PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Matematik, fen bilimleri, tıp ve biyomedikal mühendisliği alanlarına özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 18 | 72.00 |
2 |
Biyomedikal mühendisliği alanında karşılaşılan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; problemin amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 15 | 60.00 |
3 |
Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi. | 4 | 4 | 0 | 5 | 5 | 18 | 72.00 |
4 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 0 | 4 | 0 | 5 | 5 | 14 | 56.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Biyomedikal mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 | 5 | 0 | 3 | 4 | 16 | 64.00 |
2 |
Mühendislik ilkelerini ve yöntemlerini tıbbi problemlere uygulama ve yaratıcı çözümler geliştirebilme becerisi | 5 | 4 | 0 | 5 | 5 | 19 | 76.00 |
3 |
Disiplin içi ve tıp, mühendislik ve temel bilimler gibi disiplinler arası alanlarda etkin bir biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 9 | 36.00 |
4 |
Proje yönetimi ve risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 4 | 16.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Biyomedikal mühendisli alanında karşılaşılan problemleri belirleyip tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 15 | 60.00 |
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 | 4 | 0 | 5 | 5 | 18 | 72.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 8 | 32.00 |
2 |
Biyomedikal mühendisliği ile bağlantılı disiplinlerdeki gelişmeleri izleme; kuramsal, uygulamalı ve sosyal alanda kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 13 | 52.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 9 | 36.00 |
2 |
Mühendislik ve sağlık alanlarında bilimsel ve sosyal olarak ortak dili konuşma becerisi | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 9 | 36.00 |
3 |
Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 0 | 0 | 4 | 0 | 5 | 9 | 36.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilişim alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 | 0 | 4 | 0 | 5 | 9 | 36.00 |
2 |
Mühendislik ve sağlık alanlarında bilimsel ve sosyal olarak ortak dili konuşma becerisi | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 9 | 36.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 17 | 13 | 8 | 7 | 9 | 10 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 58 | 35 | 30 | 40 | 49 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |