Her hangi bir dersin amaç, öğrenme çıktıları, içerik, değerlendirme ve iş yükü AKTS gibi detay bilgilerini görmek için dersin isminin üzerine tıklamanız yeterlidir.
1. Sınıf Güz ( Birinci ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
1029
ATA101
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
88739
ING121
İNGİLİZCE-I
Zorunlu
2 + 0
2.0
4.0
10488
MTS121
KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİ-I
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
10491
MTS125
TEMEL DİKİM TEKNİKLERİ
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
10492
MTS127
MODA TEKNOLOJİSİ
Zorunlu
1 + 2
2.0
4.0
10494
MTS129
TEMEL SANAT EĞİTİMİ
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
53831
MTS133
BİLGİSAYARDA TEMEL TASARIM
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
53832
MTS135
GENEL TEKSTİL TEKNOLOJİSİ
Zorunlu
2 + 0
2.0
3.0
53833
MTS137
MODA RESMİ
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
1010
TUR101
TÜRK DİLİ-I
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
30
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
0
AKTS Kredi Toplamı :
30
1. Sınıf Bahar ( İkinci ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
1039
ATA102
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
88740
ING122
İNGİLİZCE-II
Zorunlu
2 + 0
2.0
4.0
10528
MTS112
DOKUMA TEKNOLOJİSİ
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
10536
MTS114
ÖRME TEKNOLOJİSİ
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
10537
MTS116
BASKI TEKNOLOJİSİ
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
10526
MTS122
KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİ-II
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
10512
MTS124
DİKİM YÖNTEMLERİ
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
10527
MTS126
MODA TASARIMI
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
10538
MTS128
TEMEL SANAT TASARIMI
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
10522
MTS132
BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNDE MODA TASARIM
Zorunlu
0 + 2
1.0
2.0
2116
TUR102
TÜRK DİLİ-II
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
9062
YUM102
YERİNDE UYGULAMA-I
Zorunlu
0 + 0
0.0
4.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
30
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
0
AKTS Kredi Toplamı :
30
2. Sınıf Güz ( Üçüncü ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
11552
MTS211
BASKI KONSTRÜKSÜYONU
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
11557
MTS213
DOKUMA KONSTRÜKSÜYONU
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
11565
MTS215
ÖRME KONSTRÜKSÜYONU
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
11758
MTS221
GİYSİ KONSTRÜKSÜYONU
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
11566
MTS223
AKSESUAR TASARIMI-I
Zorunlu
1 + 2
2.0
2.0
11761
MTS225
MODEL UYGULAMA TEKNİKLERİ
Zorunlu
1 + 2
2.0
2.0
11759
MTS227
KOSTÜM TARİHİ
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
11757
MTS231
BİLGİSAYARDA TEKSTİL TASARIMI
Zorunlu
1 + 2
2.0
2.0
11760
MTS241
MESLEKİ İNGİLİZCE-I
Zorunlu
3 + 0
3.0
3.0
10369
YUM201
YERİNDE UYGULAMA-II
Zorunlu
0 + 0
0.0
4.0
Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ
Seçmeli
- -
-
3
0001
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
11582
MTS233
KALIP GELİŞTİRME TEKNİKLERİ
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
11664
MTS229
MODEL ÜRETME TEKNİKLERİ
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
12864
MTS219
GÖRSEL DÜZENLEME TEKNİKLERİ
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
17938
MTS261
YARATICI YÜZEY TEKNİKLERİ
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
88715
MTS275
MODA PAZARLAMA
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
27
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
3
AKTS Kredi Toplamı :
30
2. Sınıf Bahar ( Dördüncü ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
10376
GRI201
GİRİŞİMCİLİK
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
11603
MTS212
PREZANTASYON
Zorunlu
2 + 0
2.0
2.0
11604
MTS224
AKSESUAR TASARIMI-II
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
11643
MTS228
DRAPAJ
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
11685
MTS232
BİLGİSAYARDA KALIP TEKNİKLERİ
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
11687
MTS234
BİLGİSAYARDA MODA TASARIMI
Zorunlu
1 + 2
2.0
3.0
17950
MTS238
PROJE GELİŞTİRME
Zorunlu
2 + 2
3.0
4.0
11688
MTS242
MESLEKİ İNGİLİZCE-II
Zorunlu
3 + 0
3.0
3.0
10375
YUM202
YERİNDE UYGULAMA-III
Zorunlu
0 + 0
0.0
4.0
Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ
Seçmeli
- -
-
3
0001
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
17949
MTS272
MODA ILLUSTRASYONU
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
17948
MTS262
MODA ENSTALASYON SANAT YÖNETİMİ
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
17947
MTS274
BİREYSEL KOSTÜM TASARIMI
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
17943
MTS264
TEKSTİL YÜZEYLERİ TASARIMI
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
89733
MTS276
MÜŞTERİ TEMSİLCİLİĞİ
Bölüm Seçmeli
1 + 2
2.0
3.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
27
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
3
AKTS Kredi Toplamı :
30
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.