Türkçe

50190 SOSYAL HİZMETLER -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Sosyal hizmet alanında temel ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
   2 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilme becerisine sahiptir.
   3 Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, sosyoloji, felsefe, antropoloji, hukuk gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrama ve bu bilgiyi sosyal hizmet alanında uygulama becerisine sahiptir.
   4 Yaşam boyu öğrenme stratejisini benimsemiştir. Gelişime açık olup bilgi ve deneyimini sürekli olarak yenilemek ve bu bilgiyi başkalarıyla paylaşarak zenginleştirir.
   5 Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların korunması, sağlığı, güvenliği ve rehabilitasyonu vb. konularda uygulamaya taşır.
   6 Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahiptir.
   7 İnsan davranışı ve sosyal çevre bilgisine sahiptir.
   8 İnsan hakları ve özgürlükleri hakkında bilgi sahibidir.
   9 Sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklara ilişkin bilgi sahibidir.
   10 Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibidir.
   11 Sosyal hizmetlerle ilgili uygulamalı bilgilere sahiptir.
   12 Yerinde uygulama stajları sayesinde uygulama bilgisini edinir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterliliğine sahiptir.
   2 Uygulamada yeterince pratiğe sahiptir
   3 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinliğine sahiptir.
   4 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinliğe sahiptir.
   5 Sosyal Hizmet Müdahale Yöntemlerini öğrenir.
   6 Uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
   7 Sosyal hizmetin bilgi temelini becerilerini ve değer sistemleri çerçevesinde kullanır.
   8 Sosyal hizmet uzmanı veya ara elemanlarının görevlerini kavrar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Psiko-sosyal desteğe ihtiyaç duyan bireylere bu desteği sunmada gerekli yetiye sahip olur.
   2 Grup içerisinde çalışmayı öğrenir.
   3 Multidisipliner çalışma becerisine sahiptir.
   4 Uzman, müracaatçı ilişkilerini en üst düzeyde etik ilkeler doğrultusunda sağlamayı öğrenir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Hayat boyu öğrenme yetisini kazanır.
   2 Sosyal hizmet ile ilgili yeni kaynakları sürekli takip eder.
   3 Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
  • Ders
  • Ödev
  • Bilg.Des. Sunum
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Temel iletişim becerilerini geliştirir.
   2 Danışanları ile sosyal çevreleri arasında iletişimi sağlar.
   3 Sosyal hizmet alanları ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek aynı ve farklı meslekten kişilerle paylaşır.
   4 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Sözlü Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Sosyal hizmet alan incelemesi sayesinde alana çıkmadan bilgi sahibi olur.
   2 Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirler, mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlara uygun davranır.
   3 Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
   4 Sosyal işlevselliği geliştirmek ve toplumsal değişimi kolaylaştırmak için birey, aile, grup, örgüt, topluluk, toplum ve küresel bağlamda uygulama yapma anlayışı geliştirir.
  • Alan Çalışması
  • Sözlü Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.