PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir. | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 18 | 45.00 |
2 |
Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 23 | 57.50 |
3 |
Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 21 | 52.50 |
4 |
Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
5 |
Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir. | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 2 | 9 | 22.50 |
6 |
Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir. | 3 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 12 | 30.00 |
7 |
Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir. | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 18 | 45.00 |
8 |
Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 23 | 57.50 |
9 |
Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 21 | 52.50 |
10 |
Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
11 |
Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir. | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 9 | 22.50 |
12 |
Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 7 | 17.50 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanabilir. | 5 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 0 | 24 | 60.00 |
2 |
Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 8 | 20.00 |
3 |
Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 36 | 90.00 |
4 |
Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
5 |
Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir. | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 8 | 20.00 |
7 |
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 25 | 62.50 |
8 |
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
9 |
Öz değerlendirme yaparak uygulamalardan çıkarımlarda bulunabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
10 |
Alanı ile ilgili sorunları tespit ederek, çözümler üretebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
11 |
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilir. | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 12 | 30.00 |
12 |
Alanında faaliyet gösteren örgütler ile ilgili akılcı analizler yapabilir. | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 10 | 25.00 |
13 |
Alanında yaşanan gelişmelere uyum sağlayabilir. | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 7 | 17.50 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
2 |
Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
3 |
Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
4 |
Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 28 | 70.00 |
5 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda mesleğini en uygun şekilde kullanabilir. | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 11 | 27.50 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Kendi kendine öğrenir ve kendi başarısını değerlendirebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
2 |
Kendini ve zamanını en etkin şekilde yönetebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
3 |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
4 |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 12 | 30.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 23 | 57.50 |
2 |
Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 25 | 62.50 |
3 |
Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar. | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 23 | 57.50 |
4 |
Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 23 | 57.50 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 34 | 85.00 |
2 |
İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 29 | 72.50 |
3 |
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
4 |
Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 42 | 34 | 30 | 29 | 32 | 30 | 29 | 34 | 30 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 148 | 106 | 111 | 128 | 126 | 127 | 137 | 124 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |