Türkçe

10350-UYGULAMALI İSPANYOLCA ÇEVİRMENLİK-
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
DERS PLANI
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme çıktıları, içerik, değerlendirme ve iş yükü AKTS gibi detay bilgilerini görmek için dersin isminin üzerine tıklamanız yeterlidir.

1. Sınıf Güz ( Birinci ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
1029 ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
88729 BIL121 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
88739 ING121 İNGİLİZCE-I Zorunlu 2 + 0 2.0 4.0
12249 ISP111 İSPANYOLCA YAZILI ANLATIM-I Zorunlu 2 + 2 3.0 4.0
86321 ISP113 İSPANYOL VE LATİN AMERİKA KÜLTÜRÜ-I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
86328 ISP115 İSPANYOLCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ TEORİLERİ UYGULAMALARI Zorunlu 2 + 2 3.0 4.0
53825 ISP117 İSPANYOLCA-TÜRKÇE KARŞILAŞTIRMALI DİL YAPILARI Zorunlu 3 + 0 3.0 3.0
12248 ISP121 İSPANYOLCA SÖZLÜ ANLATIM-I Zorunlu 2 + 2 3.0 4.0
16637 ISP133 İSPANYOLCA-TÜRKÇE KARŞILAŞTIRMALI DİL UYGULAMALARI-I Zorunlu 1 + 2 2.0 3.0
1010 TUR101 TÜRK DİLİ-I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):30 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :0 AKTS Kredi Toplamı :30

1. Sınıf Bahar ( İkinci ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
1039 ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
88730 BIL122 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
88740 ING122 İNGİLİZCE-II Zorunlu 2 + 0 2.0 4.0
12257 ISP112 İSPANYOLCA YAZILI ANLATIM-II Zorunlu 2 + 2 3.0 4.0
12256 ISP122 İSPANYOLCA SÖZLÜ ANLATIM-II Zorunlu 2 + 2 3.0 4.0
86431 ISP124 İSPANYOL VE LATİN AMERİKA KÜLTÜRÜ-II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
54299 ISP138 İSPANYOLCA -TÜRKÇE KARŞILAŞTIRMALI DİL UYGULAMALARI-II Zorunlu 0 + 2 1.0 2.0
86432 ISP146 İSPANYOLCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ AMAÇLI METİN ÇALIŞMALARI Zorunlu 2 + 2 3.0 4.0
2116 TUR102 TÜRK DİLİ-II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
9062 YUM102 YERİNDE UYGULAMA-I Zorunlu 0 + 0 0.0 4.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):30 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :0 AKTS Kredi Toplamı :30

2. Sınıf Güz ( Üçüncü ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
1019 ING201 MESLEKİ İNGİLİZCE-I Zorunlu 3 + 0 3.0 3.0
67561 ISP219 İSPANYOLCA-TÜRKÇE KARŞILAŞTIRMALI DİL UYGULAMALARI-III Zorunlu 1 + 2 2.0 3.0
12244 ISP223 İSPANYOLCA-TÜRKÇE ARDIL ÇEVİRİ-I Zorunlu 1 + 2 2.0 3.0
86336 ISP231 İSPANYOLCA-TÜRKÇE SOSYAL BİLİMLER METİN ÇEVİRİSİ Zorunlu 2 + 0 2.0 3.0
86337 ISP233 İSPANYOLCA-TÜRKÇE FİLM ÇEVİRİSİ VE ALTYAZI UYGULAMALARI Zorunlu 0 + 2 1.0 2.0
86339 ISP235 İSPANYOL EDEBİYATINA GİRİŞ-I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
86340 ISP237 İSPANYOLCA-TÜRKÇE YAZILI BASIN VE MEDYA ÇEVİRİSİ Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
12246 ISP241 İSPANYOLCA-TÜRKÇE TİCARİ ÇEVİRİ-I Zorunlu 2 + 0 2.0 3.0
53823 ISP249 İSPANYOLCA-TÜRKÇE EDEBİ ÇEVİRİ Zorunlu 0 + 2 1.0 2.0
10369 YUM201 YERİNDE UYGULAMA-II Zorunlu 0 + 0 0.0 4.0
  Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ Seçmeli -  - - 3
0001 BLMSEC Bölüm Seçmeli - + - - -
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):27 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :3 AKTS Kredi Toplamı :30

2. Sınıf Bahar ( Dördüncü ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
10376 GRI201 GİRİŞİMCİLİK Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
1027 ING202 MESLEKİ İNGİLİZCE-II Zorunlu 3 + 0 3.0 3.0
54300 ISP218 İSPANYOLCA -TÜRKÇE KARŞILAŞTIRMALI DİL UYGULAMALARI-IV Zorunlu 0 + 2 1.0 3.0
12161 ISP224 İSPANYOLCA-TÜRKÇE ARDIL ÇEVİRİ-II Zorunlu 1 + 2 2.0 3.0
86433 ISP228 İSPANYOL EDEBİYATINA GİRİŞ-II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
86434 ISP240 İSPANYOLCA-TÜRKÇE MEDİKAL ÇEVİRİ Zorunlu 2 + 0 2.0 3.0
12167 ISP242 İSPANYOLCA-TÜRKÇE TİCARİ ÇEVİRİ-II Zorunlu 2 + 0 2.0 3.0
12169 ISP244 İSPANYOLCA-TÜRKÇE HUKUKİ ÇEVİRİ Zorunlu 0 + 2 1.0 2.0
12170 ISP246 İSPANYOLCA-TÜRKÇE TURİZM ÇEVİRİSİ Zorunlu 0 + 2 1.0 2.0
10375 YUM202 YERİNDE UYGULAMA-III Zorunlu 0 + 0 0.0 4.0
  Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ Seçmeli -  - - 3
0001 BLMSEC Bölüm Seçmeli - + - - -
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):27 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :3 AKTS Kredi Toplamı :30
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.