Türkçe

05071 MİMARLIK (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Mimarlıkta biçimsel kompozisyon sistemlerini ve metotlarını tartışır.
   2 Mimarlık ve planlamanın temel tasarım ilkelerini, metotlarını tasarımı etkileyen etmenler bağlamında yorumlar.
   3 Mimarlık tarihi ve teorilerinde batı kaynaklı yaklaşımlar; mimarlık, kent, sanat, teknoloji ve beşeri bilimleri hakkında yeterli düzeyde bilgiyi özetler.
   4 Bilimsel altyapıyla donanımşlı bir şekilde, Doğu felsefesinin mimarlık tarihi ve teorileri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
   5 Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri değerlendirir.
   6 Mimarlıkta, esnek ve sürdürülebilir tasarım stratejileri geliştirir.
   7 Mimari tasarımın kalitesini etkilemesi açısından güzel sanatların görgü, bilgi ve duyarlılığına sahip olarak, sanat etkinliklerini yorumlar.
   8 Mimarlıkta, yaşam güvenliği ve konforun sağlanmasına yönelik olarak yapım sistemleri ve detay çözümleri ile malzeme ve sistem seçimi ilkelerinin değerlendirir.
   9 Çağdaş mimarlıktaki farklı yaklaşımların teorik temellerini, tasarım metotlarını belirler.
   10 Mimari tasarımın ilkelerini ve metotlarını etkileyen doğal-yapay, yasal- siyasal ve sosyal ve ekonomik etmenleri yorumlar.
   11 Mimarlıkta, kültürel mimari miras ve bölgesel, yerel mimari değerleri, tasarım ilkelerini, malzeme kullanımını ve teknolojilerini araştırır,
   12 Mimari projelendirmede; estetik tercihler ve mesleki bilgi ile tasarım gereksinimlerinin ifade edilmesinin gereği, önemi ve finans, bina ekonomisi ile maliyet hesaplarında müşterinin rolünü ayırt eder,
   13 Mimarlıkta farklı kültürleri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıpları, sosyal ve mekansal örüntülerin farklılığını ayırt eder,
   14 Mimarlıkta yapısal-inşaata ait, mühendislik ile ilgili problemleri; taşıyıcı sistem kavramı, binaya gelen yükler ve bu yükler etkisinde bina davranış ilkeleri, açıklık ve gereksinmelere göre yapım sistemi seçimi ve depreme dayanıklı yapı tasarımı ilkeleri, mühendislik alanı ile ortak konuları değerlendirir,
   15 Mimari projelendirmede denetim ve uygulamaya yönelik gerekli yönetmelik- İmar Yönetmeliği, Deprem Yönetmeliği, Yangın Yönetmeliği ve ilgili TSE standartlarının kullanım amaçlarına ve yasal sorumluluklarına hakim olur,
   16 Mimarlıkta bina servis sistemlerinin; düşey sirkülasyon, tesisat, elektrik, iletişim, güvenlik ve yangın koruma sistemlerinin oluşturduğu bina servis sistemlerinin ve ısıtma, havalandırma, atık tahliyesi elemanlarının tasarım ilkelerini ve uygulama kriterlerini sınıflar,
   17 Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini yorumlar,
   18 Mimarlıkta kullanılan yapı malzemeleri ve günümüz teknolojilerine paralel olarak artan ve gelişen yapı ürünlerinin, tasarıma ve uygulamaya yönelik özelliklerini ve kullanım alanlarına göre seçim ölçütlerini oluşturur,
   19 Mimarlık meslek etiğine sahip olmanın önemini, mimarın toplum içindeki rolünü ve sorumluluklarını belirler,
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Mimari proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini formüle eder.
   2 Mimari tasarım ve planlamada, uluslararası platformda yer alan çağdaş mimarlık örneklerini eleştirel düşünce geliştirerek analiz eder.
   3 Şehircilik, kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı hakkında yeterli kuramsal ve metodolojik bilgiyi mimarlık düşüncesine ve tasarımına etkileri açısından sentezler.
   4 Birkaç adanın bir araya gelmesi ile oluşan bir bölgede, tüm kent ilişki ve akışlarını gözeterek farklı işlevlerin yan yana ya da üst üste geldiği geniş kapsamlı projeler tasarlar.
   5 Mimari tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular.
   6 Mimari projelendirmede, tasarım ve inşaat sistemlerinin entegrasyonunu uygular.
   7 Yapım sistemleri ve yapı davranışına ilişkin teknik dokümantasyon oluşturur.
   8 Mimarlıkta tarihi dokunun doğal ve kültürel varlıkları koruma envanterine mevcut mevzuat çerçevesinde veri toplar.
   9 Kent içinde bir bölge, ada ve parselde , amaç ve ihtiyaçların belirlenmesine yönelik olarak tek ya da çok fonksiyonlu program geliştirir.
   10 Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma etkilerini araştırma, anlama ve çevresel zorlayıcıların olumlu/olumsuz etkilerini göz önüne alarak tasarlar.
   11 Mimari tasarımda masraf kalemleri ve bina mevzuatları çerçevesinde kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde yapı-kent ilişkisinin problemlerini çözer.
   12 Mimarlıkta uygulama sorunlarının tespiti ve çözümüne yönelik tasarım ilkelerini araştırır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Mimarlık disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
   2 Mimarlıkta hem araştırma hem projelendirme aşamalarında verimli takım çalışmaları yürütür.
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
Öğrenme Yetkinliği
   1 Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır,
   2 Sınırlı enerji kaynaklarının farkında olarak çevrenin korunmasında sorumluluk alır.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Teknik Gezi
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır,
   2 Mesleki gelişimde mimarın rolünü, çalışan ve işveren hakları doğrultusunda anlar,
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.