PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Radyasyon Fiziği ve Radyasyon Fiziğinin Sanayi ve Tıptaki uygulamaları ile ilgili kuramsal bilgi ve yöntemlere vakıftır. |
   2 |
İyonlaştırıcı radyasyonun canlı ve cansız madde ile etkileşimine ve radyasyon transportuna ilişkin kuramsal ve metodolojik bilgi birikimine sahip olur. |
   3 |
Öğrenciler, radyasyon doz ölçüm ve hesaplamalarına ve radyasyondan korunmaya yönelik zırhlama hesaplamalarına ilişkin kuramsal ve metodolojik bilgiye sahiptir. |
   4 |
İyonlaştırıcı radyasyon ölçebilen cihazlar ile iyonlaştırıcı radyasyonları kullanan tedavi ve görüntüleme cihazlarının yapısı, çalışma ilkeleri ve tasarımına, kontrol ve kalibrasyonuna ilişkin gerekli bilgi birikimine sahip olur. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Tıpta, Endüstride, araştırma laboratuvarlarında radyasyon uygulamalarının söz konusu olduğu durumlarda ve çevresel radyoaktiviteye ilişkin olarak insan sağlığı ile ilgili riskleri değerlendirebilir; radyasyon ölçme ve izleme cihazlarını kullanarak radyasyondan korunma ilke ve önlemlerini uygulayabilir. |
   6 |
Yasal mevzuata uygunluğu sağlamak üzere Radyasyondan korunma programlarını yürütebilir. |
   7 |
Nükleer Tıp ve Radyolojideki İyonlaştırıcı radyasyonlarla görüntü elde etme ve işleme yöntemlerini bilir; görüntü kalitesini etkileyen faktörleri analiz edebilir. |
   8 |
Organların kesitsel görünümünü ve komşuluklarını ayırd edebilir. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Web Tab. Öğrenme
- Mesleki Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Sağlık Fiziği ve ilgili disiplinlerde teori ve problem çözme konusunda yeterlilik gösterir. |
   2 |
Sağlık Fiziği ve ilgili disiplinlerdeki uygulamalarına ilişkin araştırma yöntemleri konusunda yetkindir; yapılan araştırmaları kavrayabilir, araştırma yapabilir. |
   3 |
Radyoterapi ve radyodiagnostikte tedavi planlamasının yanısıra cihaz performansının değerlendirilmesi ve klinisyenlerle işbirliği esnasında ortak bir dil oluşturmasına yetecek Anatomi bilgisine sahiptir. |
   4 |
Radyasyonun biyolojik etki mekanizmalarını ve sonuçlarını bilir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Sağlık Fiziğinin klinik uygulamalarına ilişkin bulgulara yönelik araştırmaları eleştirel biçimde gözden geçirebilir, bulguları pratiğe uygulayabilir. |
   6 |
İyonize radyasyonla çalışan tıbbi görüntüleme ve radyoterapi cihazlarının kontrol ve kalibrasyonlarını yapabilir; prosedürlere ve protokollere uygun olarak doğru ve güvenilir biçimde kullanımını sağlayabilir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Yerinde Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Etik kurallara uygun ve profesyonel davranır. |
   2 |
Sağlık Fiziğinin klinik ve diğer uygulamalarında disiplinlerarası işbirliği yapabilir ve verimli çalışma yollarını bilir. |
   3 |
Ekip çalışmasının prensiplerini bilir ve ekipte etkin rol oynayarak sorumluluklarını yerine getirebilir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Staj
- Yerinde Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Tez Sunma
- Belge Sunma
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
İyonlaştırıcı Radyasyonların klinik ve diğer uygulamaları ile ilgili temel ilkeleri derinliğine kavrayabilir. |
   2 |
Öğrenme ve mesleki gelişimini ömürboyu sürdürmeye hazırdır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Web Tab. Öğrenme
- Yerinde Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Teknik bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin biçimde iletebilir. |
   2 |
Klinisyen -Sağlık Fizikçisi işbirliğinin sağlıklı ve ve verimli şekilde devam ettirilmesi konusunda yetkinlik kazanır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Yerinde Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Multidisipliner yaklaşım gerektiren klinik ve endüstriyel uygulamalarda alanı ile ilgili mesleki ve akademik yetkinliğe sahip olur. |
   2 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
   3 |
Kendini sürekli yeniler. |
   4 |
Alanı ile ilgili donanım ve yazılımları kullanabilir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Yerinde Uygulama
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Tez Sunma
|