĞU TARİHİ VE KÜLTÜRÜ000.00
17 OSMANLICA METİN ÇALIŞMALARI-I3360.00
18 OSMANLICA METİN ÇALIŞMALARI II4480.00
19 ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ TARİHİ4480.00
20 TÜRK-MOĞOL TARİHİ2240.00
21 İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ2240.00
22 İSLAM TARİHİ1120.00
23 İSLAM MEDENİYET TARİHİ000.00
24 TÜRK KÜLTÜR TARİHİ (11-15. YY)3360.00
25 TÜRKİSTAN HANLIKLARI TARİHİ (15 - 19. YY )1120.00
26 DOĞU AVRUPA TÜRK TARİHİ 1120.00
27 BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ TARİHİ3360.00
28 ROMA TARİHİ3360.00
29 YAKINDOĞU TÜRK TARİHİ (15- 19. YY )4480.00
30 ESKİ EGE VE YUNAN TARİHİ2240.00
31 ORTA VE YENİÇAĞ AVRUPA TARİHİ55100.00
32 BİZANS TARİHİ3360.00
33 OSMANLI TARİHİ (1300-1600)55100.00
34 OSMANLI TARİHİ (1600-1914)2240.00
35 YAKINÇAĞ AVRUPA TARİHİ4480.00
36 OSMANLI PALEOĞRAFYASI-I3360.00
37 OSMANLI PALEOĞRAFYASI-II55100.00
38 OSMANLI ISLAHAT HAREKETLERİ1120.00
39 OSMANLI MÜESSESELERİ VE MEDENİYETİ TARİHİ55100.00
40 TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ (1923-2000)1120.00
41 SEMİNER-I4480.00
42 TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ-II (1946'DAN GÜNÜMÜZE)1120.00
43 TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ I (1876-1946)1120.00
44 SEMİNER II1120.00
45 MİLLİ MÜCADELE TARİHİ (1919-1923)4480.00
46 TÜRK DİLİ-I000.00
47 TÜRK DİLİ-II000.00
48 YERİNDE UYGULAMA-I1120.00
49 YERİNDE UYGULAMA-II1120.00
50 YERİNDE UYGULAMA-III1120.00
İlişkili Ders Sayısı / 5042--
İlişki Ağırlığı120--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 DİL VE TOPLUM2240.00
2 YAKIN DÖNEM TÜRK DÜNYASI TARİHİ 1120.00
3 KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT1120.00
4 EKONOMİ SOSYOLOJİSİ1120.00
5 MESLEKİ İNGİLİZCE – II1120.00
6 OSMANLI TARİHİNİN KAYNAKLARI3360.00
7 MESLEKİ İNGİLİZCE – I1120.00
8 SÖMÜRGECİLİK TARİHİ 2240.00
9 TÜRK-ERMENİ İLİŞKİLERİ 2240.00
10 ANADOLU BEYLİKLERİ 3360.00
11 SÖZLÜ TARİH VE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 55100.00
12 YAKINÇAĞ VE CUMHURİYET DÖNEMİ FİKİR HAREKETLERİ 1120.00
13 RUSYA TARİHİ 1120.00
14 ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE TARİHİ 1120.00
15 BALKAN TARİHİ1120.00
16 TÜRK DIŞ POLİTİKASI4480.00
17 SAVAŞ TARİHİ3360.00
18 ORTADOĞU SİYASİ TARİHİ1120.00
İlişkili Ders Sayısı / 1818--
İlişki Ağırlığı34--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Fakülte Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 SİBER PSİKOLOJİ000.00
2 TOPLUMSAL TABAKALAŞMA 1120.00
İlişkili Ders Sayısı / 21--
İlişki Ağırlığı1--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Üniversite Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 KADIN VE EGZERSİZ1120.00
2 KONUŞMA TEKNİKLERİ1120.00
3 SİBER GÜVENLİK1120.00
4 AKRAN REHBERLİĞİ000.00
5 RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ000.00
6 BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM1120.00
7 ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ000.00
8 ÖĞRETİM TASARİMİ000.00
9 ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR000.00
10 MODERNLEŞME VE SANAT1120.00
11 HERKES İÇİN TASARIM1120.00
12 FOTOĞRAFA GİRİŞ1120.00
13 İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI)000.00
14 TÜKETİCİ HUKUKU1120.00
15 KARİYER PLANLAMA000.00
16 FİNANSAL OKURYAZARLIK000.00
17 AVRUPA SARAY BAHÇELERİ000.00
18 DİJİTAL HABERCİLİK1120.00
İlişkili Ders Sayısı / 189--
İlişki Ağırlığı9--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.