CORPORATE DEVELOPMENT AND REORGANIZATION IN MUNICIPALITIES
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
4
4
4
5
5
4
5
4
5
4
4
4
5
5
4
5
125
92.59
2
LOCAL MANAGEMENTS IN Turkey
5
5
5
5
5
3
5
4
4
3
5
4
4
4
5
4
4
5
4
4
4
5
5
5
5
5
5
121
89.63
3
TERM PROJECT COURSE
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
135
100.00
4
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
134
99.26
Related number of course units / 4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
-
-
Level of contribution
19
20
20
20
20
18
20
18
19
18
20
18
18
18
20
19
18
20
18
19
18
19
19
20
20
19
20
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No
Name of the Course Unit
Programme Learning Outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
T
%
1
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT
4
4
4
4
5
4
5
4
4
5
4
4
4
5
5
5
5
5
4
5
5
5
4
4
4
5
4
120
88.89
2
CATASTROPHE MANAGEMENT IN LOCAL ADMINISTRATIONS
5
4
5
4
5
4
5
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
5
5
5
4
4
4
5
5
5
5
125
92.59
3
EMPLOYMENT AND SOCIAL SECURITY LAW
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
4
SELECTED TOPICS IN LOCAL ADMINISTRATIONS
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
4
5
4
5
5
4
3
5
4
4
4
4
5
4
5
124
91.85
5
ENVIRANMENTAL ISSUES AND MANAGEMENT IN LOCAL MNAGEMENTS
5
5
5
5
5
3
4
4
5
4
3
4
3
3
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
5
5
5
114
84.44
6
EUROPEAN UNION AND LOCAL GOVERNMENTS
5
5
5
5
5
3
5
4
5
4
3
4
4
3
4
4
4
4
5
5
4
5
5
5
5
5
5
120
88.89
7
STRATEGIC MANAGEMENT IN LOCAL MANAGENET
5
4
4
4
5
4
5
5
3
3
5
4
5
5
4
4
5
5
4
5
5
4
5
5
5
4
4
120
88.89
8
LOCAL POLICY AND LOCAL DEMOKRACY
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
4
4
0
5
5
5
5
4
4
5
4
5
4
5
5
5
122
90.37
9
REFORM IN LOCAL MANAGEMENT
5
5
5
4
5
4
4
4
4
5
5
4
3
4
5
4
5
5
3
4
4
4
4
4
4
4
5
116
85.93
10
CURRENT DEVELOPMENTS IN BUSINESS AND ECONOMY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
11
LOCAL MANAGEMENTS AND DEMOCRACY
5
5
5
5
5
4
4
4
5
5
5
4
4
4
5
4
5
4
4
4
4
4
5
4
5
5
4
121
89.63
12
COMPARATIVE LOCAL ADMINISTRATIONS
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
3
5
4
3
3
4
5
5
5
4
4
5
5
5
5
5
125
92.59
13
FINANCIAL STRUCTURE OF LOCAL GOVERNMENTS
3
4
4
3
3
4
3
3
4
3
3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
100
74.07
14
RECONSTRUCTION, DEVELOPMENT AND PROJECT ADMINISTRATION
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
Related number of course units / 14
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
10
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
-
-
Level of contribution
52
51
52
49
53
44
50
46
50
48
48
44
44
42
47
47
51
50
45
51
47
46
49
48
51
51
51
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.