PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Temel ekonomik göstergeleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 48 | 96.00 |
2 |
İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 98.00 |
3 |
Pazarlama Araştırmasında problem ve amacı tespit eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 48 | 96.00 |
4 |
Mesleki kavramları yabancı dilde kullanır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 42 | 84.00 |
5 |
Pazarlama çevresini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 98.00 |
6 |
Verileri toplayıp analiz eder. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 41 | 82.00 |
7 |
İstatistiksel araştırma tekniklerini kullanır. | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 41 | 82.00 |
8 |
Pazarlama çevresi ve pazar bölümleme hakkında genel bilgi edinir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 98.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Sayısal verileri işler. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 37 | 74.00 |
2 |
Satış sürecinde kullanılan paket programları seçer ve analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 47 | 94.00 |
3 |
Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 47 | 94.00 |
4 |
E-ticaret faaliyetlerini uygular. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 44 | 88.00 |
5 |
Satış stratejisi geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 98.00 |
6 |
Ürünü satışa hazırlar, onun satışını yapar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 46 | 92.00 |
7 |
Satış sonrası hizmetleri yönetir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 46 | 92.00 |
8 |
E-ticaret faaliyetlerini uygular. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 44 | 88.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Satış ekibinin koordinasyonunu sağlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 98.00 |
2 |
Satış elemanlarını denetler. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 42 | 84.00 |
3 |
Satışları tahmin eder ve satış kotalarını belirler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 98.00 |
4 |
Satış sürecinde krizi yönetir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 98.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Mesleği İle ilgili yayınları takip eder. | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 47 | 94.00 |
2 |
Sunuma hazırlanarak sunum yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 47 | 94.00 |
3 |
Kurs ve seminerlere katılır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 43 | 86.00 |
4 |
Satış faaliyetlerine ilişkin kanun, yönetmelik vb. araştırır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 44 | 88.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Amaca uygun iletişim türünü seçer. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 46 | 92.00 |
2 |
Müşteriler ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 48 | 96.00 |
3 |
Örgütsel iletişim Kurar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 47 | 94.00 |
4 |
Çevre ve insan sağlığını tehdit eden risklerin farkında olarak gerekli önlemleri uygular. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 45 | 90.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Doğrudan satış yapar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 45 | 90.00 |
2 |
Dolaylı satış yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 50 | 100.00 |
3 |
Uluslararası pazarlarda pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 47 | 94.00 |
4 |
Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 44 | 88.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 158 | 148 | 144 | 128 | 141 | 152 | 151 | 147 | 151 | 149 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |