Türkçe

10151 HALKLA İLİŞKİLER ve TANITIM (MYO) -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Halkla ilişkilere dönük temel kuramsal ve teorik bilgiyi kullanır %82.00
2 Yaratıcı reklam kampanyaları tasarlar. %82.50
3 Kriz yönetimi, marka yönetimi, imaj yönetimi, pazarlama konularında teoride ve pratikte temel bilgileri uygular. %81.00
4 Kurumsal itibar ve imaj çalışmalarına yönelik iletişim planları hazırlar. %82.00
5 Halkla ilişkiler ve reklama temel teşkil eden iletişim kuramlarını irdeler ve ilişkilendirir. %81.50
6 Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini tanımlar. %81.50
7 İletişimde ikna yöntemlerini inceler. %80.00
8 Siyaset, ekonomi, kültür ve teknoloji ile iletişimi ilişkilendirir. %80.25
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Kurumsal iletişim alanında yaratıcı bakış açısı geliştirir. %81.50
2 Marka yönetiminde stratejik eleştiride bulunabilir. %80.50
3 Ürün ve hizmet lansmanında konsept belirleyebilir. %81.25
4 Kurum adına özgün halkla ilişkiler ve reklam çalışmaları tasarlar %82.25
5 Toplumsal, tarihsel, tekonolojik, kültürel, sosyo-ekonomik gelişmeleri iletişim boyutuyla ilişkilendirir. %79.25
6 Kurumsal iletişim strateji ve taktiklerinin uygulanması ve pratiğe indirgenmesine yönelik mesleki-teknik bilgiyi kullanır. %82.50
7 Yaratıcı reklam kampanyaları hayata geçirir. %82.75
8 Görsel ve sözel iletişim çalışmalarını çözümler. %80.75
9 Medya ilişkileri kapsamında gerekli materyal sağlamak amacıyla yayın organının politikası, basım tekniği, yayın alanı, okur profili ve dağıtım ağı konularını yorumlar, değerlendirir. %82.75
10 Klasik medya ve dijital medya ortamlarında gerekli halkla ilişkiler ve reklam materyallerini hazırlar. %81.50
11 Görsel tasarım uygulamaları konusunda deneyim sahibi olur %87.50
12 Teknolojik bilgi kaynaklarını etkili ve yetkin kullanır. %84.00
13 Mesleki gelişim için yeterli yabancı dil seviyesine ulaşır. %86.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bulunduğu çevreyi doğru şekilde analiz etmek amacıyla araştırma tekniklerine hakim olur. %84.00
2 Üstlendiği görevleri mesleki yükümlülükleri çerçevesinde icra edebilmek, müşterilerinin, işverenlerinin ve/veya faaliyetlerinden etkilenen toplulukların güvenini kazanabilmek ve devamlılığını sağlamak amacıyla her koşulda etik ve ahlaki kuralların ışığında hareket eder. %83.50
3 Analitik düşünme ve davranma becerisi yükselir ve yenilikleri takip eder. %80.75
4 Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak çalışır. %81.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mikro ve makro ölçekte meydana gelebilecek sorunları ve toplumda oluşacak farklı eğilimleri önceden tahmin edebilmeye yönelik genel kültür, tarih, siyaset ve teknoloji bilgisine sahip olur. %78.75
2 Mesleki ve sektörel yenilikleri takip edebilir ve kişisel-mesleki gelişim konusunda ilgili kaynaklara ulaşır. %82.50
3 Yaşamboyu gelişim ve öğrenmenin gerekliliği ve önemini kavrar. %81.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Halkla ilişkiler mesleğini kamu ve/veya özel sektörde gereği gibi icra edebilmek amacıyla sözlü ve yazılı iletişim dilini etkin şekilde kullanır. %82.75
2 Herhangi bir kurumun, ürünün veya düşüncenin toplum tarafından benimsenmesi ve saygınlık kazanması amacıyla yürütülen iletişim faaliyetlerinin hayata geçirilmesine yönelik ikna becerisi kazanır. %81.25
3 Yaratıcı düşünme ve yaratıcılığını geliştirme konusunda faaliyetlerde bulunur. %80.75
4 Sosyal haklar, kültürel değerler, kalite kültürü, toplumsal değerler, sosyal sorumluluklar, etik davranış ve düşünce konusunda yetkinlik kazanır. %81.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Halkla ilişkiler uzmanı olarak görev aldığı kurumun hedef kitlesine ulaşabilmek, kurum-hedef kitle köprüsünü kurmak amacıyla çeşitli strateji ve taktikler geliştirir. %81.75
2 Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar amacına uygun olarak tasarlar. %81.75
3 Klasik ve dijital medya ortamlarını tanır ve etkin ilişkiler geliştirir. %81.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.