Türkçe

01130 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1212
1 Beden Eğitimi ve Spor eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.0504945.00
2 Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini Ortaokul ve lise kademe düzeyinde karşılaştırır.0405945.00
3 Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar.4005945.00
4 Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder.0540945.00
5 Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır.50051050.00
6 Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir.0504945.00
7 Eğitim-öğretim sürecinde Beden Eğitimi ve Spor eğitimi dersi alan öğrencilerinin hazır bulununuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir.45051470.00
8 Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, orta okul ve lise düzeyini dikkate alarak örnekler verir.5040945.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1212
1 Öğretme-öğrenme sürecini, ortaokul ve lise kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.0404840.00
2 Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar.05541470.00
3 Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir.50441365.00
4 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar.05451470.00
5 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir.45401365.00
6 Öğrencilerin, ortaokul ve lise düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler.0450945.00
7 Öğrencilerin ortaokul ve lise düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir.40551470.00
8 Ortaokul ve lise düzeyindeki çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir.4050945.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1212
1 Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır.4005945.00
2 Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar.04541365.00
Öğrenme Yetkinliği 1212 T %
1 Öğrencilerin sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder.04541365.00
2 Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder.50451470.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1212 T %
1 Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar.50451470.00
2 Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar.54051470.00
3 Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder.40541365.00
4 Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder.50441365.00
Alana Özgü Yetkinlik 1212 T %
1 Türkçeyi ortaokul ve lise öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır.5040945.00
2 Ortaokul ve lise kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.0540945.00
3 Ortaokul ve lise kademe düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir.50451470.00
4 Ortaokul ve lise kademe öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişmini değerlendirir.50051050.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 2817141821--
İlişki Ağırlığı78647996--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.