PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Matematik, fen bilimleri, tıp ve biyomedikal mühendisliği alanlarına özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
   2 |
Biyomedikal mühendisliği alanında karşılaşılan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; problemin amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
   3 |
Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi. |
   4 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Biyomedikal mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
   2 |
Mühendislik ilkelerini ve yöntemlerini tıbbi problemlere uygulama ve yaratıcı çözümler geliştirebilme becerisi |
   3 |
Disiplin içi ve tıp, mühendislik ve temel bilimler gibi disiplinler arası alanlarda etkin bir biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
   4 |
Proje yönetimi ve risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Biyomedikal mühendisli alanında karşılaşılan problemleri belirleyip tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
   2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
   2 |
Biyomedikal mühendisliği ile bağlantılı disiplinlerdeki gelişmeleri izleme; kuramsal, uygulamalı ve sosyal alanda kendini sürekli yenileme becerisi. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
   2 |
Mühendislik ve sağlık alanlarında bilimsel ve sosyal olarak ortak dili konuşma becerisi |
   3 |
Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilişim alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
   2 |
Mühendislik ve sağlık alanlarında bilimsel ve sosyal olarak ortak dili konuşma becerisi |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|