Türkçe

10270 PEYZAJ ve SÜS BİTKİLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Ağaç ile çalıları kavrar %83.25
2 Türkçeyi çok iyi kullanır, %83.25
3 Matematiksel hesaplamaları mesleki açıdan kullanır %84.25
4 Mesleki çalışmalar için yabancı dil kullanır %83.25
5 Çevre problemlerinin çözüm yollarını kavrar %83.50
6 Süs bitkilerinin satışını yapar, %83.50
7 İklim koşullarını kavrar %83.50
8 Peyzaj projelerini okur, %84.75
9 Sektörde gerekli olan aletleri kullanır, %85.25
10 Fidanlık ve sera bitkileri üretir, %83.50
11 peyzaj projelerini tasarlar, %81.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Yetişme koşullarına göre süs bitkileri kullanır %82.50
2 Araziye uygun olarak çevre düzenlemesi yapar, %82.50
3 Bilgisayar ortamında Peyzaj tasarımları yapar, %85.50
4 Bilgisayar da mesleği için gerekli olan programları kullanır %85.50
5 T cetvelini çizim tekniklerinde kullanır %81.25
6 Süs bitkileri yetiştirme tekniklerini uygular, %83.00
7 Autocad programı ile peyzaj projeleri çizer %85.75
8 Yetişme koşullarını kavrar %81.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mesleğin gerektirdiği sorumluluk duygusuna sahip olur, %82.25
2 Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %82.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Seminer, kurs vb. program etkinlikleri ile bilgilerini geliştirir, %82.00
2 Süs bitkisi üretir, %84.00
3 meslekteki gelişmeleri izler %84.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 İyi derecede iletişim kabiliyetine sahip olur, %82.00
2 Grup çalışmalarında görev paylaşımında etkin rol üstlenir, %82.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili etik davranışları kazanır, %82.50
2 Peyzaj projelerini tasarlar, %83.50
3 Fidanlık ve sera bitkileri üretir, %86.25
4 Mesleki çalışmalar için yabancı dil kullanır %79.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.