Türkçe

07010 GAZETECİLİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1İletişim bilimi, gazetecilik ilkeleri, haber yazım kuralları hakkında temel bilgi ve bilimsel anlayışa sahip olmak.
2Haberi ve haber yazımını destekleyecek unsurları geliştirip gazeteciliğin ihtisas gerektiren alanlarında uygulama becerisi kazandırmak.
3Güncel iletişim teknolojilerini takip ederek gazeteciliğin değişim ve dönüşümünü takip etmek.
4Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda kendisini sürekli geliştiren, değişime açık gazeteciler yetiştirmek.
5Mesleki pratiklerinde toplumsal sorumluğu ve yararı gözetebilmeyi benimsetmek.
6Dünyaya ve kendisine eleştirel bakabilmek.
7Mesleki yetkinlik ve becerilerini gazeteciliğin her alanında gösterebilmek.
8Disiplinler arası bakış açısı kazandırmak.
9Araştırma ve geliştirmeye önem vermek.
Hedef
1Ulusal ve uluslararası gazetecilik bölümleri arasında akademik derecelendirmede lider konuma gelerek, pratik uygulamalar ile akademik gelişimi paralel olarak yapılandırmaktır.  
2Dünyada ve Türkiye'de medya alanında nitelikli gazeteciler yetiştirmektir.
3Medyanın bilimsel alt yapısını araştırarak hem sektöre, hem de bilime katkı sağlanmasıdır.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.