Türkçe

05010 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

Mezun Anketi İşveren Anketi
Mezun Olduğu Fakülte Adı
Mezun Olduğu Bölüm Adı
Anket Tipi


 
[ ] Kesinlikle Katılıyorum    .....    [ ] Fikrim Yok
PROGRAMIN AMAÇ ve HEDEFİ
Amaç543210
Mezunlarımız; mesleki bilgi ve becerilerini, etik kurallara uygun yaratıcı çözümler üretme odaklı kullanarak; bilgisayar mühendisi, yazılım geliştirici, iş analisti, bilgi teknolojileri mühendisi, yazılım test mühendisi, veri analiz uzmanı ve web geliştirici gibi görevlerle çeşitli iş alanlarında çağın ihtiyaçlarını karşılarlar. 22
(%66.67)
5
(%15.15)
3
(%9.09)
2
(%6.06)
1
(%3.03)

(%0)
Teknolojik değişimleri hızla benimseyen, teknik yetkinlik sahibi mezunlarımız; bilgisayar mühendisliği ve bilimleri alanında başarılı iş insanları olarak hizmet verebildikleri gibi gerektiğinde akademik kariyer yapabilecek düzeyde mühendislerdir. 22
(%66.67)
4
(%12.12)
4
(%12.12)
2
(%6.06)
1
(%3.03)

(%0)
Hedef543210
Hedefimiz, mezunlarımızın dünyanın her yerinde çalışabilecek Bilgisayar Mühendisi özgüvenine sahip olmalarıdır. 20
(%62.5)
5
(%15.63)
3
(%9.38)
1
(%3.13)
2
(%6.25)
1
(%3.13)


PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.543210
   1 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 16
(%50)
7
(%21.88)
3
(%9.38)
2
(%6.25)
4
(%12.5)

(%0)
   2 Teknolojideki hızlı gelişmelere paralel olarak, hangi temel bilgilere ihtiyaç duyduğunu belirleme becerisi. 17
(%53.13)
8
(%25)
2
(%6.25)
3
(%9.38)
2
(%6.25)

(%0)
   3 18
(%56.25)
6
(%18.75)
4
(%12.5)
2
(%6.25)
2
(%6.25)

(%0)
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.543210
   1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 19
(%59.38)
6
(%18.75)
4
(%12.5)
1
(%3.13)
2
(%6.25)

(%0)
   2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 21
(%65.63)
5
(%15.63)
2
(%6.25)
3
(%9.38)
1
(%3.13)

(%0)
   3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürününü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 19
(%59.38)
7
(%21.88)
2
(%6.25)
3
(%9.38)
1
(%3.13)

(%0)
   4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 20
(%62.5)
6
(%18.75)
2
(%6.25)
2
(%6.25)
2
(%6.25)

(%0)
   5 16
(%51.61)
9
(%29.03)
2
(%6.45)
1
(%3.23)
3
(%9.68)

(%0)
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği543210
   1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 20
(%62.5)
7
(%21.88)
3
(%9.38)

(%0)
1
(%3.13)
1
(%3.13)
   2 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik,yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 20
(%62.5)
6
(%18.75)
3
(%9.38)
1
(%3.13)
1
(%3.13)
1
(%3.13)
Öğrenme Yetkinliği543210
   1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 17
(%54.84)
10
(%32.26)

(%0)

(%0)
4
(%12.9)

(%0)
İletişim ve Sosyal Yetkinlik543210
   1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 19
(%59.38)
9
(%28.13)
2
(%6.25)
1
(%3.13)
1
(%3.13)

(%0)
   2 Bilişim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilişim alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 21
(%67.74)
5
(%16.13)
2
(%6.45)
1
(%3.23)
2
(%6.45)

(%0)
Alana Özgü Yetkinlik543210
   1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; bilişim uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 15
(%46.88)
5
(%15.63)
6
(%18.75)
2
(%6.25)
4
(%12.5)

(%0)

Anket Soruları543210
   1 Mezuniyet sonrasında, eğitimini aldığım alanda iş bulabildim. 17
(%54.84)
6
(%19.35)
2
(%6.45)

(%0)
5
(%16.13)
1
(%3.23)
   2 Aldığım eğitim, istihdam edilmeme katkı sağladı. 19
(%63.33)
2
(%6.67)
3
(%10)
2
(%6.67)
3
(%10)
1
(%3.33)
   3 Aldığım eğitim, şu anki mesleki konuma ulaşmamda katkı sağladı. 19
(%61.29)
3
(%9.68)
2
(%6.45)
1
(%3.23)
6
(%19.35)

(%0)
   4 Aldığım eğitim, her türlü kişisel gelişimime katkı sağladı. 18
(%58.06)
6
(%19.35)
3
(%9.68)
2
(%6.45)
2
(%6.45)

(%0)
   5 Aldığım eğitim sayesinde, çalıştığım işletmeye önemli katkılar sağlıyorum. 20
(%64.52)
3
(%9.68)
1
(%3.23)
3
(%9.68)
3
(%9.68)
1
(%3.23)
   6 Aldığım eğitim, hayat boyu öğrenmenin önemli olduğunu anlamamda katkı sağladı. 19
(%61.29)
5
(%16.13)
3
(%9.68)

(%0)
4
(%12.9)

(%0)
   7 İAÜ tarafından, eğitim-öğretim ile ilgili kararların alınmasında öğrencilerin görüşlerine önem verilmesi, katılımcılık anlayışımı geliştirdi. 12
(%38.71)
10
(%32.26)
3
(%9.68)
2
(%6.45)
3
(%9.68)
1
(%3.23)
   8 Danışmanlarım ve eğitimcilerim, kariyer planlamam da etkili oldular. 14
(%45.16)
6
(%19.35)
3
(%9.68)
2
(%6.45)
6
(%19.35)

(%0)
   9 Eğer tekrar seçim yapma şansım olsaydı, yine aynı eğitim programını seçerdim. 17
(%54.84)
3
(%9.68)
3
(%9.68)

(%0)
7
(%22.58)
1
(%3.23)
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.