Yaralanma, hastalık, ortopedik özür, hareket sistemi bozuklukları ve çeşitli hastalıklardan kaynaklanan ağrı ve fonksiyon bozukluklarında fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarına olan ihtiyaç gittikçe artmaktadır. Tedavilerin başarısında, uygulamanın iyi yetişmiş yardımcı sağlık personeli tarafından yapılması büyük önem taşımaktadır. "Fizyoterapi" programının amacı fizik tedavi uygulama alanında eksikliği duyulan bu konuda eğitim almış yardımcı sağlık personelini yetiştirmektir.
Fizik Tedavi teknikerinin görevi; Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon hizmeti veren tüm kuruluşlarda, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon uzman hekimi tarafından değerlendirilerek tedavi programı çizilmiş hastalara belirtilen fizik tedavi cihazlarını uygulayarak ve su içinde terapötik egzersiz yaptırarak hastaların güvenli, etkili bir şekilde tedavisini sağlamaktır.
Hedefler
*Öğrencilerde hastalıkların genel özellikleri üzerine bir bakış açısı kazandırmak,
*Görev tanımlarını ve bunun dahilinde yapabilecekleri uygulamalar hakkında onları bilgilendirmek,
* Görev tanımları dışındaki konuları ayırt edebilmelerini sağlamak,
*Eğitimi pratik uygulamalar ile destekleyerek klinik çalışmaya temel oluşturmaktır.
Bölüm Olanakları
Mezunlar fizik tedavi ve rehabilitasyon kliniklerinde, özel dal merkezlerinde ve özellikle SPA/termal tesislerde çalışabilirler.
Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları:
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri.
BÖLÜM KADROSU
Bölüm Başkanı :
Öğr. Gör. BARIŞ CELBEK
E-mail : Dahili Tel : 28003
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.