PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine verilecek ön lisans eğitimi ile birlikte, programın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olur. | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 12 | 40.00 |
2 |
İşletmede ortaya çıkan problemlere çözüm üretir, veri toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapar, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgilerini, el ve/veya düşünsel becerilerini en iyi şekilde kullanır. | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 17 | 56.67 |
3 |
İşletmenin iç ve dış çevresindeki tüm gruplarla bilgi paylaşımını sağlar ve bunun sonucunda takım çalışması becerilerini güçlendirir. | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 10 | 33.33 |
4 |
İşletmenin diğer fonksiyonlarını bağımsız olarak öğrenir ve öğrendiklerini uygular. | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 17 | 56.67 |
5 |
İşletme içinde öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belir ve çözüm arama yeteneğini kazanır. | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 21 | 70.00 |
6 |
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler. | 4 | 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 17 | 56.67 |
7 |
Alanında orta düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 18 | 60.00 |
8 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri ve ofis yazılımlarını kullanma yeteneğine sahip olur. | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 18 | 60.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahip olur. | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 | 21 | 70.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 17 | 56.67 |
3 |
Alanı ile ilgili konularda, serbest piyasa ekonomisi, rekabet koşulları, kanun ve ahlak bilgisi ve bilincine sahip olur. | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 21 | 70.00 |
4 |
Alanı ile ilgili konularda, sektörel gelişmeleri takip etme sorumluluğunu taşır. | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 19 | 63.33 |
5 |
Alanı ile ilgili konularda, staj ve yerinde uygulama yapma imkânına sahip olur. | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 16 | 53.33 |
6 |
Alanı ile ilgili ve/veya alan dışı konularda akademik, sektörel seminer ve konferansları takip etme bilincine sahip olur. | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 21 | 70.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Risk alma ve kendi işini kurma becerisine sahip olur. | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 19 | 63.33 |
2 |
Alanı ile ilgili sorunları tespit ederek, neden sonuç ilişkisi kurabilme yeteneğine sahip olur. | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 18 | 60.00 |
3 |
Analitik düşünce yapısı ile sorunları çözer. | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 21 | 70.00 |
4 |
Kuramsal düşünebilme yetkinliği kazanır. | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 14 | 46.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili litaratür taraması yapar. | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 18 | 60.00 |
2 |
Gelişmeleri trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 18 | 60.00 |
3 |
Takım çalışmalarına katılır. | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 16 | 53.33 |
4 |
Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 21 | 70.00 |
5 |
Alanı ile ilgili bilimsel araştırma yapabilme yeteneği kazanır. | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 19 | 63.33 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Çevresiyle etki iletişim kurma becerisi kazanır. | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 17 | 56.67 |
2 |
Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 22 | 73.33 |
3 |
Takım çalışması bilinci kazanır. | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 18 | 60.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Genel ve mesleki hukuki bilgiye sahip olur. | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 | 4 | 18 | 60.00 |
2 |
Analitik düşünce becerisine sahip olur. | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 20 | 66.67 |
3 |
İşletmenin karmaşık iç ve dış çevre koşullarında karar alabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 22 | 73.33 |
4 |
Karar alma sürecinde işletmenin tüm paydaşlarının çıkarlarını gözetir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 25 | 83.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 106 | 99 | 96 | 78 | 84 | 88 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |