PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Gıda üretim yöntemlerini kavrayarak bu bilgilerini üretimde kullanabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
2 |
Gıda ürünleri, bileşimleri ve katkı maddeleri ile ilgili bilgi sahibi olarak bu bilgileri üretimde kullanabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 30 | 75.00 |
3 |
Gıda laboratuvar bilgisi ile elde ettiği sonuçları üretimde ve kalite kontrolde değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 36 | 90.00 |
4 |
Gıda üretimi ve laboratuvarında yönetmelik ve mevzutların gereği olan koşulları sağlayarak risk oluşturan noktaları tespit edebilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 1 | 32 | 80.00 |
5 |
Gıda ürün işlemede çağın getirdiği yenilikleri takip ederek Ar-Ge çalışmalarına katılabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
6 |
Gıda işletme ve laboratuvar iş akışını bilgisayar sisteminde takip edebilecek düzeyde bilgisayar kullanabilir. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 34 | 85.00 |
7 |
Gıda teknolojisindeki literatürü takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
8 |
Gıda sektöründe önemli olan mikrobiyal ve kimyasal analizleri uygulayarak bir gıdanın insan sağlığı açısından risk oluştuşturup oluşmadığını tespit edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
9 |
Gıda üretim, depolama, satış alanlarında üretim ve personel kaynaklı hijyen ve sanitasyon koşulları işe iş güvenliği koşullarını sağlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
10 |
Gıda mikrobiyolojik ve kimyasal analizlerle ilgili kuramsal bilgilerini deneysel araştırmalarla yorumlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 33 | 82.50 |
11 |
Gıda alanında, genel ahlaki ve mesleki etik değerleri benimsemiştir | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 29 | 72.50 |
12 |
Gıda alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 34 | 85.00 |
13 |
Gıda üretimi ve yönetimi alanlarında uygun olmayan durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterebilir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Gıda teknolojilleri ve güvenliği ilgili araştırmalar yaparak elde ettiği verileri tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 31 | 77.50 |
2 |
Gıda üretimi ve gıda güvenliği alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır. | 5 | 1 | 0 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 26 | 65.00 |
3 |
Gıda Teknolojisi alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 | 28 | 70.00 |
4 |
Gıda Teknolojisi Laboratuvarlarında deney yaparak verileri toplar ve sorumlulukları ölçüsünde değerlendirir. | 1 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 16 | 40.00 |
5 |
Gıda alanındaki gelişmeleri takip edebilmek için bilişim teknolojilerinden etkin bir biçimde yararlanır. | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 5 | 15 | 37.50 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Bir gıda işletmesindeki riskleri belirleyerek önlemler alır. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 15 | 37.50 |
2 |
Gıda laboratuvardaki temel laboratuvar cihazlarını kullanır. | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | 25.00 |
3 |
Gıda üretimi, depolaması, ambalajlanması ve dağıtımını takip ederek kayıtlarını tutar. | 0 | 5 | 0 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 18 | 45.00 |
4 |
Gıda hijyenine yönelik eğitimler planlayarak etkinliğini ölçer. | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 13 | 32.50 |
5 |
Gıda üretimi ve güvenliği konusunda takım çalışmalarında uyumlu ve etkin çalışır. | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 11 | 27.50 |
6 |
Gıda alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 38 | 95.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Gıda alanında yaşam boyu öğrenme kültürüne sahip olur. | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 14 | 35.00 |
2 |
Gıda alanı ile ilgili gündemdeki olayları ve gelişmeleri takip eder. | 3 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 4 | 17 | 42.50 |
3 |
Gıda alanında mesleki gelişimi için gerekli eğitim programlarına katılır. | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 29 | 72.50 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Gıda alanındaki meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 | 0 | 2 | 5 | 4 | 0 | 0 | 5 | 18 | 45.00 |
2 |
Gıda alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder. | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 3 | 0 | 5 | 23 | 57.50 |
3 |
Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunumlar hazırlar. | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 25.00 |
4 |
Gıda alanı veya diğer konularda sosyal sorumluluk projeleri hazırlayarak uygulamaya katılabilir. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 10 | 25.00 |
5 |
Görsel, yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanabilir. | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 13 | 32.50 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Gıda mevzuatının belirttiği çeşitli gıda alanlarında çalışma yetkinliğine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
2 |
Gıda sektörü ile ilgili mevzuatı takip ederek gereğini uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 | 33 | 82.50 |
3 |
Gıda sektöründe Kritik kontrol noktaları ve kalite güvence ile ilgili dökümantasyonu takip ederek acil durumlara ilişkin önlemler alabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 36 | 90.00 |
4 |
Gıda işletmesinde hijyen ve sanitasyon eğitimini planlayarak uygulayabilir. | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 21 | 52.50 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 36 | 30 | 28 | 30 | 31 | 27 | 28 | 24 | 29 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 124 | 112 | 136 | 142 | 111 | 102 | 98 | 115 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |