DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
Sınıflandırılmış
Sıralı
TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1
Teknik ve teknoloji kavramlarını geçmişten günümüze teorik yaklaşımlar doğrultusunda tanımlar.
   2
Konvansiyonel medyadan dijital medyaya geçiş sürecindeki konulara ve niteliklere hakimdir.
   3
Önde gelen kuramsal sentezler doğrultusunda araştırma bilgisine sahiptir.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   4
Dünyada gelişen ve özellikle yeni medyayla ilgili başlıca tarihi, sosyal, teknolojik ve siyasal olayları tanımlar.
   5
Yeni medyanın ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi kavrar.
   6
Yapılan araştırmalar sonucunda yeni terminolojiler ortaya çıkarır.
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
Ders
Arazi Çalışması
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Tez Hazırlama
Alan Çalışması
Rapor Yazma
Ara Sınav
Bilg.Des. Sunum
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Tez Sunma
Belge Sunma
Uzman Değerlendirmesi
Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1
Görsel iletişim, halkla ilişkiler, reklamcılık ve sinema gibi farklı disiplinlerden elde edilen bilgi ile yeni medya alanında edinilen bilgiyi birleştirerek analiz eder ve sentez yapar.
   2
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler, yaklaşımlar ve yöntemler oluşturur.
   3
Kullandığı teknolojinin sahip olduğu teknik bilgiyi kuramsal bilgiyle birleştirir.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   4
Lisansüstü derecede bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular.
   5
Alandaki çalışmalarda yeni ve disiplinler arası araştırma teknik ve yöntemleri kullanır.
   6
Belirlenen konular bağlamında akademik çalışmalar yapar.
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
Ders
Arazi Çalışması
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Tez Hazırlama
Alan Çalışması
Rapor Yazma
Ara Sınav
Bilg.Des. Sunum
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Tez Sunma
Belge Sunma
Uzman Değerlendirmesi
Yıl Sonu Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1
Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
   2
Yeni medya alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler.
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
Ders
Arazi Çalışması
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Tez Hazırlama
Alan Çalışması
Rapor Yazma
Ara Sınav
Bilg.Des. Sunum
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Tez Sunma
Belge Sunma
Uzman Değerlendirmesi
Yıl Sonu Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler.
   2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır.
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
Ders
Arazi Çalışması
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Tez Hazırlama
Alan Çalışması
Rapor Yazma
Ara Sınav
Bilg.Des. Sunum
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Tez Sunma
Belge Sunma
Uzman Değerlendirmesi
Yıl Sonu Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1
Yeni medyayla ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
   2
Bir yabancı dili kullanarak yeni medya alanındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
   3
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
Ders
Arazi Çalışması
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Tez Hazırlama
Alan Çalışması
Rapor Yazma
Ara Sınav
Bilg.Des. Sunum
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Tez Sunma
Belge Sunma
Uzman Değerlendirmesi
Yıl Sonu Final Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1
Yeni medya konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
   2
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
   3
Meslek etkinliklerini planlar ve yönetir.
   4
Teknik farkındalığa sahiptir.
   5
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
   5
   5
   5
   5
   5
Ders
Arazi Çalışması
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Tez Hazırlama
Alan Çalışması
Rapor Yazma
Ara Sınav
Bilg.Des. Sunum
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Tez Sunma
Belge Sunma
Uzman Değerlendirmesi
Yıl Sonu Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.