|
|
05010 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce) - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Mezun Anketi |
İşveren Anketi |
|
MEZUN ANKETİ
Bu anket çalışması İstanbul Aydın Üniversitesi MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce) porgramının sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmalarına yol gösteren veri toplama yöntemlerinden biridir. Bu anketin yapılış amacı, programımızdan mezun olan öğrencilerimizin program öğrenme çıktılarına ne ölçüde ulaştıklarını belirtilen amaç ve hedeflerin gerçekleşme oranlarını tespit etmektir. Mezunlarımız programımız için en önemli paydaşlardır. Bu nedenle onların aşağıda yer alan sorulara verecekleri objektif cevaplar, programımızın kalite seviyesini yükseltmek amacıyla ders planlarımızda değişiklikleri yapmak ve program çıktılarını güncellemek için bize yol gösterecektir.
[ ] Kesinlikle Katılıyorum ..... [ ] Fikrim Yok
|
PROGRAMIN AMAÇ ve HEDEFİ |
Amaç | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Mezunlarımız; mesleki bilgi ve becerilerini, etik kurallara uygun yaratıcı çözümler üretme odaklı kullanarak; bilgisayar mühendisi, yazılım geliştirici, iş analisti, bilgi teknolojileri mühendisi, yazılım test mühendisi, veri analiz uzmanı ve web geliştirici gibi görevlerle çeşitli iş alanlarında çağın ihtiyaçlarını karşılarlar. |
22 (%66.67)
|
5 (%15.15)
|
3 (%9.09)
|
2 (%6.06)
|
1 (%3.03)
|
(%0)
|
Teknolojik değişimleri hızla benimseyen, teknik yetkinlik sahibi mezunlarımız; bilgisayar mühendisliği ve bilimleri alanında başarılı iş insanları olarak hizmet verebildikleri gibi gerektiğinde akademik kariyer yapabilecek düzeyde mühendislerdir. |
22 (%66.67)
|
4 (%12.12)
|
4 (%12.12)
|
2 (%6.06)
|
1 (%3.03)
|
(%0)
|
|
Hedef | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Hedefimiz, mezunlarımızın dünyanın her yerinde çalışabilecek Bilgisayar Mühendisi özgüvenine sahip olmalarıdır. |
20 (%62.5)
|
5 (%15.63)
|
3 (%9.38)
|
1 (%3.13)
|
2 (%6.25)
|
1 (%3.13)
|
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
   1 |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
16 (%50)
|
7 (%21.88)
|
3 (%9.38)
|
2 (%6.25)
|
4 (%12.5)
|
(%0)
|
   2 |
Teknolojideki hızlı gelişmelere paralel olarak, hangi temel bilgilere ihtiyaç duyduğunu belirleme becerisi. |
17 (%53.13)
|
8 (%25)
|
2 (%6.25)
|
3 (%9.38)
|
2 (%6.25)
|
(%0)
|
   2 |
|
17 (%53.13)
|
11 (%34.38)
|
(%0)
|
1 (%3.13)
|
3 (%9.38)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   3 |
|
18 (%56.25)
|
6 (%18.75)
|
4 (%12.5)
|
2 (%6.25)
|
2 (%6.25)
|
(%0)
|
   3 |
|
18 (%56.25)
|
7 (%21.88)
|
2 (%6.25)
|
3 (%9.38)
|
2 (%6.25)
|
(%0)
|
   3 |
|
20 (%62.5)
|
5 (%15.63)
|
1 (%3.13)
|
4 (%12.5)
|
1 (%3.13)
|
1 (%3.13)
|
   3 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   3 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   3 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   3 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   3 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   3 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   3 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
   1 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
19 (%59.38)
|
6 (%18.75)
|
4 (%12.5)
|
1 (%3.13)
|
2 (%6.25)
|
(%0)
|
   2 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
21 (%65.63)
|
5 (%15.63)
|
2 (%6.25)
|
3 (%9.38)
|
1 (%3.13)
|
(%0)
|
   3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürününü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
19 (%59.38)
|
7 (%21.88)
|
2 (%6.25)
|
3 (%9.38)
|
1 (%3.13)
|
(%0)
|
   4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
20 (%62.5)
|
6 (%18.75)
|
2 (%6.25)
|
2 (%6.25)
|
2 (%6.25)
|
(%0)
|
   4 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   4 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   4 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   4 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   4 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   4 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   5 |
|
16 (%51.61)
|
9 (%29.03)
|
2 (%6.45)
|
1 (%3.23)
|
3 (%9.68)
|
(%0)
|
   5 |
|
18 (%58.06)
|
6 (%19.35)
|
3 (%9.68)
|
2 (%6.45)
|
2 (%6.45)
|
(%0)
|
   5 |
|
19 (%59.38)
|
8 (%25)
|
2 (%6.25)
|
2 (%6.25)
|
1 (%3.13)
|
(%0)
|
   5 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   5 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   5 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   5 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   5 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   5 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   5 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
   1 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
20 (%62.5)
|
7 (%21.88)
|
3 (%9.38)
|
(%0)
|
1 (%3.13)
|
1 (%3.13)
|
   2 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik,yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
20 (%62.5)
|
6 (%18.75)
|
3 (%9.38)
|
1 (%3.13)
|
1 (%3.13)
|
1 (%3.13)
|
   2 |
|
22 (%68.75)
|
7 (%21.88)
|
1 (%3.13)
|
(%0)
|
1 (%3.13)
|
1 (%3.13)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
|
Öğrenme Yetkinliği | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
   1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
17 (%54.84)
|
10 (%32.26)
|
(%0)
|
(%0)
|
4 (%12.9)
|
(%0)
|
   1 |
|
18 (%60)
|
8 (%26.67)
|
(%0)
|
1 (%3.33)
|
3 (%10)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
   1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
19 (%59.38)
|
9 (%28.13)
|
2 (%6.25)
|
1 (%3.13)
|
1 (%3.13)
|
(%0)
|
   2 |
Bilişim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilişim alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
21 (%67.74)
|
5 (%16.13)
|
2 (%6.45)
|
1 (%3.23)
|
2 (%6.45)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   2 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
|
Alana Özgü Yetkinlik | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
   1 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; bilişim uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
15 (%46.88)
|
5 (%15.63)
|
6 (%18.75)
|
2 (%6.25)
|
4 (%12.5)
|
(%0)
|
   1 |
|
15 (%46.88)
|
7 (%21.88)
|
5 (%15.63)
|
1 (%3.13)
|
4 (%12.5)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
   1 |
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
(%0)
|
|
Anket Soruları | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
   1 |
Mezuniyet sonrasında, eğitimini aldığım alanda iş bulabildim. |
17 (%54.84)
|
6 (%19.35)
|
2 (%6.45)
|
(%0)
|
5 (%16.13)
|
1 (%3.23)
|
   2 |
Aldığım eğitim, istihdam edilmeme katkı sağladı. |
19 (%63.33)
|
2 (%6.67)
|
3 (%10)
|
2 (%6.67)
|
3 (%10)
|
1 (%3.33)
|
   3 |
Aldığım eğitim, şu anki mesleki konuma ulaşmamda katkı sağladı. |
19 (%61.29)
|
3 (%9.68)
|
2 (%6.45)
|
1 (%3.23)
|
6 (%19.35)
|
(%0)
|
   4 |
Aldığım eğitim, her türlü kişisel gelişimime katkı sağladı. |
18 (%58.06)
|
6 (%19.35)
|
3 (%9.68)
|
2 (%6.45)
|
2 (%6.45)
|
(%0)
|
   5 |
Aldığım eğitim sayesinde, çalıştığım işletmeye önemli katkılar sağlıyorum. |
20 (%64.52)
|
3 (%9.68)
|
1 (%3.23)
|
3 (%9.68)
|
3 (%9.68)
|
1 (%3.23)
|
   6 |
Aldığım eğitim, hayat boyu öğrenmenin önemli olduğunu anlamamda katkı sağladı. |
19 (%61.29)
|
5 (%16.13)
|
3 (%9.68)
|
(%0)
|
4 (%12.9)
|
(%0)
|
   7 |
İAÜ tarafından, eğitim-öğretim ile ilgili kararların alınmasında öğrencilerin görüşlerine önem verilmesi, katılımcılık anlayışımı geliştirdi. |
12 (%38.71)
|
10 (%32.26)
|
3 (%9.68)
|
2 (%6.45)
|
3 (%9.68)
|
1 (%3.23)
|
   8 |
Danışmanlarım ve eğitimcilerim, kariyer planlamam da etkili oldular. |
14 (%45.16)
|
6 (%19.35)
|
3 (%9.68)
|
2 (%6.45)
|
6 (%19.35)
|
(%0)
|
   9 |
Eğer tekrar seçim yapma şansım olsaydı, yine aynı eğitim programını seçerdim. |
17 (%54.84)
|
3 (%9.68)
|
3 (%9.68)
|
(%0)
|
7 (%22.58)
|
1 (%3.23)
|
|