Türkçe

10260 PAZARLAMA -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Temel ekonomik göstergeleri analiz eder. %80.00
2 İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunur. %79.75
3 Pazarlama Araştırmasında problem ve amacı tespit eder. %80.00
4 Mesleki kavramları yabancı dilde kullanır. %81.25
5 Pazarlama çevresini analiz eder. %80.00
6 Verileri toplayıp analiz eder. %80.25
7 İstatistiksel araştırma tekniklerini kullanır. %80.75
8 Pazarlama çevresi ve pazar bölümleme hakkında genel bilgi edinir. %79.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Sayısal verileri işler. %80.00
2 Satış sürecinde kullanılan paket programları seçer ve analiz eder. %80.50
3 Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlar. %80.00
4 E-ticaret faaliyetlerini uygular. %79.75
5 Satış stratejisi geliştirir. %79.75
6 Ürünü satışa hazırlar, onun satışını yapar. %79.75
7 Satış sonrası hizmetleri yönetir. %79.75
8 E-ticaret faaliyetlerini uygular. %79.75
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Satış ekibinin koordinasyonunu sağlar. %80.00
2 Satış elemanlarını denetler. %80.00
3 Satışları tahmin eder ve satış kotalarını belirler. %79.75
4 Satış sürecinde krizi yönetir. %80.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mesleği İle ilgili yayınları takip eder. %79.75
2 Sunuma hazırlanarak sunum yapar. %80.00
3 Kurs ve seminerlere katılır. %80.25
4 Satış faaliyetlerine ilişkin kanun, yönetmelik vb. araştırır. %79.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Amaca uygun iletişim türünü seçer. %79.75
2 Müşteriler ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. %79.50
3 Örgütsel iletişim Kurar. %79.75
4 Çevre ve insan sağlığını tehdit eden risklerin farkında olarak gerekli önlemleri uygular. %79.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Doğrudan satış yapar. %79.75
2 Dolaylı satış yapar. %80.00
3 Uluslararası pazarlarda pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. %79.75
4 Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlar. %80.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.