|
|
10150 HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK - |
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Halkla ilişkilere dönük temel kuramsal ve teorik bilgiyi kullanır |
%0.00 |
2 |
Yaratıcı reklam kampanyaları tasarlar. |
%0.00 |
3 |
Kriz yönetimi, marka yönetimi, imaj yönetimi, pazarlama konularında teoride ve pratikte temel bilgileri uygular. |
%0.00 |
4 |
Kurumsal itibar ve imaj çalışmalarına yönelik iletişim planları hazırlar. |
%0.00 |
5 |
Halkla ilişkiler ve reklama temel teşkil eden iletişim kuramlarını irdeler ve ilişkilendirir. |
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
6 |
Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini tanımlar. |
%0.00 |
7 |
İletişimde ikna yöntemlerini inceler. |
%0.00 |
8 |
Siyaset, ekonomi, kültür ve teknoloji ile iletişimi ilişkilendirir. |
%0.00 |
8 |
|
%0.00 |
8 |
|
%0.00 |
8 |
|
%0.00 |
8 |
|
%0.00 |
8 |
|
%0.00 |
8 |
|
%0.00 |
8 |
|
%0.00 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Kurumsal iletişim alanında yaratıcı bakış açısı geliştirir. |
%0.00 |
2 |
Marka yönetiminde stratejik eleştiride bulunabilir. |
%0.00 |
3 |
Ürün ve hizmet lansmanında konsept belirleyebilir. |
%0.00 |
4 |
Kurum adına özgün halkla ilişkiler ve reklam çalışmaları tasarlar |
%0.00 |
5 |
Toplumsal, tarihsel, tekonolojik, kültürel, sosyo-ekonomik gelişmeleri iletişim boyutuyla ilişkilendirir |
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
5 |
|
%0.00 |
6 |
Kurumsal iletişim strateji ve taktiklerinin uygulanması ve pratiğe indirgenmesine yönelik mesleki-teknik bilgiyi kullanır. |
%0.00 |
7 |
Yaratıcı reklam kampanyaları hayata geçirir. |
%0.00 |
8 |
Görsel ve sözel iletişim çalışmalarını çözümler. |
%0.00 |
9 |
Medya ilişkileri kapsamında gerekli materyal sağlamak amacıyla yayın organının politikası, basım tekniği, yayın alanı, okur profili ve dağıtım ağı konularını yorumlar, değerlendirir. |
%0.00 |
10 |
Klasik medya ve dijital medya ortamlarında gerekli halkla ilişkiler ve reklam materyallerini hazırlar. |
%0.00 |
11 |
Görsel tasarım uygulamaları konusunda deneyim sahibi olur |
%0.00 |
12 |
Teknolojik bilgi kaynaklarını etkili ve yetkin kullanır. |
%0.00 |
13 |
Mesleki gelişim için yeterli yabancı dil seviyesine ulaşır |
%0.00 |
13 |
|
%0.00 |
13 |
|
%0.00 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Bulunduğu çevreyi doğru şekilde analiz etmek amacıyla araştırma tekniklerine hakim olur. |
%0.00 |
2 |
Üstlendiği görevleri mesleki yükümlülükleri çerçevesinde icra edebilmek, müşterilerinin, işverenlerinin ve/veya faaliyetlerinden etkilenen toplulukların güvenini kazanabilmek ve devamlılığını sağlamak amacıyla her koşulda etik ve ahlaki kuralların ışığında hareket eder. |
%0.00 |
3 |
Analitik düşünme ve davranma becerisi yükselir ve yenilikleri takip eder. |
%0.00 |
4 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak çalışır. |
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Öğrenme Yetkinliği
Mikro ve makro ölçekte meydana gelebilecek sorunları ve toplumda oluşacak farklı eğilimleri önceden tahmin edebilmeye yönelik genel kültür, tarih, siyaset ve teknoloji bilgisine sahip olur. |
%0.00 |
2 |
Mesleki ve sektörel yenilikleri takip edebilir ve kişisel-mesleki gelişim konusunda ilgili kaynaklara ulaşır. |
%0.00 |
3 |
Yaşamboyu gelişim ve öğrenmenin gerekliliği ve önemini kavrar. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Halkla ilişkiler mesleğini kamu ve/veya özel sektörde gereği gibi icra edebilmek amacıyla sözlü ve yazılı iletişim dilini etkin şekilde kullanır. |
%0.00 |
2 |
Herhangi bir kurumun, ürünün veya düşüncenin toplum tarafından benimsenmesi ve saygınlık kazanması amacıyla yürütülen iletişim faaliyetlerinin hayata geçirilmesine yönelik ikna becerisi kazanır. |
%0.00 |
3 |
Yaratıcı düşünme ve yaratıcılığını geliştirme konusunda faaliyetlerde bulunur. |
%0.00 |
4 |
Sosyal haklar, kültürel değerler, kalite kültürü, toplumsal değerler, sosyal sorumluluklar, etik davranış ve düşünce konusunda yetkinlik kazanır. |
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Halkla ilişkiler uzmanı olarak görev aldığı kurumun hedef kitlesine ulaşabilmek, kurum-hedef kitle köprüsünü kurmak amacıyla çeşitli strateji ve taktikler geliştirir. |
%0.00 |
2 |
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar amacına uygun olarak tasarlar. |
%0.00 |
3 |
Klasik ve dijital medya ortamlarını tanır ve etkin ilişkiler geliştirir. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
|